tisdag 25 juni 2013

Sommartider

Vintern var lång, våren kom fort och försvann ännu fortare...Nu är det sommar och juni är slut om några dagar... Hoppas verkligen att resten av sommaren går i snigelfart... :))


Midsommaren är över och jag har hängt hatten för att vila till nästa midsommar. Kanske att jag tar den på mig någon mer gång, vi får väl se...
Pionerna blommade så vackert när vi åkte hemifrån på midsommaraftonen, och de vita har en så underbar doft... Nästan lite svag liljekonvaljdoft. Tyvärr hade ett slagregn förstört jättemånga pioner, och fått dem av gå av, så det var jättetråkigt. Som tur var hann jag fota några innan det tråkiga regnet.
Och så den vanliga bondpionen förstås...
Om det ska regna kan det göra det på natten, och då ska det var ett sånt där fint regn, som tränger ner ordentligt i marken, utan att förstöra alla vackra blommor.

En stor hink får stå på det lilla trädgårdsbordet. Dahlia, pelargon och storblommig och småblommig lobelia.
Det gäller verkligen att fånga dagen, om man ska hinna med i svängarna...

Bilderna är tagna med min Iphone, och kanske inte bästa kvalitet, men de är väl okej ändå, tycker jag.

Hoppas ni har en fin vecka allihop!

Kram
Marie

20 kommentarer:

Viola sa...

Sommartider hej hej sommartider hej....ha en skön dag, ligger i solstolen i vattenhålet men nu kommer det lite moln, ska bli regn till kvällen :/ kram

bakom berget sa...

Här har nästan mest haft ett sånt där önskeväder. Regnet har mest fallit om natten. Några blommor har inte blivit förstörda, av den enkla anledningen att jag inte har några.
Du, den där söta hatten tycker jag du ska ha på dig hela sommaren.
Ja nu fångar vi varenda dag och snart ses vi ju igen. Hur kul ska inte det, bli du? Googla på det!

Kram och ha det så bra!

Åsa.

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du vad fort det går,har det redan börjat vända nu? Usch gubben sa igår att: Nu är det ett halvår till julafton..Inget man vill höra nu precis..Jättefina bilder.Kram Gunilla

MINA TVÅ HEM sa...

Ljuvliga blommor!
Ja man önskar att tiden stod still en stund, så vi skulle få njuta lite längra.
Ha det så bra1
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

lisashus sa...

Ja, nu gäller det att fånga dagen med alla skönheter som blommar! Vilka härliga pioner,men ack så kort deras blomningstid är!
Bondpion för mej är en mörkröd som inte doftar och blommar före alla doftpioner! Den du visar har jag också och den doftar förföriskt! :)

Ha de fortsatt skönt i sommarfägringen!
Kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

ja om tiden ville gå lite sakta nu..har redan haft en semestervecka.
Ses snart
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Marie, har du inte sett hur snabba mördarsniglarna är?? Förmodligen går sommaren lika fort.
Jag har satt många stöd för mina pioner, de bryts annars så lätt när det regnar. Du har så underbara blommor och vackra bilder!
Ha det riktigt fint!
Kramar Eva

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hejsan. dina bilder är jätte fina tycker jag! Jag håller med!! hoppas sommaren saktar av lite och tar dubbelt så lång tid istället. Pioner är ju så himla fina, synd att de är så känsliga för just regn..menar det har vi ju ganska mycket av i vårt land:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Hanna sa...

så fina sommarbilder.
Kram
Hanna

Tidevarf sa...

Härlig bild på snigeln som speglar dina tankar.
Tänk att när man var yngre så tyckte man att allt mer eller mindre gick i snigelfart och när man blir äldre så vill man att livet mer ofta ska gå i snigelfart...

Ha en fin snigeldag. *ler*
Kram
Anneli

Alicia sa...

Bonitos trabajos.
Bss

MirandaMaräng sa...

Underbara bilder och jätte fin sommarhatt du har!!

Nu är ditt paket skickat och jag håller tummarna hårt att det landar hos dig utan missöden!
Kram/MirandaMaräng

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin kanna du har till buskblommorna som jag aldrig kan stava till! Och pioner är så jättevackert. Just nu spöregnar det här.
Kramar
AnnaMaria

Kolmårdens Antik... sa...

Ja, nu får man passa sig lite så inte sommaren tar slut utan att man hunnit uppfatta den....så snabbt som allting händer nu, och så mycket som ska göras. Det ska grillas,badas, åka båt, motioneras? umgås med släkt och vänner...Allt väldigt trevligt (utom motionen i mitt fall)men det är mycket som ska ske på några "futtiga" veckor.
Du verkar ändå veta hur man tar det med ro och lever och noterar i nuet..
Hade gott/Nella

idémakeriet sa...

Ja det är bäst att fånga dagen och njuta så mycket som det bara går.
Som du säger flyger tiden bara iväg.
Synd att de ufina pioenrosorna ska vara så tunga att de tar stryck av ösregnet.
Kram Gerda

Fröken Tindra sa...

Underbara pioner! Synd med regnet bara. Hoppas nu bara att vi får fina sommardagar i snigelfart fram över.
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Nej störtregn gillas inte !!!
- Och det slår aldrig fel att det ska komma när pionerna blommar.
Här har dom också börja att slå ut nu (3 veckor tidigare an vanligt)så jag håller tummarna att det där regnet inte kommer hit.
- Så vackra bilder från dej som vanligt !
Ha det gott !
Kram Anneli

Anna sa...

Ja, pioner är väl det vackraste som finns! Men regnet har förstört en del av mina också...
Kram Anna

Avslutat konto sa...

Halloj!

Jamen vilken söt snigel du haft på besök. (Fast det egentligen är en snäcka! Sniglar har ju inget skal.. hih...)

Det verkar som om regnperioden börjat tyvärr, annars hade vi ju en underbar start på sommaren. Kanske kan vi hoppas på att solen och värmen kommer tillbaka snart.

Ha det gott i sommarvärlden!

Kram Linnea

LOPPISLIV sa...

Härliga sommartid. Jag jobbar två veckor till innan jag riktigt kan börja njuta av sommaren, hoppas solen vill komma snart också, men likväl är det gott att bara få vara ledig :-)) Må väl rara Marie och njuuuuuut av sommaren!
Ha en fortsatt fin semester!
Kraaaaam Paula

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails