fredag 10 januari 2014

Älskade blommor

Nu när det tydligen ska bli vinter, (i alla fall den närmaste veckan), så passar det väl bra med lite bilder på vackra blommor, som får oss att tänka på våren :)

Var till blomsteraffären igen... Jag är oftare där än i mataffären kan jag lova. Åtminstone den här årstiden. Känner att jag behöver de här ljuvliga blomstren just nu.


Behöver verkligen färg i tillvaron, och de här är så vackra. Jag njuter av varje ögonblick jag tittar på dem.


Måste flytta dem till något ställe där det finns ljus när jag ska fota. Det är sån brist på ljus, just nu, även om det märks en liiiten skillnad på att ljuset sakta återvänder. Åtminstone på eftermiddagen, om det inte är alldeles grått ute förstås. Vilket det är så gott som varje dag...



När jag plockar bort julen, så blir det alltid lite omändring på sina ställen. Dels för att jag inte kommer ihåg hur det såg ut innan, och dels för att det är så himla roligt och plocka runt med prylarna, och få det att se lite nytt ut. Då trivs jag väldigt bra, och kan hålla på i timtal...



Det finns ju en del att plocka med, som ni kanske förstår. Jag har allt möjligt i mina gömmor, och grejerna åker fram och tillbaka...
Jag gör mina rensningar då och då, och säljer av med en del, men så köper jag också, och då är jag snart tillbaka till status quo, med lika mycket prylar igen.



Det var på den senaste loppisen de här fick följa med hem... Det är ju så svårt att låta bli när man ser vissa saker. Och de här fina med monogram på, är från Rörstrand. Monogramet stämmer inte med mina initialer, men vad gör väl det...

Ha en härlig helg!

Kram
Marie


10 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja visst behöver man lite fägring i form av blomster nu när det är så mörkt och kallt. Å så kom snön idag.
Jag vill inte! Jag tror jag ska föreslå en folkomröstning om vi verkligen ska ha nån snö i det här landet. Fniss...
Ha en skön helg nu!

Kram Åsa.

Rosa i huset i vitt sa...

Ja den blomsteraffären är man ganska ofta i du ...svårt att inte stanna till där när jag åker förbi
kram Rosa

Anneli sa...

Håller med dig där, just nu behöver man all uppmuntran i form av blommor!
Helst då i färggranna färger som lyser upp lite............
Snö och kyla är väl inget jag längtar efter precis, men det är väl bara att gilla läget som man säger.

Fin helg till dig,
Kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Vilket vackert monogramporslin! Och vad är det för en fin trägrej du har där bakom, den är vacker som en tavla?
Blommor måste man ha året om och nu är det roligt med de vackra pastellfärgerna så det lyser upp i mörkret.
Ha en fin helg!
Kramar Eva

Retro blue sa...

J'adore ta maison et decoration.
Bisous.

MirandaMaräng sa...

Ja visst behöver man lite färg när vintern varit så grå och trist och regnat bort!
Nu har äntligen de stora vita flingorna kommit men det är så dax nu när man längtar till våren . . . . .!!!
Ha det så bra bland dina jätte fina loppis fynd!
Kram MirandaMaräng

Huset bakom lindarna sa...

Så vackert du har det här inne. Jag plockar också bland mina saker och byter ut dem, plockar undan och plockar fram, men det är väl bara för min egen skull...
Kram/Finas mammis

NinaH sa...

Ja, blomsteraffärer har en särskild dragningskraft just nu!;-) Så fina blommor du funnit!
Uhm så mycket fint du har att variera med!! Men så duktig du är som ibland säljer av!!! Själv har jag otroligt svårt att skiljas från det jag "samlat in" hos släkt, loppisar och auktioner!;-)

Fågel Blå sa...

Blommor kan man inte vara utan, det är ett måste för att sätta guldkant på tillvaron,
Den och gamla saker är oumbärliga!
Ler!
Önskar dej en fin Söndag
Kramkar Kathrine

Olga sa...

me gustan mucho las salseras ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails