måndag 1 oktober 2007

Mera Mässa

Här kommer nu ytterligare lite bilder från mässan... jag vill åka tillbaka igen, när jag håller på och lägger in de här bilderna...

Det här är också en favorit... De här bilderna är från Ala Carte antik i Stockholm . Den här gången hade hon ett prickigt tema och rött och vitt... Allt mycket smakfullt arrangerat! Kolla in de röda skorna med vita prickar, de är väl för sööta...

Såld står det med stora bokstäver på den här hyllan... Ni kanske förstår varför!!

Mera röd-vita prylar, med tema kräftskiva...

Här går det också i kräftans tecken....

Hon har mycket fint porslin och husgeråd och pryttlar till köket. Hon har en egen hemsida också, det är http://www.alacarteantik.com/. Ni kan gå in där och titta...där kan man komplettera med en kopp eller dylikt som man letat efter länge eller bara handla något för det är vackert...

Det här är då den sista favoriten... Det är Sjöbodens Antik från Hudiksvall. De har jättemycket vackra och annorlunda saker... och dom är sååå trevliga!

Även här är allt otroligt smakfullt arrangerat...

Det här var de sista bilderna från mässan...men nu undrar ni säkert vad jag har köpt...
För inte åkte jag därifrån tomhänt inte..Nähääädå...
Men ni får vänta lite till, jag har inte fotat grejerna ännu, men jag ska göra det snart...
Men just nu väntar Ernst och Första, Andra, Tredje!!!
God kväll på Er!

19 kommentarer:

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

Såg din kommentar ang golvet. Det är ett trägolv som är slipat, lutat med vitpigment (och ev oljat efter det...minns inte riktigt) och sen såpat. Det är vackert och vi trivs bra med det!
Ha det gott!

Snäckornas sjö sa...

Hoppsan, missade din andra fråga. Garderoben är köpt på "Möbler och slöjd" i Uppsala, tror det är Europamöbler. Den ingår i en serie som heter "Country", men jag är osäker på om den tillverkas längre. Vi köpte hela sovrumsserien plus varadgsrumsbordet i den serien och vi är supernöjda!

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!
Vad kul att du hade så kul där att du vill tillbaka.. =) Man blir ju inspirerad av dina fina bilder..
Var det du som köpte hyllan?? =) Den var i alla fall super fin..
Ha de så bra med Ernst.. =)
Kram!!

Stina sa...

Helt underbart fint.:-) Kram

Dorthe ♥ sa...

Snyft....varför fick inte jag följa med dig Marie?
Kram Dorthe

Nilla sa...

Vilken dröm att få varit på den mässan.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Jag vill ha kristallkrona...

Ljuva ro sa...

Vilken mässa! Fin hylla på den överst bilden och skorna är verkligen coola!

Hem och Lycka sa...

Aaah, vad mycket vackert..!

Husbilsresan sa...

Flera härliga bilder från mässan....man blir ju sååå sugen...=)
Jasså du...så du har smygläst min blogg.....hm....nu kanske jag blir bannad....näää jag skojar bara *fniss* jag blir bara glad att folk läser och kommenterar mina inlägg...det är ju det som är så skoj med bloggandet.
Ha en skön kväll!Kram!

Stina sa...

Kram till goa dig.:-)

Broarne sa...

Åh va kul att gå på antikmässan
Annmarie

Nygammalt sa...

Tack för alla fina bilder du visade från mässan! Brukar alltid gå men inte den här gången. Har ingen som vill förlja med längre så jag hoppade denna gång. Men nästa gång... ;) Har också mina favoriter där.
Kram.

Unknown sa...

Kan tänka mig att du bara gick runt och mös....Kram Malin

Linneagården sa...

Jag förstår att du vill tillbaka till mässan. Så mycket fint där fanns.
*kram* /madelene

NICOLINAS BONING sa...

Jag vill också följa med...fniss...;-)
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Du bjuder än en gång på fantastiska bilder från mässan och jag sitter bara här och njuter förstår du.

Jag håller verkligen med om att det var mycket smaktullt arrangerat och det ser jätte snyggt ut med detta prickiga tema som går i rött och vitt.

Sjöbodens Antik hade även för mig varit en stor favorit ser jag. Så mycket fint man hittar.

Ser nu fram emot att få se vad du hittade där för jag anade ju att du inte kunde låta bli... hi hi !!!

Ha en underbar dag !

Kram Kram
Carina

Ardisia sa...

vad jag önskar jag kunde ha följd med på mässan, så mycket å se kan jag tänka mig..

Hoppas du visar dina fynd snart!

Kramis

Annika sa...

Vilka härliga bilder från mässan, sitter här och väntar spänt på vad du handlat.

Kram Annika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails