måndag 2 februari 2009

Loppisfynd!

Nu äntligen kan jag visa några av de loppisfynd jag gjorde förra helgen! Ljuset kom ju tillbaka en liten stund i helgen, och då var jag snabb med kameran, hann ju förstås inte med de få minuter solen lyste in, men det är ganska ljust ändå...

Den här pottan, fyndade jag på en loppis i förra veckan, vit och fin var den, och med en härligt grön murgröna i, så blev det precis så som jag tänkt mej...

Då blev det ju lite omstyling på byrån i Rosenrummet förstås... och min fina tavla med dopbeviset hängde jag på väggen... ni ser ramen skymta lite grann...

Tyckte den passade bra i Rosenrummet med sina fina rosor!

Det fina fatet som jag köpte på Lustfyllt fick vara kvar, men foten, fick stryka på foten! I fatet ligger små blommor i vitt och guld... Det är sådana som brukar sitta på gamla gardinomtag...

Det här nickelfatet på fot köpte jag förra helgen. När jag köpte det såg jag framför mej, ett arrangemang med växter... men det har det inte kommit dit ännu... Tillsvidare får löken bo där!
Kan inte komma ihåg att jag sett något nickelfat med så hög fot förut... så jag var ju tvungen att knipa det...
Den här lilla kaffeburken fick också följa med mej hem... Nu är jag ju ingen stordrickare av kaffe, så jag får väl ha något annat i den... Vad, vet jag inte riktigt ännu...

Den här Risgrynsburken fastnade jag också för... Hon som sålde den, hade ställt citronmeliss i den, så den fick jag med på köpet... men den var ganska illa åtgången så den bytte jag ut mot lite rosor och blåbärsris!
Köpte tio rosor för tjugofem kronor! På Plantagen brukar de ibland sälja ut sina snittblommor med femtio procents rabatt, och den här gången hade jag tur, jag knep den sista bunten!

Rosorna räckte till att ställa på fler ställen, så nu är det vackert i flera rum...

Om ni tittar lite extra noga, så ser ni att det är något glasaktigt som jag satt i buketten.
Det var också ett fynd från förra helgen... Det är en gaffel i pressglas! Och jag tryckte ner den i buketten, så får den stå där och gnistra litegrann!
Ska fota den ordentligt också, så ni får se hur den ser ut!
Sen fick jag ju en utmaning från underbara Violan! Jag skulle visa min sjätte bild i min sjätte mapp!
Nu hade jag ingen sjätte mapp, så jag tog bild nr 6 i den fjärde och sista mappen... (Jag har ju en rätt så ny dator än så länge, så jag har inte samlat på mig så mycket) Hoppas det går lika bra!
Och det var den här...
Det är från Antik och Kuriosa-mässan i Kista, i höstas. Och bilden är från Johannas Antika! En mycket fin monter med vackra saker, och snyggt exponerat!
Nu ska man ju skicka den här utmaningen vidare... Jag vet inte vilka som har haft den, men jag använde en slumptalsgenerator, så den har gjort valen åt mej... Tack för det!


Jag tog de personer som lagt en kommentar i mitt förra inlägg och lät slumptalsgeneratorn välja ut fem personer därifrån, och de blev följande: Nummer 1 = 31 Nummer 2 = 18 Nummer 3 = 27 Nummer 4 = 37 Nummer 5 = 5

Och det är dessa som lämnat de kommentarerna:

Lilla Flisan
Viveka i Bläckhornet
Hemma på landet
La fleur Blanche
Solkatter och Dammråttor

Och det är förstås inget tvång! Gör om du har lust!

Nu lyser solen från en klarblå himmel... underbart! Har inte sett solen på så länge, så då känns det härligt, trots att det är måndag!
Kram
Marie

48 kommentarer:

Efter behag sa...

Vilka underbara loppisfynd, har en förkärlek för sånt som är på fot. Burken med rosor i var väldigt söt.

Kram Ann-Louise

Skatan sa...

Hej!

Ja visst är det härligt med vårvädret! Energin bara flödar på ett sätt den inte har gjort på länge...

Vilka fina fynd du har gjort! Det är länge sedan jag var på en vetti loppis nu. Det är så ont om dem här i stan -tyvärr!

Ha en fin dag,

Anna

Anonym sa...

Vilka fina loppisfynd och snyggt med blåbärsris bland tulpanerna.

Tack för utaningen den ska jag ta mig an lite senare

Kika in hos mig där är det tävling

Kram Lena

Solsjö - Under en vind sa...

Ingen gör fynd som du!!!

Jag for okså runt som en tok igår för att fånga lite solljus på bilderna, efter lunch var det åter vintergrått ute...

Ha det bra! Kram!

Vardagslycka sa...

Här har vi också sol idag, det gör mig så glad!
Vilka vackra fynd du har gjort. Nickelfatet på fot är ju helt undebart!
Ha nu en fortsatt skön måndag.
Kram, Carina

LillaFlisan sa...

Hoppsan en utmaing!!!

Så kul!

Jag har ju fått den av Violan men jag har inte visat bilden ännu så då får jag liksom slå två flugor i en smäll så att säga!!!

Din rosbukett får mig att sitta här hemma och åhhh:a och ahhh:a!!!!

Underbar!!

Önskar dig en trevlig vecka!

Kram

Flisan

Celias Spetsar sa...

Oj, så många spännande fynd du gjort. Jag längtar efter alla sommarloppisar då man packar fikakorg och drar iväg...
Du har en underbar blogg.
Vi hörs igen!
Hälsningar Linda

Willewira sa...

Oj, Marie! Vad många fynd!!

Jag bara älskar nickelfatet på fot!!
Säg till om du tröttnar på det! ;)

Blommor kan man aldrig få för mycekt av. Desto roligare är det när man också fyndar dem till billig penning...

Du får passa på att fota idag...
Fast egentligen så får man bäst bilder när det är halvklart... och ingen direkt sol. Solen bleker färgerna.


Önskar dig en skön dag i solen!
Kram
Willewira

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint du fyndat på loppis!

Ser att du är förtjust i fot på fat! - en svaghet jag också har.

Nu gick solen precis ner här uppe - men den kommer säkert tillbaka imorgon igen.

Kram Maud

annashusidingtuna sa...

jag dricker kaffe, skulle sååååå kunna tänka mig den burken här hemma på bänken...
Nickelfatet, superfint och risgryns kannan underbar!
Kram Anna

Maria sa...

Gillar dina loppisfynd skarpt, särskilt fatet på fot!
Jag dricker inte heller kaffe men hällde florsocker i kaffeburken istället, mycket finare än pappersförpackningarna!

Mitt hvite hus sa...

Så mange herlige funn fra loppis da. Det stettfatet var helt underbartO=)
Samme med risgrynboksen.
Var så fint med rosene i den. O=) Nå fikk jeg så øyst til å gå på loppis=)

Ha en fin dag Klem Kerstin

Viola sa...

Hejsan...nyss hemkommen från en lång konferensdag så det blir en snabbvisit, fyndar det gör du ju för jämnan och fatet det var för vackert, även som lökfat!!!Ska nu ta itu med tvätt, middag och hundpromenad och sedan blir det butiksjobb, så jag vet vad jag gör ikväll, hoppas det gick att jobba....och att du får sova i natt, kram, vi pinglar...

Anonym sa...

Hejsan! Jag är lite nyfiken vad du fick ge för kaffeburken? Jag har en likadan i min butik. =)

Jättefina fynd har du gjort! Gillar det höga fatet, har inte heller sett något liknande.

/Sara

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så vackert det blev med murgröna i potta!! Och det där höga fatet förstår jag att du tog direkt, mycket vackert och använbart! Mari.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så vackra fynd du fick med dig hem Marie! Speciellt det där underbara nickelfatet! Synd att det knappt finns någon loppis här på vintern.

Mmmmm rosor... ja det var länge sedan jag hade de hemma. Just nu har jag bara slokiga tulpaner i vasen =) Ska verkligen köpa mig en bukett till helgen.

Kram Anita

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilka underbara loppisfynd!!

Kram Irene

Tulipa sa...

Kul att kika på dina loppisfynd!

Kram Mariette

Les Cotrions sa...

Ohhhh you found lots of trasures!
Congratulations!!!
Have a great week!
Hugs
Vale

Annas infall sa...

Hej..Du är duktig på att ta fina bilder! Jag har en sådan där röd burk... Samlar lite på burkar, ja man brukar säga att har man fler än två så samlar man:)
Ha det bra//Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, så fina fynd du har gjort. Jag bara älskar ditt höga fat som du lagt frukt på ojoj så fint det var.
Kram vännen
/Ingela.

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei!
Så vakre loppisfunn du har gjordt...og så vakkert som du har dekorert hjemme=)

PS!!
Dette er min nye blogg, min gamle var landlig idyll-kan du endre adressen? Klem

Hjärtat Mitt sa...

Vi hade sol i helgen. Det var underbart! I går var det bara så jätteblåsigt och kallt :(
Kul att få se dina fynd.
Nickelfatet fastnade jag nog mest för. Det var jättefint.

Kram Mari i Marieholm

Zizzi sa...

Underbara fynd (som vanligt!)
Det var ett bra pris på rosor! På torget vid oss ska jag köpa tulpaner imorgon. De har 50 stycken för 100:-, det tycker jag var billigt och bra!
Jag tycker jättemycket om din doptavla (som man inte ser i detta inlägg), den är jättefin.
Kram cissi

Mia sa...

Underbara loppisfynd du har gjort. Fatet med den höga foten, åhh... vill ha. Pottan likaså, jättefint dekorerat!

Ha en fin tisdag!
Kram Mia

Hannis sa...

Så fina fynd!!
Nickelfatet var suveränt fint!!

Solen kom hit nu på morgonen=))
Vilken skillnad på ljus!
Underbart.
Kram Hannis

Vita små hjärtan sa...

Men kära nån vilka fina fynd!!! Kram

Ann-Catrin sa...

Sitter här och dreglar.. där kan man snacka om loppisfynd...
lyckost!


kram på dig
A-C

Linneas Hjärtefröjd sa...

vilken fin blog, o fina saker du ha/gör!!
kul o kika in här!!

ha en underbar dag!!
keam linnea

Stina sa...

Lilla grodan där. Just den där mappen har jag inte 6 bilder i.;-) Mja...jag får kolla upp det där.

Mycket fint du hittar jämt du sötis.:-) Kram Stina

drömmen om vitt sa...

Så mycket fint du visar och vilket fint fat på fot du har med.....Loppis är ju så kul....
Ha det gott!
Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga fynd du har gjort! Har nog aldrig heller sett ett sådant nickelfat förrut :) Snyggt!

Och vilken monter du besökte där på mässan... där skulle man ju vilja ha ett och annat... *ler*

Kram Jenny

Marie sa...

Så många fina fynd du har gjort, fatet på fot var ju helt underbart!!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

heavenandearth sa...

HEj Marie!

Viket kap! Nickelfatet är helt underbart!!! Vill ha!! *ler*

Söta risgrynspotta! Ännu sötare m rosor i!! Fyndpris på dom, du!

Ha det så gott!
Kramis! Iréne

Min Skattkammare sa...

Du är ju en mästare på att fynda!
Tänk att det finns så mycket fint i gömmorna därute, att det aldrig tar slut!
Din vän Viola har ju en jättefin nätbutik, en riktig skattgömma! Är du där också och fyndar kanske!? ;o)
Ha en skön dag!
Kramar Kicki

Vita hjärtan sa...

Underbart fina saker du hittat på loppis! Nu blev jag verkligen sugen på att besöka lite nya loppisar.....!

Kram Annemari

Monika sa...

Jag säger då det! :o) Vilka loppisfynd! Och så snyggt du arrangerat också!

Ha det bäst!

Kram

Monika

Wickans värld sa...

Åh, så mycket fint! Å vilket bra tips att rama in sitt dopbevis! De äldre (hm) är ju så vackra!

Ha en härlig kväll!

LillaFlisan sa...

Klart du ska stå på loppisen!!

Det är en så härlig känsla när man blivit av med en massa man inte vill ha och då har man ju plats för nya fynd!!!


Kram

Flisan

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag saknar också dina månads besök i butiken!!!! Men du har ju fullt upp att fynda fina fat på fot!!!!
(avundssjuk)

Hoppas allt är bra! Hälsa mamma!
Kram E-K/noll54

Willewira sa...

Hej vännen!

Tänkte att du kanske behövde lite roligt i ditt liv... ;)

Kom in till mig får du se!

Kram
Willewira

Willewira sa...

Titta i inlägget om vinnare i Willewiras tävling....

Så får du se! (Har ju ett nytt inlägg senare så du kanske inte ser det...)

Kram vännen!
Ha en bra dag!

Willewira

Annika sa...

Vilka fina loppisfynd,blev lite xa förtjust i pottan.

Vilken rolig utmaning,

kram Annika

Stina sa...

Tack, snälla och goa gullegumman.:-) Kram

Vintage sa...

Ljuvliga fynd som vanligt! jag måste också börja springa på loppisar...Kraam susanne

Unknown sa...

Hej gumman,

Så fina fynd du gjort. Du är ju mer sakletare än vad jag är!

Så fint det blev då sakerna kom på plats hemma hos dig.

Man känner sån glädje då solen tittar in genom fönstret....
Nu är ju längtan nästan för stor.....

Jag dämpar den med att placera ut fina buketter med underbara snittblommor i vitt & rosa!
Pasteller är synonymt med våren tycker jag.

Imorgon kommer ett av mina fynd....
Fick inte plats i bilen så det blev hemkörning....

Hoppas att det skall bli så fint som jag sett det framför mig i mina tankar.

Bilder kommer....

Ha en riktigt skön helg
Kramisar Jeanette

lottens vita och gröna sa...

oh vilka tokfynd älskar kaffeburken!
ja den här årstiden blir ju lite lättare med lite rosor och tulpaner, här har snön öst ner idag och nåt vårväder lär nog det inte bli till helgen...mmm kommer ihåg den där bilden som du visade från mässan, såg såinbjudande ut! ha det gott, en varmkram till dig //lotten

Bitte sa...

Åh, vilka bilder :-). Tänk att en potta kan vara så söt! Blomman i den blev helt enkelt pricken över i:et.

Nickelfatet på fot var otroligt vackert, jag tror aldrig att jag sett något ett sånt förut. Överhuvudtaget tycker jag att det är sällan jag stöter på något i just det materialet. Synd, för det är fint! :-)

Kram
Beatrice

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails