måndag 3 mars 2014

Skåpsmat med ägg

Nu var det väldans länge sedan jag gjorde ett inlägg. Tycker jag skriver samma sak hela tiden... "Var tar tiden vägen". Nu har jag i och för sig inte mått så bra, så det är ju delvis en förklaring.
Dessutom känner jag mig jättedålig som så sällan är inne och tittar på bloggarna överhuvudtaget.

Men det kanske blir så...jag har ju hållit på och bloggat i sju år snart, så det är nog inte så konstigt att det går lite upp och ner med bloggandet. Dessutom har jag ju Instagram nu också. Inte för att det tar så lång tid med Instagram, för det går väldigt snabbt att göra inlägg där.

Sen använder jag nästan uteslutande mobilkameran numera. Vilket naturligtvis är synd när jag väl ska göra ett inlägg här, för bilderna med systemkameran blir ju attans mycket bättre.

Och beviset på det, är den här första bilden jag tänkte visa. Den blev väldigt suddig pga att det är så mörkt nere i vår gillestuga, och ljuset har inte varit det bästa, de senaste veckorna.



Det här var i alla fall jätteroligt att göra. Jag klädde vårt skåp nere i källaren med baksidan av en tapet, samt satte dit massor av gamla bilder. Det är bilder på kungligheter och annat...:) Några bilder hade jag sen förut och några har jag köpt av Katrine på Fågel Blå, och några har jag printat ut på min skrivare.

Den här iden såg jag på Antikmässan, när jag var där i februari, och kände att jag hemskt gärna ville prova. Det ser väldigt suddigt ut, och bilden blev inte alls bra, men det ser bättre ut i verkligheten.
Och jag känner mig väldigt nöjd.


Den här fina kannan har jag skickat efter från Aunt Mollys. Blev alldeles betagen i den när jag såg den, och den är såå fin. Passar alldeles utmärkt hemma hos mig.


Sen är äggproduktionen i full gång, men jag kan ju inte låta bli att göra nya ägg hela tiden.
Och vad passar väl bättre än att göra ett ägg till vår nya lilla prinsessa Leonore.

Jag gjorde ju ett prinsessägg till prinsessan Estelles födelse, såklart ska väl prinsessan Leonore också ha ett ägg... :)




Och så mina kära gamla disktrasor förstås... Några nya modeller som ska säljas på Vårmarknaden hos Violan i början på april. Så mycket mer än så här hade jag inte att visa idag, och nu ska jag gå ner till mina kära ägg igen. Kuckelikuuu!

Kram

Marie

8 kommentarer:

amorporlovintage sa...

un estilo romantico que me encanta , la idea del armario con las imagenes vintage es genial http://amorporlovintag.blogspot.com.es/

Vardag och flärd sa...

Så fint att sätta gamla bilder i skåpet!
Kul att du gjort ett speciellt Leonoreägg, det är vackert!
Och jag gillar dina disktrasor.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Loppisälskare sa...

Din blogg är alltid trevlig och inspirerande. Jag har följt den sedan jag började titta in hos olika bloggare som delar mina intressen. Nu är jag alldeles purfärsk bloggare sedan någon vecka tillbaka.Totalt oerfaren och med ovana vid allt tekniskt osv. Men du är välkommen att titta in hos mig.

Anonym sa...

Såg också den vackra kannan men börsen och jag var inte ense om ett inköp. :-) Kul att den kom till ett bra hem. Vårliga hälsningar från AnnLouise i Karlskoga.

Rosa i huset i vitt sa...

Vart tjusigt skåpet ..
ha en fin helg
kram Rosa

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Gunillasljusglimtar sa...

Väldans fint o lite annorlunda,sånt gillas!Vackra disktrasor också o äggen naturligtvis:) Kraam Gunilla

Hajan sa...

Det som jag fastnade mest för var den vackra kannan.

Ha det så bra önskar Hajan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails