måndag 28 juni 2010

Ljuvlig Midsommar!

Visst har det varit en fantastisk Midsommar... ett underbart ljuvligt väder, som gjorde att man kunde njuta riktigt av midsommaren. Precis så där som man har väntat och längtat efter...

Ville ju inte åka ifrån alla vackra blommor från trädgården, så jag plockade med mig en bukett till landet...
Den här gången var jag inte snål... :))

Det blev vita pioner, doftschersmin, vit salvia, vit spirea, och en massa grönt...
När jag höll den i handen så kändes den nästan som en brudbukett... och den doftade ljuvligt!

Och sen skulle jag ju fota den någonstans....
Och kunde naturligtvis inte bestämma vilken bild jag skulle visa... så jag tog några stycken...
Skulle vara roligt att veta vilken ni tycker är bäst...

Här på en gammal stege framför den röda stugan... Eller här... på en kvällsbild, på det njurformade vita bordet, ute i grönskan...

Ytterligare en kvällsbild, där jag lagt buketten i min blomkorg, som jag hade i garaget...

Eller den här... inne i vår stuga...
Och jag kan tala om, att den håller sig fortfarande... men det blir nog bara någon dag till...
Och vad hör väl mer till midsommaren... om inte jordgubbar, och så den lilla nubben förstås.
Ja inte ihop förstås, utan nubben till sillen, och jordgubbarna till efterrätt...

På karaffen så står det faktiskt Renadt... Men det blev inte renat, utan lite annat istället. Och jordgubbarna tog slut med en gång...

Lite pyssel hann jag med också. Man blir ju inspirerad när man får vara lite ledig och det dessutom är fint väder... Då kommer lusten tillbaka...

Det här glasögonfodralet köpte jag på loppisen för halva priset... 7,50kr tyckte jag var ok.
men jag var inte så förtjust i utseendet... Såg liite tråkigt ut...
Och inspirerad av midsommaren och det fina vädret, så blev det lite rosor på förstås... Så nu ser det ut så här istället...

Ytterligare lite pyssel blev det gjort ute i solskenet, men det får jag visa nästa gång...

Kram


21 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Men så fint glasögonfodralet blev... du är duktig du! kram Jeanette

Marie sa...

Vilken alldeles ljuvlig bukett Marie! Om jag måste välja en utav bilderna så väljer jag nog den första, den med den röda stugan i bakgrunden. Men alla var vackra!

Härligt somrigt glasögonfodralet blev, du är allt en riktigt pysselgumma du!!!

Ha det bra, var rädd om dig!
Kramar Marie

Eva Linnea sa...

Din vita midsommarbukett var helt underbar! Vita blommor är så vackert. Jag gillade Victorias brudbukett. Den var ju också helt vit med en massa olika blommor. Jättefina!
Kram Eva Linnea

Eva Linnea sa...

PS Glasögonfodralet var också helt underbart! DS

STENLYCKA sa...

Vilka ljuvliga bilder på buketten, jag har svårt att bestämma mig vilken som är vackrast, jag tycker om alla!!!!
Du är för duktig med att måla vackert, det blev så fint ditt glasögonfodral.
Kram Raina

Country Hill sa...

Så svårt att välja alla är så fina.
Glasögonfodraet blev ju hur snyggt som helst.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

bakom berget sa...

Nu ska jag rösta på dina bilder! Jag väljer den första på stegen som nr. 1 och den sista på det vita bordet som 2a. Underbar bukett!
Vilket vackert glasögonfodral du har fixat till. Sååå fint!
Ha det gott! Kram Åsa.

Lisas torp sa...

Oj, så vacker bukett! Vilka härliga sommarbilder med både jordubbar och nubbeflaska!

Ja, vilken härlig midsommar det blev! Underbart väder och allt perfekt!

Glasögonfodralet blev ju såååå fint! Åh, så duktig du är!
Kram
Lisa

Skogslyckan sa...

Oj vad du har legat i...Buketten är underbar och får jag rösta på en bild så blir det den första. Älskar skuggbildningarna som blir på väggen. Vackert pressglas också..en av mina svagheter, finns det nåt finare att servera jordgubbar i?!
Kram Pia

Les Cotrions sa...

Your white flowers are simply gorgeous!
A so lovely makeover! Nice idea and beautiful result!!!
Happy new week!
Vale

Annies Blå sa...

Vilken underbar bukett. Alla bilder var fina, men den första ser mest somrig ut tycker jag :). Så fint glasögonfodralet blev, du är jätteduktig att måla! Kram/Annie

Hannis sa...

Sånt där glasögonfodral skulle jag kunna ha till mina glasögon!
Jättesnyggt!

Jag hade svårt att välja bland bilderna men den på stegen blev en favorit=))

Jordgubbar...Mmmm!
Det blev snabbmiddagen i går, sådär alldeles söta och härliga.

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

En vakker bulett du har laget..og jeg kan forstå at du vikk følelsen av brylupsbukett..


så stilig brilleeutie ble da...

Ønsker deg fine sommer dager..

klemmer O=)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker bukett och så fina bilder!
Ses ju snart!
Kramis/LenaS

linnea-maria sa...

Ja inte kan du åka ifrån så vacker blomning! glasögonfodralet blev jättesnyggt! /Therese

Min Skattkammare sa...

Bild nr. 1 är min favorit, tycker om röda stugor och din bukett är så vacker!
Vilket väder...på lördag blir det nog rekordvarmt och då ses vi. Det är favoritstället att sitta under lönnarna och det fläktar så skönt härute.
Vad roligt det ska bli!!! :o)
Vi ses.....
Kram Kicki

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nubbe och jordgubbar lät lite skumt*fniss*

Vad vacker buketten är!

Kram Annica

Unknown sa...

Helt underbar bukett!

Dina bilder ger mig harmoniska vibbar!

Ha en fortsatt skön sommar!
Kramisar Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Å alla var vackra på sitt sätt!!!!
Å alla andra underbara bilder du bjuder på!
Ha de så gott!
Kram Agnetha

Emmas utsikt sa...

Helt härlig bukett. Sommar sommar sommar som bäst. Mmmmm

Njut sommaren!
Emma

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken maklöst vackert bukett!!! och glasögonfodralet var det snyggaste jag sett! Mari.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails