måndag 25 juli 2011

Hallåååå!!!!

Är det någon som kikar in här??? Här har det varit stiltje nu i flera veckor... Ujujuj, det var ju inte riktigt min tanke, men så blev det.

Jag har haft semester, så det har inte blivit mycket bloggat då. Men nu har jag börjat jobba igen , och jobbar redan min andra vecka. Men inte har jag haft tid till bloggen ändå. Förstår inte var tiden tar vägen...

Hursomhelst så har jag haft en bra semester,och välbehövlig sådan.

Och i helgen var det ju dags för den stora Fin-loppisen hos Violan! Jisses, så roligt det var!
Jag var alldeles slut efter alltihopa, men det var det värt. Och vi hade både tur med vädret, och besök av massor av kunder.

Jag sålde som bara sjutton :))

De här bilderna, kom i lite omvänd ordning... nåja jag är ju lite ringrostig nu, men de får vara så, jag ändrar inte på dem nu.

Jag tog bilderna efter några timmar, då det hade lugnat sig något, och folk var hemma och åt lunch, tror jag... för jag hann inte innan dess. Vid öppningsdags stod folk utanför grindarna och väntade på att få komma in... Så då var det bara att sätta igång med försäljningen:). Fota fick man göra i mån av tid...

Så här såg mitt bord ut, efter några timmar... Då hade jag faktiskt sålt av med ungefär hälften av alla mina prylar, så då förstår ni att det fanns en hel del. Bilen var precis fullsmockad med påsar och kartonger. Och när jag åkte hem var det bara en och en halv kartong och en påse, kvar.
Så jag måste säga att jag är helnöjd. Och jag hoppas att kunderna var det också!


Alla var på strålande humör, och det är så trevligt att träffa massa härliga människor. Och dessutom var det ju flera bloggerskor,som också stod och sålde... och de är så goa och rara, allihopa... Sen kom det ju flera bloggerskor och hälsade på också. Och vi fick även ett långväga besök från Kerstin, Mitt hvite hus! Såå roligt att få träffas! Och Renate, som inte har någon blogg,men som vi känner via kommentarerna! Och många andra, jag kan inte räkna upp alla...


Dessutom fanns det flera utställare som inte hade blogg,men som var såå goa och trevliga de också.


Och alla var lika nöjda med dagen! Och naturligtvis ett stort Tack till Violan och hennes make, som gjorde den här dagen möjlig!


Det kom med lite nytt hem också. För vem kan stå på emot ett sånt utbud? Ja inte jag i alla fall, även om jag måste säga att jag var väldigt ståndaktig. Så vi trixade lite med byten osv, och då har man ju egentligen inte köpt något, eller hur? :))


Och vad det blev ska jag visa så småningom... och jag hoppas att det inte ska dröja alltför länge!


Kram på Er!


Marie

28 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Önskar jag hade varit med hos Violan! Ni har ju haft så roligt förstår jag.
Kram Eva

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Ja ni verkar ha haft det riktigt trevligt:) Skulle så gärna velat vara med, kanske nästa år?!

Kram Susanne

Skogslyckan sa...

Verkar som ni hade en riktigt lyckad loppis. Önskar jag bodde närmre.. Ska bli kul att se vad du köpte, eller jag menar bytte till dig...ler.
Kram Pia

Ewa`s Galleri sa...

Verkar varit en lyckad loppis ,synd att jag missade den
Ha en bra dag

bakom berget sa...

Ja visst hade vi det trevligt! Vilken dag va. Du skulle ha sett oss två.. Som två urlakade sillar hela vägen hem efter loppisen.
Men nu är man pigg och utvilad igen. Jag har denna och en vecka till kvar av semestern. Skönt att få gå och skrota lite som man vill ett tag nu. Gubben började jobba idag. Ha det så bra så hoppas jag att vi ses snart igen.
Kram på Dig! Åsa.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

...och jag som missade hela tillställningen och shoppade i Ullared i stället... :(

Kram Annica

Hannis sa...

Vad skönt att du haft en bra semester!
Bloggandet kan man ju vila ifrån lite då och då=))
Jag har varit riktigt lat på den fronten!

Härligt med loppisen och att det var så mycket folk.
Sen får man ju nästan räkna med att man kommer hem med lite också*skrattar*

Kram Hannis

Elzie sa...

Vad kul att höra av dig igen. Och kul att det gick så bra med loppisen. Bra när folk uppskattar det man gjort.

Jaså, du är tillbaka i selen igen. Ja, här har semestern precis börjat och jag känner att jag behövde den också, haha.

Ha det så gott.
Kram Elzie

Elzie sa...

Tyvärr inte! Var så tung i huvet efter att ha suttit och tittat i de 20 cm tjocka böckerna (!) med en väldigt dålig handstil, så jag orkade inte med mer. Men det kanske blir fler besök dit, haha.
Kram Elzie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

det är lite kul att så här efter loppisen ha förstått vilka ni var som stod där och sålde..har sett fler som skrivit om loppisen!!

Du hade en massa fint att sälja...jag brukar också sälja iväg det jag tröttnat på..så jag får åka på nya loppisar..för att fylla på igen :)

Ha en bra dag!! Kraam Sanne

Lisas torp sa...

TAck för en härlig loppislördag! Alltid lika kul att träffa dej! Du hade nog det vackraste och mest smakfulla bordet, som gjorde skäl för "fin-loppis"!
Ja, nu får vi se till och ses när vi bor så nära...!

Kram
Lisa

Marie sa...

oj önskar jag hade kunnat besöka fin-loppisen, lite långt att åka dock, synd. Förstår att det fick följa med en hel det hem, ha det gott kram

Hanna sa...

Det är klart att vi fortsätter att titta in. Vad roligt med Loppis.
Kram
Hanna

LOPPISLIV sa...

Vad härligt när man lyckas sälja av lite, för oj vad man samlar på sig hela tiden, särskilt sommmaren är ju en sån tid då man hamstrar på sig...fniss men oj så kul det är att fynda!!! Ha nu en fortsatt fin sommar trots jobb Marie, själv är jag inne på min 2:a semester vecka nu. Kraaaam Paula, skulle vara roligt att ses snart igen, kanske till hösten, vi kan väl se...Kraaaaaam

LOPPISLIV sa...

Sommaren blev lite många "m" på...hihihiii :-)) //P

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh så mysigt ni mverkar ha haft hos Violan!
och så mycket fina saker du sålde
Så roligt att det gick så bra!
Ha en fin Dag!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Vilken dag ni fick hos Viola, och riktigt tur med vädret. Det var ingen dålig åska som kom natten före. Jätteroligt och se dina bilder, loppis är ju så kul.
Varm kram
AnnaMaria

Snögården sa...

önskar att jag kunnat vara där,men jag jobbade och har inte haft tid med något annat alls känns det som.
kram

Viola sa...

Det blev verkligen en härlig helg :) repris kommer, eller hur...om du läser detta, hör av dig...ska till österlen i helgen och vi pratade ju om en del ställen, ha de, kram

Anonym sa...

God kväll!

Det är snart mitt i natten här och jag har precis kikat in här.

Jag är så glad att jag fick skjuts och kom iväg till Fin-loppisen. Är mycket nöjd med den och mina förväntningar infriades.

Så roligt att träffa dig och en nöjd kund är jag. Den lilla gunghästen är jag så glad över och den är shabbad precis i min smak.

Tyckte ditt bord var vackert och smakrikt.

Är också glad över att fått träffat Violan, Elisabeth och bloggerskan Vita Nyanser tror jag den heter.

Du får ha överseende med vissa stavfel jag är en aning trött *ler*.

Nattiskramar Renate

Anonym sa...

Korrigering:

Nyanser av vitt/Agneta ska det vara.

Kram igen Renate

Bitte sa...

Vilken fin dag ni verkade ha hos Violan! :-) Tur med vädret hade ni också, det blir ju lite roligare att stå utomhus om det är sol ;-).

Vad mycket fint du verkade ha till försäljning, det ska bli spännande också att se vad du bytte till dig :-).

Precis som du skrev så borde man ju inte köpa nytt när man precis har lyckats göra sig av med några pinaler, men på något märkligt sätt kommer det ändå hem nya saker med jämna mellanrum ;-).

Ha en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

Martina Andersson sa...

Hej vännen =) Jag hoppas att allt är bra med dig? JAaaa jag kikar in hos dig =)
Här hemma har bloggandet legat på vila några dagar nu när vi äntligen fick chansen att måla om vårat hus Vitt.
Så nu är vi äntligen klara och ute regnar det idag så då passa jag på att besöka er andra fina människor =). Jag hoppas att du får en underbar helg och att du är rädd om dig tills vi hörs igen Kram Tina

emmashem sa...

Där hade jag velat vara med, så mycket fint:)
Ha det gott!
Kram Emma

NinaH sa...

Tihi. Bra sätt "kamoflera" inköp!;-)
Förstår ni hade en trevlig dag! Hade gärna varit där!
Trevligt att se dig tillbaka igen förresten!!;-)

Rosor och Spetsar sa...

Vad kul med en loppis, och extra roligt om det kommer mycket kunder.
Härligt att du haft en skön semester och kopplat av ordentligt.
Ha nu en fin helg
Kram
Annelie

Elsa och Helena sa...

Tack för senast, Ja visst hade vi trevligt och sälja det fick vi också. Kanske dags för en ny loppis snart:) Här gäller fortfarande inköpsförbud...Ha det gott vännen.

KRAM Helena

Mitt hvite hus sa...

Heisan Marie...

takk for sist... så utrolig hyggelig å hilse på deg... var veldig glad for å møte deg , Lisa og Viola....

nå har jeg et ansikt og jeg føler jeg ser deg når jeg kikker innom deg...

håper virkelig at vi kan sees en annen gang...

God helg

Klemmer Kerstin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails