måndag 1 december 2008

En Lustfylld 1:a Advents-helg!

Den här helgen gick så fort så man hann knappt fatta det... 1:a Advent har redan passerat och vi är på väg mot julen i rask takt...

Den här lördagen hade Viola och jag bestämt att vi skulle ta en tripp ner till Jönköping och sen vidare till Lustfyllt. Ett efterlängat besök! Jag var ju där i oktober när jag hade varit på Bloggträffen hos Jeanette och fick ju redan då en försmak på hur fint det blev i den nya ladan.

Men innan vi kom fram till Lustfyllt hade vi ju planerat ett antal stopp på några loppisar i trakterna kring Huskvarna och Jönköping...

Med lite tips från Marie, så gav vi oss iväg, och i rask takt avverkades den ena efter den andra loppisen... Några småsaker här och där blev det, men inga stora utsvävningar...

Så kom vi då fram till Lustfyllt, och jag fotade litegrann där, men det var svårt att få till bra bilder eftersom vädret är grått och ganska mörkt... jaja det där vet ju ni också..
Men här följer iaf en liten bildkavalkad från Lustfyllt, som hade fullt med folk och det var väldans varmt och skönt därinne, nästan lite för varmt... eftersom man blir så varm och upphetsad av allt vackert man ser!




Jag kommenterar inte mycket här... för bilderna talar sitt eget språk!




Jag köpte bara några småsaker här... för man vill ju ha allt man ser nästan... och då kan det bli lite tvärtom, att man inte vet vad man ska köpa... så då blir det inget köpt istället.
Men... jag kan ju visa den här brickan som jag köpte när jag var där förra gången. Den har jag inte visat förut, och då får ni ju se något som jag fått med mej därifrån i alla fall.

Den är jättehärlig med alla urklipp, och på franska dessutom... Ser väldigt tjusigt ut med det franska språket... dessvärre begriper jag inte ett smack! Ja, jag kan ju se vissa likheter med svenska ord, så då fattar jag ju...

Jag har ställt några ljuslyktor på den och lite annat smått och gott, men inte så många grejer, för jag vill ju gärna se de fina texterna...
Lördagen avslutades med ett besök på Ikea också, och där var vi snabba... På en halvtimma hade vi avklarat våra inköp, det ni!!!... Sedan styrde vi färden hemåt och kände oss många upplevelser rikare!
Så fortsatte helgen i sin snabba takt, med ett litet besök på en Julmarknad och ett besök hos "Vilgots Smedja" också! Och vad jag hittade där ska jag berätta nästa gång!
Kram
Marie

39 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja så vackert det är där, brickan skulle jag också vilja ha. Roligt med lite utflyckt så där.
Jag är också så där, om det finns föööör mkt jag vill ha så blir det i princip ingenting istället.

Ja nu är det full fart framåt julen. Kram.

Skatan sa...

Vilken cool bricka!! Den skulle jag gärna äga :)

Sköt om dig!

/A

LillaFlisan sa...

Vilken fantastiskt affär!!
Bilderna ser ju ut som om de kom från en inredningstidning!

du är allt en riktigt duktig fotograf du!!!!

Kram

Flisan

Mitt hvite hus sa...

VakkertO=)

Klem Kerstin

Viola sa...

Visst var vi duktiga och flitiga, tänk vad vi hann, det ska vara två effektiva loppisvana kvinnor till detta, eller hur, madonnan hänger här hemma så nu är tavlorna 104 st.....du måste ju komma in och tävla vetja, hur ska vi nu klara av helgerna i vanliga lunken, jag kommer att få abstinens, kram

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du visar.

ha det så bra

kramar @nette

Mia sa...

Men oj så mycket fint, härliga bilder. Jag förstår att du ville ha mycket av det. :)

Brickan är helt underbar.

Trevlig kväll!

Kram Mia

Vit Gladiolus sa...

Himmel så mycket fint, man vill ju ha...ALLT!
Kram

Wickans värld sa...

Det var en mysig affär.
Så tjusig silverskålen är du hittade, för att inte tala om det stiliga arrangemanget du gjort i den. Proffsigt!
Brickan var läcker.

Noll54/Eva-Karin sa...

Du har haft en mysig advent hör jag!!,,,,och brickan var jättefin!! Jag har inte riktigt hunnit med än,, men jag kommer igen!!!

Ha det gott och kram på dej!!!!
E-K/noll54

Anonym sa...

Så fint det ser ut, vilken kanondag det måste ha varit! jag håller med , helgen gick i en rasande fart.
hälsningar Helena

Vitt och vanilj sa...

Har själv inte varit i lustfyllts nyöppnade lada men min mamma var där på invigningen och skickade ljuvliga bilder. Kul att se dina fina bilder också.Hoppas på att hinna med ett besök i Januari då jag ska ner till Jönköping.
kram Petra

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!

Men du milde tid så mycke vackert.dit måste jag styra min kosa till sommaren...underbart!

härliga gorm å tyra oxå...minns dom från i fjol ja.

kramiz Nilla

Unknown sa...

Oj, det är ju helt otroligt vackert där! Ja, hihih jag börjar med mina julklappar jätte tidigt, ´tycker det är såååå skoj!!! Kram Petra

Fru Grön sa...

åh vad fint! härliga saker hon hade där! antar att ni hade en riktigt härlig tripp! Kul att ni har funnit varandra!
Kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Ni verkar ha haft en underbar tripp du och Violan!!!
Brickan du köpte sist var jättefin!!!
Ska bli kul att se vad fyndade hos "Vilgot"..också!
Ha en fin tisdag!!
Kram

Penseldraget sa...

tack så jätte mycke för berömmet om min skylt,jag blir så glad, den gör sig inte helt rättvis på fotot...=)
men oj vilka vackra bilder från butiken...där skulle man ju vilja gå lös =)
kram pia

Willewira sa...

Har full förståelse att ni blev varma av upphetsning över den affären. Det blir jag här hemma!!

Snälla, ta med mig nästa gång!!! :)

Så mycket fint!! Jag har ju sett reportaget från Lustfyllt (var det i Lantliv, eller?) och suktat efter alla underbara saker...

Din bricka är urfin! Älskar verkligen gammalt tidningstryck. Och jag gillar svart.
Säg till om du tröttnar på den... Ha ha...troligt? Nja...

Sköt om dig!
Kram Willewira

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt! Vilken butik - så mycket fint!! Den ska jag definitvt köra förbi nästa gång jag är upp mot Jönköpingshållet. Blir troligtvis inte förrän närmre sommaren men då har jag ju någonting att se fram emot :)

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, jag förstår att du fick dig en rejäl portion inspiration när du var på Lustfyllt ojojoj vilka vackra bilder och vad mycket fina saker, vill dit nuuuuu.
Vilken härlig bricka så ovanlig och charmig.
Kram på dig/Ingela.

Vita hjärtan sa...

Vilken mysig affär! Såå mycket fint! Men ibland kan det bli som du säger, det är så mycket fint så man vet inte vad man vill ha.....man vill ha allt! Brickan var också väldigt fin.

Ha det bra!
Kram Annemari

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj så mycket vackert!! jag blir helt sjuk av köplust;)

Kram Annica

Lisas torp sa...

Så spännande med besöket på Lustfyllt! Fina blev bilderna i alla fall och man ser ju vilka fina saker som finns där. Det får bli en tur dit nån gång.

Brickan är ursnygg!

Ha en skön vecka!
Kram
Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh har ni varit på Lustfyllt också och sett juleskruden..! Jag har inte sett det än, sist jag var där hade hon inte gjort i ordning dert, och ladan var inte helt inredd. Bilderna är underbara, jag blev helt förälskad i golvet och de stora vackra fönstrena!

Kram goa vän, hoppas vi ses snart igen!
Mia

Lilla Blanka sa...

ps glömde ju :o
Brickan är underbar!!!

Unknown sa...

hihi nej nu är jag faktiskt klar och det är så skönt. jag hae lovat mig själv att vara klar tidigt i år eftersom det är så mkt med studierna i år. Kram Petra

Solsjö - Under en vind sa...

Där ser verkligen otroligt mysigt ut!!!

Ha det gott, kram!

Lea sa...

Oj oj oj den där butiken gick inte av för hackor. Tur att den inte ligger här i närheten:-)

Hoppas att du har en skön vecka!
/Lea

Monika sa...

Käkäkära nån! Så mycket vackert! Lustfyllt var allt det rätta namnet på det stället! :o)

Skulle jag titta in där skulle väl alla föntster imma igen för att jag gick omkring och hyperventilerade ;o)

Dina bilder är jättefina, helt klart sevärda. Rena rama godisbutiken :o)

Ha det fint!

Kram

Monika

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh så härligt med bloggträffen i Danmark, blir helt lyrisk!
Kram från
Lydias Gröna Fingrar

Marie sa...

Hej Marie!

Vad bra att mina tips kom till användning! Låter som ni hade en toppendag. Vet precis vad du menar med att man vill ha allt på det stället, ofta slutar det för min del med att jag knappt kommer hem med någonting eftersom jag inte kan bestämma mig. Brickan du köpte var jättefin!

Kramar Marie

Millygarden sa...

Vilken faktastis affär..var inne hos Viola och så många fina bilder även där.. det är nog tur att jag bor långtifrån den fina butiken det skulle bli dyrt att besöka den offta!

Kram Marina

NinaH sa...

Mysig tur. Och Lustfyllt måste jag stanna vid nästa gång vi passerar Jönköping- det står ju klart!!;-)
Brickan var härlig!
IKEA på en halvtimme?! Går in i Guiness sån´t va?!;-)

NinaH sa...

Superkorkad!! Jag alltså!;-)
Nu gick det äntligen upp ett ljus var jag hade hört om Lustfyllt förrut!!;-)
(...och det var ju liksom inte i Jönköping, det!;-)....)

NinaH sa...

Fast... har jag fel...igen?!?!;-)Ligger Lustfyllt i Habo????.... Eller?
(Men ni var där i nå´n ände av Dk-turen...eller hur?)

Karin Krut sa...

Det låter som en härlig utflykt! Jag har funderat som attans när jag ska ha tid att åka till lustfyllt men har inte kommit iväg än. När jag sett dina bilder så måste jag se till att få ändan ur.. ;)
Brickan var verkligen fin
Ha en skön dag
Kram karin

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Jag läste om er tripp hos Viola!

Så mysigt och jag skulle också väldigt gärna åka dit. Får kanske bli ett stopp till sommaren om vi åker till Skåne då också!

Tack för underbara bilder och ha en fortsatt skön vecka!

Varmaste kramarna
Karin

Viola sa...

Visst är dom fina dom gamla stjärnorna där uppe, nu är det försent att ångra sig, den hänger där så vacker, fniss......nu bär det av till landet i helgen och då ska jag överraska mannen med skridskor och granruska, kan tänka mig kommentaren....och så ska vi ta in gran och få den uppallad i zinkhinken hur nu det ska gå till,. kan tänka mig kommentaren där oxå, hur skulle det va med en granfot....här har oxå köpts glasburkar, men just nu är dom fyllda med ganmla pepparkaksformar, jättefint faktiskt, igår var du försvunnen , ingen loppis alltså, ha det så gott, ingen tur nu i helgen, hur ska vi klara oss, puss

Les Cotrions sa...

Waw! So wonderful place!!! Is it your home or a shop???
I'd like to have everything!!!
Have a nice week end!
Hugs,

Vale

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails