söndag 17 februari 2013

Stör mig inte...

Ibland får jag de mest underliga infall... Det kan vara att jag sett något fint, någonstans så jag blivit inspirerad. Eller det kan vara en tidning jag tittat i, något jag sett på teve osv.

Maken undrar ibland vad jag håller på med... Frågan kommer alltid och för det mesta kan jag inte svara. Jag håller på med något helt oväsentligt i hans ögon, och något fruktansvärt viktigt för mig... :) åtminstone för stunden.
Stör mig inte! hojtar jag, när han försöker prata förstånd med mig...

Härom veckan fick jag ett sådant infall, där de mesta prylarna åkte runt som i karusell, för jag fått för mig att jag skulle fota mitt vackra parasoll...


Och det är inte det lättaste att fota ett parasoll, så att det ser något roligt ut... Man vill ju visa det ordentligt, åtminstone när det är så här fint... Det är en underbar spets på det... Och det känns lite som det varit med i Downton Abbey, eller nåt...

Hursomhelst så blev det en enda röra utav allting... Och inte kom vi fram som vi skulle heller, när jag hade alla grejer i trappan.


Efteråt är jag helt slut, och orkar knappt städa undan efter mig... Då önskar jag att jag var liten, och hade en förälder som kunde städa upp efter mig. Nu får jag ju dessvärre göra det själv. Och det är inte lika roligt som att plocka fram allting...


Men oj vad det är roligt att leka. För jag kan inte kalla det något annat, egentligen. Det är ju bara rolig förströelse... Precis som jag inte hade annat att göra...  När ska man bli förståndig? Det blir man när man blir gammal har jag hört. :)

Men jag mår sååå bra, och trivs som fisken i vattnet när jag "leker" och det är ju viktigt eller hur?

Hoppas ni har haft en härlig och lekfull helg!

Kram
Marie

31 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ursäkta att jag stör men jag måste få säga att du fått till en alldeles underbar bild! Klart att man måste leka ibland, det kan inte vara allvar ständigt!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Helens Universum sa...

ja, tänk vad skönt om man hade en förälder, som städade upp efter alla projekt! Underbart paraply och fina bilder blev det!
Kram Helen

Sirpa sa...

Bilderna är ju så fina och paraply också! Leka man måste ibland att må bra!:) Jag gör samma sak ibland här hemma och mina barn undrar vad jag håller på! Önskar dig en trevlig kommande vecka!
Kram Sirpa

Med en doft av lavendel sa...

Även om du stökade till det så blev bilderna jätte fina och paraplyet är ju bara så vackert. Ibland förstår inte männen att man håller på med "VIktiga" saker.
kram Annika

Fågel Blå sa...

Vet precis vad du menar,, men vilka fantastiska bilder du fått till proffsigt!
Och vilket vackert parasoll förmodar att det är gammalt???
Ha en fin Ny vecka
kramar Kathrine

lisashus sa...

Det är väl en himla tur att du inte är så förståndig, utan har leksinnet kvar! Det blev ju en jättefin bild, med den lite ruffiga, vackra lådan och det skira parasollet! Åh, så vackert ditt parsoll är!!!
Ha en fin start på veckan!
Kram
LIsa

Chokladvillan 1910 sa...

Hahaha det gäller nog alla oss hehe
Jag har aldrig sett ett sånt vackert paraply !!! Lådan är ju så underbar !! Förstår att du tappade tid & rum !
Usch ja, vad stökigt det kan bli när man får inspiration...
;)
Må så gott !
Kram Anki

Anna sa...

Underbart paraply!
Jodu! Man känner igen sig...:) Och även jag skulle vilja ha någon som städar upp efter mig...
Kram Anna

katha´s kortmakeri sa...

Helt klart värt att styra om lite för att visa det underbara paraplyet så sött.
Här städas ofta efter 2 stycken skulle nog inte märkas med en till. Tror ja......
Ha de gott!
Kram Katha

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Vilka fina bilder, blev väl jätte bra kort tycker jag. Härligt paraply!
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Elsa och Helena sa...

Ja Marie, det är viktigt att leka, att ha barnasinnet kvar är en härlig gåva! Synd bara att ingen plockar undan efter lekstunderna:)

KRAM Helena

bakom berget sa...

Hi hi hi...Jag känner igen den där känslan. När man är riktigt i sitt esse kan man ju riva fram allt man äger och har. Men sen....hmmm..Ja då är det inte lika roligt längre.
Förståndig....Det är du så det räcker till...Hi hi..Vuxen vill man ju inte vara om det betyder att man inte kan få leka ibland.
Jag tänkte allt på dig igår må du tro, när jag fräste igenom din stad!

Vi ses nog snart tror jag ;o)

KRAM Åsa.

Härliga Livet sa...

jodu, nog känner man igen sig.
Önskar att någon kunde städa undan efter mig någon gång.
Kul att leka, jag har lekt i mitt kök i helgen. Mycke släpas fram och sen är det tusen saker att plocka bort innan man kan göra det roliga. Piffa.....
Må så gott.
Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet precis hur det är, man plockar fram mer och mer och fotar och härjar. Sen ser hela huset ut som det blåst en orkan. Men du fick superfina foton, parasollet är mycket vackert.
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken underbar bild du fått till ...och parasollet ser verkligen ut att komma direkt från nån av de engelska serier..jättefint är det
kram Rosa

Unknown sa...

Va rolig du är, skrattade så mycket. Jag känner igen mig i det du skriver jag leker också och får samma fråga av gubben här hemma.
Kram
Lena

idémakeriet sa...

Härligt lekfullt inlägg!
Vilken underbar parasoll alltså.
Ja jag känner igen detta här, stöka, rota, plocka fram och flytta och sedan att fånga i bild, en härlig lek som man kan leka med i flera timmar, ler.
Jag har inte fått mina barn så tokig att de plockar efeter mig, tyvärr:)
Kram Gerda

LOPPISLIV sa...

Härligt att leka lite :-)) Vilket underbart paraply du har fått tag på, tänker på downton abbey eller jane austen....ljuvligt!!

Ha en fin start på veckan!
Kram Paula

Betongglädje sa...

Vilket vackert parasoll! Själv orkar jag inte ens leka eller fota alls.. blir mest jobb och inget annat!
Ha en fin vecka!
Kram Camilla

Vita Falkens Lantliv sa...

Gud vilket underbart parasoll!!!! Så vackert :)


Kram Susanne

blockethuset sa...

Oj oj oj vilket vackert paraply...

Viola sa...

Tycker fenomenet är bekant..jag lever ju gm en fotolins och skulle kunna fota dagarna lång...nordan och snö...tur man ska söderut snart, kram

Hannis sa...

Suckar här!
Så fint!

Och röra ska det vara när man är kreativ=))

Kram Hannis

skifferhuset sa...

Bilden blev ju så bra, underbar ska jag nog skriva! Man har väl barnasinet kvar så länge man kan leka! Kram Iréne

Blåbärs och smultronstället sa...

Kanonfin bild blev det av allt ditt lekande:)
Vad kul att leka, men sen blir det jobbigt att städa...
Kram på dig!
Susanne

Sirpa sa...

Hej! Vill önska dig en skön onsdag!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

Here is my page - low carb world

Nyanser av vitt sa...

Hej sötnos,
Vilka uuuuuuunderbara kuddar i förra inlägget. Du är så duktig. Jättefint parasoll också.
Jag mår bra. Har bara liiiiite mycket på jobbet. Ja du vet....
Hur mår du vännen?
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Förstod att jag nog blev lite chockad i morse för när jag skulle berätta om det så kom det lite tårar. hade ju ingen att prata med hemma eftersom jag kom hem så sent :O)
KRAM

Blommiga Rutan sa...



Hej Marie!

Åhh, så fint, vilka underbara bilder!
Och vilket fantastiskt paraply!
Är det gammalt?
Så roligt du har, känner precis igen mig när man kommer igång går det inte att sluta och man blir ganska så "okontaktbar"!
Roligt att du hittade saker på antikmässan, blir lite nyfiken...

Kram Anncathrine

Chokladvillan 1910 sa...

Haha tydligen var den här mässan för mig...Jag njöt verkligen & har aldrig fotat så himla mycket !!!! Jag har varit så trött på porslin, Lisa Larsson, glas & nu var det så mycket nytt & udda. I like ! Jag var inne hos en annan bloggare & hon visade ju andra saker, så man ser olika... ;)
Må så gott !
Kram Anki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails