tisdag 24 augusti 2010

När man reser...

...så behöver man ju ha en resväska. Visst? :)

En resväska bär ofta på så mycket minnen för en person. Förr satte man ju tex alla möjliga klisterlappar på sin väska, från olika ställen man besökt...

För mig så är de här väskorna belamrade med minnen också...även om de inte sitter på utsidan.

Minnen från det att jag började blogga. För här ligger alla mina inredningstidningar som innehåller artiklar från olika hem, med superhärliga tjejer från bloggvärlden...som jag lärt känna. Och det har ju blivit några stycken! Både tidningar och nya vänner... Och då kan jag ju inte göra mig av med dem, så de får ligga här i mina resväskor...

Så ett slags fotoalbum i Bauta-format från bloggvärlden är väskorna, och just nu huserar de i gillestugan...

Och varför har jag flyttat på väskorna?

Jo, i och med att den här damen flyttade hem till oss ifrån Skåne och Magasin 36, så blev det lite omflyttning förstås...

Ha! Man har intalat sig själv (många gånger), att nu är det bra... jag ska inte köpa något speciellt alls, på semestern... näädå...

Och vad händer? Iiiih !!!! Det löftet spricker direkt... Jag funderade faktiskt, åtminstone liiitegrann, innan vi köpte madamen... Men när maken också var med på tokerierna, så blev det som det blev...

Så här sitter hon nu... på väggen... i gillestugan... Och det gamla symaskinsbordet som stod här förut fick inte plats... så det är på väg ut till garaget... Tack och lov för GARAGET! Där vi aldrig haft någon bil :)) (till mångas stora förvåning ??)

Det gamla symaskinsbordet har jag andra planer för... men det blir till våren... så det var ju bra att vi rensade i garaget i våras :)) så det får plats lite nytt där...


Ja, nu kanske ni förstår att hela baksätet i bilen blev belamrat... Och tung är hon också! Inte lika tung som mig då :)... men ändå!
Så hon låg snällt och vilade i bilen under några dagar, tillsammans med myrten och annat kolijox som vi kastade in där...


Men nu verkar hon trivas... Hon har ju fått en högt uppsatt position, och vi hälsar på varandra varje dag...

Kram



29 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, det var en fin dam du skaffat som sällskap:)
Vilken resa du haft på semestern, älskade bilderna från Hedentorp och Magasin??
Dit skulle man bege sig om det inte vore så nedrigt långt!
kraam

Hannis sa...

Shoppingregeln är till för att brytas=))
Vilken dam!!!
Värd att möblera om för, det är då ett som är säkert.

Kram i regnet Hannis

Elzie sa...

Den ja! Inte konstigt att både du och maken föll som furor inför den här madammen!! Jättefin var hon.

Symaskinsbord ja. Det skulle jag också vilja ha ett, men det verkar vara lögn att hitta något här. Har sökt med ljus och lykta överallt, haha.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Fågel Blå sa...

Åhhh sådan fin dam helt underbar!
är den gammal?
Ser väldigt gammal ut!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ for en underbar fin dam som som har flyytet hjem til deg...

passet så perfekt hjemme hos deg..
ja godt man har garage...ingen bil i våres heller...hihi..min er nok til tider litt frustrert

klemmer =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var den vackraste madam jag sett, vilken vacker både stentavla och hylla. Så fint med dom små ljuslyktorna du satt där. Förstår att du blir glad så fort du tittar på henne. En sån väska har jag mina gamla barbie-dockor med kläder i, det är väldigt bra förvaring. Snyggt och ha två och kunna stapla.
Stor kram
AnnaMaria

NinaH sa...

Vacker dam!!! Förstår att ni föll!;-)
Och så fint hon har det runt sig också! Jag älskar gamla resväskor! (Och böcker!;-)...)

bakom berget sa...

Äntligen fick man veta vad det var som du ruvade på, på vägen hem från din semester. Vilken jättefin sak ni har köpt. Den gör sig jättebra där på väggen.
Snygga resväskor oxå! Va kul att ha dom att föravara sina saker och minnen i.
Ha en trevlig kväll.
Kram Åsa.

STENLYCKA sa...

Det var en vacker madam du fick med dig hem. Är den antik?
Kram Raina

Marie sa...

Din madam är alldeles underbar Marie, förstår att hon fick följa med hem!!!

Och här är några till som inte har bilen i garaget, den skulle aldrig få plats, hihi.

Kram Kram
Marie

Lisas torp sa...

Åh, jisses så fin hon är! Vilken fantastisk pjäs! Så fint hon passar in i sammanhanget.
Resväskor är perfekta förvaringsboxar - dekorativa dessutom! Jättesnyggt!

Ja, jag kan förstå att bilden var knökfull!:)
Kram
Lisa

Sirpa sa...

Hej Marie!
Tack för din titt hos mig! Vilka fina bilder du har igen! Minnerna kan vara mycket roliga och de ska man inte kastas bort!
Hoppas du har haft en skön dag! Själv har jag haft en pysseldag!
Kram Sirpa

Mys och hemtrevnad sa...

himla härlig madame! Kul med resväskan som minnesbärande...kramis semlan

Vita små hjärtan sa...

Ååååå vad fin! Vilken grej, så stor o pampig, förstår att hon är tung!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fint med gamla resväskor, nu skulle jag bara vilja ha en gammal hattask också.
Fina bilder!
Kram Anette

Elzie sa...

Va synd att du inte kom hit då. Jag bor bara, ca 2 mil från loppisen. Är i närheten av mitt jobb, men då är det ju aldrig öppet, haha. Och när det är öppet så är det så knökafullt så man knappt kommer fram. Riktigt poppis med andra ord.

Jag känner inte för att ge mig iväg i em och jobba, men det är väl ett måste förmodar jag!! Det blåser ju halv storm. Och lilla vovven ville att jag skulle släppa ut henne förut så hon kunde ligga ute. Jojo, drömma kan man ju, haha.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Eva Linnea sa...

Det var inga dåliga grejor du/ni "släpade" hem! Jättefin. Skulle kunna passa ute också, eller hur?
Kram Eva Linnea

linnea-maria sa...

Oj vilken fin väggprydnad! Den gör sig så snyggt där. Virkmönstret till den där munken har jag fått från boken "Virka amigurumis", de är ju så söta! Ha det bra /Therese

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken vacker dam och så mysigt i gillestugan!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

LIVS LYST sa...

Slike gamle kofferter er helt toppen!! Jeg har også noen. De oppbevarer jeg cd`er i ;O)

Liv

Annies Blå sa...

Vilken fin dam ni hade med er hem. Hon gör sig så bra ovanför resväskorna, jag är säker på att hon trivs toppen med att bo hos er :).

Kram/Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men vilken vacker madame, vad roligt att ha något så fint på väggen. Klart att hon skulle följa med hem, jag menar vad är ett gammalt symaskinsbord i jämförelse...

Tack för dina medkännande ord inne hos mig. Det som hände i helgen satte igång alla känslor som jag trodde jag lyckats gömma undan sen tre år tillbaka. Då var vi så otroligt utsatta och mådde väldigt dåligt. Samtidigt blir jag vansinnigt arg och det är bra.

Ha det så fint och jag önskar dig en underbar torsdag!
Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Ja, det var en rejäl madame du slapade hem! Och hon är vacker och pryder verkligen sin plats:) Och ja, vad gjorde man utan förrådsutrymmen när det börjar bli för trångt, hehe:)

KRAM Helena

Butik Östergården sa...

Jag blir helt matt! Vilken vacker dam du har skaffat dig.
Vilken härlig sommar du verkar ha haft. Man får väl hoppas att man får plats bland dina vänner i resväskan en dag.

Sköt om dig!

Kram Helen

Skogslyckan sa...

Ett ord räcker..UNDERBAR!
Kram Pia

@nne sa...

I like old suitcases. Beautiful setting. Hugs, @nne

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men åhhh... så underbar fin hon är! Haha ja inte undra på att maken var med på noterna! Nåja det var ju tur att hon inte var levande dock ;D

Hon var helt underbar där på väggen och herreje så vackert du har dekorerat med väskorna och alla vackra ting!

Kram Anita

Viola sa...

SÅ var det dags för garaget igen...visst jag välan att det skulle bli fullt igen.:-) förstår att du inte kunde motstå denna fina dam..nu får du gå in och kolla, jag har blivit med tavla..ha en skön helg, puss VIOLAN

Country Hill sa...

Håller med alla madamen är verkligen läcker och så fint Du fixar med väskorna.
Ha en fin helg!
Kram Lena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails