söndag 13 mars 2011

Kvidevitt kvidevitt

I skrivande stund har koltrasten precis tystnat efter en låång stunds sjungande... Helt underbart att åter igen få höra koltrasten. Då måste väl ändå våren vara här....:)

Han satt i grannens tv-antenn och jag var ju tvungen att öppna fönstret så att skönsången kom in i huset. Han har ju hoppat omkring här hela vintern och sett ganska nedslagen ut, måste jag säga. När det var som allra kallast, så satt han i vårt lilla cykelgarage, men där är det ju inte speciellt varmt, för det är ju bara ett tak. Men han var väl glad för det lilla taket kan jag tänka.

Men nu var det alltså dags att lufta strupen :) Och vilken strupe sen!

Jag har också varit ute och luftat mig... var ju iväg på mässan Rum och Trädgård igår.
Och det fanns mycket vackert att vila ögonen på...

I det här inlägget blir det bara blommor... Jag tog ganska mycket bilder, men jag kan ju inte visa alla tyvärr...

Alldeles fantastiska uppsättningar av blommor... Tänk om man kunde ha det så här någon gång.


Och så lite ljuvliga rosor förstås...

Julrosor är ju också oerhört tjusiga...

Och de här tulpanerna ser nästan ut som rosor.. det är ju hur mycket kronblad som helst.

Mera julrosor...i ett litet växthus...

Hortensior i mängder. Skulle gärna ha så här många i mitt blombord.

Det fanns väldigt mycket fint att titta på, men det fanns också mycket som jag inte tittade på...:) Men det där väljer man ju själv...

Något som var jättekul var ju förstås att träffa alla goa bloggare. Vi hade ju en liten träff i montern hos Lena och Sussi, och det var faktiskt ganska många som hittat dit. Jättekul att träffas igen, och några nya som man fick ansikten på... Tänk så roligt det är:))
Och det fanns hur mycket som helst att titta på hos både Lena och Sussi och förstås Sjöboden Antik och Edeby Antik också. En underbar monter hade de skapat tillsammans!

Ha en bra början på veckan!

Kram

Marie

26 kommentarer:

Patricia sa...

Åh vilka härliga bilder .. nu blev jag sugen att åka till handelsträdgården o köpa nya växter .. =)

Kram Patricia

linnea-maria sa...

Åhhhh!!! Ännu en blogg med ljuvliga rapporter från en mässa som jag har missat I ÅR IGEN!!! :( Men tack för att du visade lite bilder, det ser alldeles fantastiskt ut. Kram /Therese

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det var otroligt vad mycket fina blommor det fanns på mässan och mycket köksträdgård. Å alla fina saker i Lena, Sussies och de övriga som de delade monter med. Jättekul att träffa bloggare också=)

Meeen har du hört Koltrasten, då är det vår! Jag får lyssna i morgon kväll om "min" har vaknat också. Vi har en som kommer varje år. Jag inbillar mig att det är samma iaf.

Ha det gott!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Åh vilka blomsteruppsättningar, så vackert. Helt underbara bilder.

Önskar även dig en skön start på veckan

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Helt underbara bilder på vackra blommor. Förstår att du blev inspirerad.
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka mysiga bilder och visst är det underbart att höra fåglarna nu!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Åh jag har inte hört koltrasten ännu, men då har jag något att längta efter. Så vackra blomsterbilder! Kul med mässor...
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så herlige bilder... lengselen til våren er stor nå =))

klemmer til deg

Vit som snö sa...

Vad härligt med vår och vårsång:) Och säkert är vårsolen välkommen för våra bevingade vänner:)
Ljuvliga bilder från mässan!
Hoppas jag en dag kommer mej dit...Tills dess njuter jag av bl.a dina fina bilder:)
Ha det gott! Kram Cilla

Hannis sa...

Har en som sjunger här nu=))
Bara det gör ju att det känns lättare att starta på morgonen!

Kan tänka mig att mässan var något extra!
Kul med en bloggträff också.

Kram Hannis

Marie sa...

Ljuvliga blomsterbilder, såååå mycket vackert!!!!!

Kram Marie

Fågel Blå sa...

Åhh så fina bilder!!!!!
Vad spännande det låter att få träffa så mycket bloggvänner!!!!
Önskar dej en fin nvecka!
Kram Kathrine

Elzie sa...

Vilka ljuvliga blommor. Hade varit kul att vara där, men man kan inte klona sig, haha.
Ha en fortsatt bra måndag.
Kram Elzie

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fint du visar vännen. Har du producerat mycket till Violans marknad?
Kramis

Ann-Charlott sa...

Hejsan! Ja, synd du missade utlottning och jag få göra om igen snart när jag hittat fin grej till utlottning.

Vad roligt att höra om mässan. Härliga bilder!!!
Mvh Lotta

Roses & Angels sa...

Å vilka underbar bilder från mässan! Är koltrasten här är våren här =) och det är så underbart att höra fåglarna igen. Visst är den väl söt kakfatet. PIA kan hon hihih kram

linnea-maria sa...

Ja jag har ju gått upp 3 storlekar på 2 år med rejält krympt garderob. Men nu syr jag fint till andra istället :)

Country Hill sa...

Såå.. roligt det var att få träffas igen och visst var det roligt att så många kom på bloggträffen. Underbara bilder hann inte fota så mycket själv så det är roligt att se Dina fina bilder.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Vackra blombilder...hortensian blev min favorit:) Vad roligt att träffa så många bloggare, alltid kul att se ansiktet bakom bloggen. På lördag syns vi ska bli så trevligt att träffas igen!!!

KRAM Helena

dangel smith sa...

awesome pictures!! very beautiful flowers.

Seattle Real Estate | Real Estate | Seattle Home for sale

Ann-Catrin sa...

hallå Marie!

härligt att få se lite bilder då jag inte hann dit i år..
och vad roligt att få till en liten bloggträff med..
kram på dig
Ann-Catrin

Snögården sa...

Hej!
Vad mycket fint.Missade den mässan.
Kram Anni

Unknown sa...

Hej vännen,

Lyckost dig som fick besöka mässan.

Underbara bilder.

Men Marie jag brukar alltid säga till dom som e så impade av alla arrangemang på mässor, det är ingen konst att göra det vackert när man har massssssssor av blommor.
Mångfalden i sig gör det vackert. Sen kan en enkel liten blomma vara väl så vacker. Men då man får tillgång till hur mycket blomster man vill kan alla skapa vackra miljöer jag lovar dig.

Men visst är det härligt att skåda allt det sköna!

Hoppas att allting e bra med dig och att livet är snällt mot dig och de dina
Kramisar

Nanna sa...

Så mycket fina blommor!!! Tänk om man hade en trädgård att sätta massa rosor och hortensior i... :)

Bitte sa...

Vilka härliga bilder från mässan, jag önskar att jag hade kunnat åka dit! Jag har suttit här och njutit en lång stund nu av alla vackra blomsterbilder :-). Ibland undrar jag varför jag aldrig blev florist eller liknande, då jag tycker så mycket om blommor.

Det måste ha varit roligt också att träffa så många bloggare, jag hoppas att vi kanske får möjlighet att träffas i år?

Jag har inte skrivit till dig än som jag hade tänkt, det har varit så otroligt mycket inför företagsstarten så jag har känt mig rätt splittrad. Men nu är det lite bättre :-).

Önskar dig en fin helg med koltrastssång!

Många kramar
Bitte

Gårdsromantik sa...

Jag vill ju också ditt :)
Tack för så fina bilder!

Kram Maud
<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails