onsdag 16 april 2014

Påsk och Vårmarknad

Nu äntligen ska det bli ett inlägg från förra helgens Vårmarknad.

Har ärligt talat inte orkat att göra något inlägg på bloggen, för det har varit mycket att ta hand om, som har varit eftersatt en lång tid. Och än är det inte färdigt. Jag tänker närmast på min stackars tvättstuga, som har sett bedrövlig ut, ungefär sedan september månad, förra året.

Men nu ska det bli en uppfräschning. Operation undanplockning, och sortering, och framför allt städa, städa städa.

Men här kommer lite bilder från Vårmarknaden som blev en välbesökt tillställning.


Tycker väl att bilderna, år från år ser ganska lika ut, men det går inte att göra på så många olika sätt på ett bord... I år hade jag fått låna en fin hylla, av Nella på Kolmårdens Antik, så att jag fick upp dem lite på höjden. Det gäller att utnyttja det utrymme som finns.

Som vanligt fick jag inte plats med allting, men jag plockade fram lite varefter, och på lördagen var det bra fart på handlandet. Det ena ägget efter det andra for iväg åt olika håll och till olika hem. Jag brukar alltid tänka en tanke, och undra var de befinner sig nu. För man har ju inte koll på vem som har köpt vad...


Första dagen sålde jag väldigt bra, och mer än hälften av äggen fick nya ägare... Och himla tur att de köper av dem, för var skulle jag göra av dem annars ??? :))

Vi var också många som sålde ägg, så konkurrensen blir ju lite större, även om alla har sin egen stil, vilket är bra när man "slåss" om kunderna.



Sen är det alltid svårt att veta vad som kommer att sälja... Men äggen med barnmotiv gick överlag bra. Sen blev det lite här och lite där... Men trots det blev det lite ägg kvar, men de har gått iväg till butik, och där hoppas jag bli "av" med några till :)



Och är man intresserad av något så gäller det att knipa det snabbt, för det kan vara fler som är intresserade av samma, som en kund fick erfara, när tre av fyra ägg med liknande motiv försvann inom ett par minuter.



Nu är det alldeles snart Påsk, och några dagars ledighet väntar. Ska bli så underbart skönt att få vara riktigt ledig, det var ganska längesen nu.

Hoppas att ni alla får en riktigt skön och avkopplande påsk och tack så jättemycket för alla fina kommentarer jag fått för reportaget!

GLAD PÅSK!
önskar

Marie

12 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Gu va söt vitsippan i ägget är, kommer att försöka härma det!
Nu har jag varit på vårmarknad trots att jag inte lyft på rumpan utan suttit framför datorn!
Tack för alla fina bilder med vackra
ägg!
Kram och Glad Påsk!

Vardag och flärd sa...

Marie, din ägg är ju bara så fina! Förstår att du har många köpare, jag har även sett på en del bloggar att de handlar av dig, det är kul. Äggen jag köpte av dig ska få nya ägare i påsk, är säker på att de kommer att uppskattas.
Önskar dig en riktigt härlig påsk, vännen!
Kramar Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många fina, och ett sånt finns ju här. Har haft det framme här men på påskafton kommer Hugo, då ska han få sitt ägg. Så du har gjort hans första påskägg.
Önskar dig en skön påsk
Kramar/AM

Rosa i huset i vitt sa...

Så härligt många fina ägg du hade där
Hoppas vi ses i maj
önskar dig en glad påsk
kram Rosa

Hanna sa...

så mycket fint
Glad påsk!

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Åh, så fin ägg du har gjort. Synd att jag inte kunde komma och handla av dig.

Vila dig nu och hoppas du får en fin påsk.

/ Susanne

Fågel Blå sa...

Vilka härliga Bilder från Påskmarknaden, så mycket fint du säljer!
Ösnkar dej en riktigt Glad Påsk
Kramar Kathrine

Ann Kåge sa...

Så fina bilder av ditt marknadsbord. Tänk, jag glömde fota mitt bord vilket aldrig har hänt förut. Ha nu en riktigt skön och fin påsk!
Kram Ann

House and Garden by Bia sa...

Oj så fin ägg...och va roligt med en vårmarknad att stå och sälja där ;)))...själv gillar jag att gå på marknader av alla slag, hihi....trevlig Påsk helg!!!
Kram bia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint med vitsippan i ägget! Och alla andra ägg är så vackra. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Hajan sa...

Kära lilla Du, så mycket saker Du gjort.
Det räcker väl till nästa Påsk också.
Så himla vackra ägg, och lite annorlunda mot dem man köper.

trevlig Påskafton nu önskar Hajan

A Casa Madeira sa...

Ola! Muito lindas essas fotos.
Adorei conhecer.
janicce.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails