torsdag 19 december 2013

Juletider

Vissa dagar känns det som det inte blir ljust någon gång. Idag är en sån dag... De är bara mörkt och grått och riktigt dystert.

Då behöver man något som lättar upp och lyser upp tillvaron... Visst??
Som ett par nya ljusstakar tex.

De här har jag köpt hos Kolmårdens Antik & Difversehandel. Hon har så mycket fint där, och nu när jag var där senast, så fick jag sån härlig julstämning.

Nella hade pyntat butiken med massor av gamla julsaker, och många av dem känner man igen från sin egen barndom.
Det var verkligen något för en nostalgiker som mig :)

De här hade lite Jugend-stil över sig, så de fastnade jag för... och ihop med min lilla ängel så kom jag riktigt i julstämning här hemma också.


Det fanns så många saker som jag skulle velat köpa, men tyvärr så måste man ju begränsa sig lite. Även om det är skittråkigt...

Men det blev en ljusstake till... En sån här, härlig fin ljusstake, som man kan pynta med äpplen...


Och med fyra ljus i staken så lyser det upp riktigt ordentligt. Ni kanske förstår att jag inte kunde motstå den här...
Det blev riktig julstämning i köket också.


Sen har jag varit i farten och pysslat lite igen. Det är svårt att låta bli... Det fick bli ett sånt här hjärta. För ett tag sedan när jag var på kransbindarkvällen, så hade de gjort liknande hjärtan. Men då hann jag inte med att göra något, så det fick bli nu istället.
Väldigt enkelt att göra, bara man har ett hjärta. Lite småpynt har man ju alltid liggande i någon kartong eller skåp...och så lite grönt förstås.


Den här tomte-madamen har ni som följer mig sen åratal tillbaka, säkert sett förut. Men hon är ju bara framme en kort period under året, så då tycker jag att hon kan få visa upp sig igen.

Inte är hon vacker inte... men hon är attans charmig, och jag kan inte tänka mig en Jul utan Gorm och Tyra.

Om jag inte hinner något inlägg mer innan Julen så önskar jag er alla en riktigt

GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 

Kram

Marie

23 kommentarer:

Elzie sa...

Så fina ljusstakar du köpt. Jag fick med mig något liknande, för ljus och äpplen, från mors lägenhet i våras. Den står och väntar på att få komma upp till jul.
Den bruttan gillar jag. Hon är verkligen något extra, haha.
Önskar dig också en god jul.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tomtemadamen ser ut som mig, jag har precis tvättat håret och inte fixat det. Jättefina ljusstakar, du har fått fin julstämning.
Kramar
AnnaMaria

Huset bakom lindarna sa...

Här har jag gått och plockat fram lite julsaker idag och så kommer jag hit och här är det en sådan julstämning som om det vore julafton! Så mysigt du har det! Ljusstakarna såå fina! Din tomtemadam var något alldeles extra!
Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Din tomte-madam är ju underbar! Fin saker du handlat och även hjärtat du pysslat!
Ha en riktig fin jul och ett gott nytt år, vännen!
Kramar Eva

Monika sa...

Hej!

Åh, vilka skönheter! Väldigt vackra var dom. Ljusstakar kan man ha hur många som helst! Undrar just om jag har lika många som jag har kuddar? I så fall är det många....jättemånga! Hihi, där fick jag nåt att fundera över ;o)

Vilken fin ljusstake du gjort. Du får alltid till det så bra. Underbara och vackra bilder!

Får inte fram den sista bilden så jag får försöka igen vid ett annat tillfälle. Har säkert med min uppkoppling att göra.

Ha nu en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!
Kram
Monika

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej med mycket fina saker!
Och tomten på sista bilden var ju för rar
Önskar dej också en Ritktigt God Jul!
Kramar Kathrine

Cajsas Faster sa...

God Jul!
Kram Marie

Kolmårdens Antik... sa...

Hej Marie
Trevligt med besök!
Jätteglad blev jag när jag hittade en insekt i brevlådan ;)

Tidevarf sa...

Mycket fina fynd som du gjort! Ljusstakarna är ju bara så snygga!

Önskar dig med en fantastisk Jul och ett fint Gott Nytt År.

Kramar
Anneli

Sofia sa...

Väldigt fina allihop... =)
Kram på dig och GOD JUL!
Sofia

Unknown sa...

Sikke nogle smukke ting - wow! Jeg nyder at følge din blog. God jul ønskes du fra danmark :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Kramar Susanne

MirandaMaräng sa...

Önskar dig en Riktigt God Jul & Gott Nytt År!
Kram MirandaMaräng

STENLYCKA sa...

En underbar GOD JUL önskar jag dig.
Ta hand om dig och dina kära!
Julkramar i massor från Raina

Hanna sa...

En riktigt God Jul!
Kram
Hanna

Anna sa...

En härlig jul önskar jag dig!
Kram Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Så julfint du har
God jul
kram Rosa

Unknown sa...

AUGURI DA ROMA!
UN ABBRACCIO
ANNALISA

Ett Vitare Hem sa...

Madamen var ju urcharmig!
Ha en fortsatt fin jul!
Kram/Lena

Chokladvillan 1910 sa...

Gott Nytt År på dig !!!!
Må så gott & ha ett härligt 2014 !
Kram Anki

Anna sa...

Gott Nytt År!
Kram Anna

lisashus sa...

Underbara julbilder! Ett riktigt gott och kreativt år önskar jag dej 2014!
Kramar
Lisa

Avslutat konto sa...

Hej Marie,

Vad FINT du gjort och vilka fynd du har gjort! Så vackert hem har du!

Jag önskar dig ett fint nytt år med mycket glädje!

Varma hälsningar,
Linnea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails