måndag 26 mars 2012

Prinsess-ägg

Sverige fick ju en ny liten prinsessa här för en månad sedan. Det inspirerade mig till att göra några prinsess-ägg :)

Det finns ju prinsess-tårta, så då borde det väl finnas prinsess-ägg också, eller hur? Så det blev några stycken... Skulle nog kunna göra många flera varianter, men de här fick räcka...
Ska ju ha något kvar till marknaden också :)

Så jag får väl döpa det här lilla påskägget till Estelle...


Och det här får väl heta Silvia Ewa...



Och det lite svarta, syndigare får väl bli Mary då...

Ja, jisses så man håller på... Men skoj är det!
Det var allt för idag... Nu måste jag fortsätta inför marknaden!


Kram på ER
från

Marie Elisabeth (några fler namn har jag inte :))

32 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Oooooo va fina ! ;)
Riktiga godingar.
Ha en härlig vecka !
Kram Anki Thérése Jacqueline ;)

Vardag och flärd sa...

Så vackra! Du är fantastisk!
Ha det fint!
Kram Eva

Tre Tanter sa...

Vilka skapelser du gör, helt underbara :) idag kan du få läsa om min första kärlek, Joe hette han, ha en fin vecka, 3 tanter

Elzie sa...

Jättefina ägg. Jag har bara två namn jag också. Tyckte jag alltid var så fuskigt när jag var mindre eftersom mina systrar hade tre, haha.
Slit inte ihjäl dig nu utan passa på och njut av våren också.
Kram Elzie Maria

Nyanser av vitt sa...

Underbara vännen. Jag heter också Elisabeth efter min farmor...
Kram Agneta

Cattis sa...

Underbara påskägg, vad duktig du är!

Cattis

Marie sa...

Så vackra ägg du har gjort Marie, du är fantastiskt kreativ!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Frøken Frida sa...

Næhh, Så fine æg !
Det ligner næsten noget fra et eventyr af H. C. Andersen

Ha' en dejlig dag
knus fra Frøken Frida

lisashus sa...

Men oj, så fina ägg du gör! Ja, du är verkligen en riktig pysselgumma du!:)

Fortsatt lycka till med äggtillverkningen så ses vi på lördag!
Kramar
Lisa

Pysselpalatset sa...

Japp.. det kallar jag ägg... precis i mitt tycke... kram j

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så jättegulligt, jag tror Victoria skulle bli jätteglad om hon fick ett sånt till Estelle.
Du har väldigt bra idéer.
Soliga kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra kungliga ägg, väl värda en och annan prinsessa!

Så härligt kreativ du är!

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

Mina Gouldsamadiner sa...

Åååh wow!!! Så läckra!!! Har du kommit på denna idén själv? Cheezez så fräcka. Den svarta va ju häftig...
Kramiz i vårsolen =))

Fågel Blå sa...

Tjingerling!
Åhhh så fina ägg, du är otrolig att pyssla!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

Blommiga Rutan sa...

Så jätteduktig du är!
Jätteläckra ägg alla tre!
Var säljer du dem, på vilken marknad?

Kram Anncathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga ägg , blir spännande att se allt på Lördag.

ha en bra kväll
Kram Rosa

Livet och vardagen sa...

Men så fina! Vill ha, vill ha! Varför får man inga ägg när man är vuxen...Orättvist:-)

idémakeriet sa...

Tack gumman för din lilla hälsning, ja mannen mår lite bättre nu och har inte så mycket ont längre.
Nu väntar vi att allt växer ihop igen, så länge har jag honom här hemma och jag njuter av det.
Så himla söta dina prinsess ägg blev.
Du är duktig du.
Kram Gerda

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow vad fina! Du är såå duktig!!!

Kram Susanne

LOPPISLIV sa...

Himmel så vackra prinsessägg du skapat. Bedårande söta med lilla kronan på toppen :-))

Ha en fin onsdag! Kramis Paula

Viola sa...

Jissis, tycker du ska skicka iväg det översta till Vickan Och Danne...sanning alltså...puss

Anonym sa...

Underbart vackra ägg. Vill ha det första. Hoppas du har fler av detta. Vi ses på VÅRMARKNADEN.

Faster S.

Hanna sa...

Vad vackra.
Ha en fin eftermiddag!
Kram
Hanna

Elsa och Helena sa...

Åhh Marie, så otroligt vackra och kungliga ägg. Du är verkligen duktig, du kan bli kunglig hovleverantör av ägg!

KRAM Helena

Frøken Frida sa...

Go'aften !

Her får du en udfordring fra mig:
Vis din bedste og sødeste Påskepynt
I denne uge kan du sætte din Påskepynt frem til display
Vær med - og send dit indlæg senest Langfredag den 6. april

knus fra Frøken-frida

Anna sa...

Ooooo, så fina! Det kommer du sälja fort! Stort lycka till!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en fin helg du också, och lycka till på vårmarknaden.
Kramar
AnnaMaria

bakom berget sa...

Ja men Du är väl bara så himla uppfinningsrik Du! Vart fåår Du alla ideer ifrån.
Prinsessäggen är ju heelt underbara! Skicka ett till lilla sessan vet ja. Dom skulle jubla på slottet.
Stor kram till Dig min vän från en snorig bloggerska.
Åsa.

Anonym sa...

ÅÅÅÅ fina ägg:) Jag gillar din blogg, så mysig. Om du vill ha lite vårkänslor ala Paris kan du titta in till mig:)
Jag önskar dig en kanonhelg med hopp om sol.

LOVE Maria på inredningsvis

idémakeriet sa...

Ville önska dig lycka till med försäljningen på marknaden hos Viola.
Hoppas du är ägglös när du imorgon kommer hem, ler.
Kram Gerda

Bitte sa...

Vad härligt att du tyckte om lilla pippin! :-) Jag håller med om att man blir helt betagen av den, den är så liten och söt.

Lycka till nu på vårmarknaden hos Viola, jag är helt övertygad om att du kommer att sälja hur mycket som helst!

Många kramar
Bitte

Fröken Tindra sa...

Wow, vilka ägg du gjort! Jättefina! Det svarta fastnade jag lite extra för. Så annorlunda. hoppas att försäljningen går bra! Kan inte tänka mig annat med dina fina saker!
Gillar din "boklöpare". Vilken grej! Himla fyndigt.
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails