fredag 5 september 2014

Sju års bloggande

Tänk så fort tiden går...

I helgen som kommer så är det sju år sedan jag började blogga. SJU ÅR!!! Kan inte fatta var tiden tar vägen.
Nu blir det ju inte särskilt ofta längre, men det kommer något inlägg emellanåt. Många av bloggvännerna finns nu på Instagram, så det blir att jag kikar där en hel del.
Och ni vet väl att ni kan klicka på Instagram-ikonen här i högerspalten, och se vad jag lagt ut för bilder där.
Där uppdaterar jag så gott som dagligen.

Och för att betona att tiden går fort så tänker jag visa mitt nyinköpta golvur, som jag letat länge efter. Hittade det på Blocket, och fick åka några mil. Men det var det värt, tycker jag.

Det var gråmålat redan från början och även om det inte är riktigt samma grå nyans som på de andra möblerna i gillestugan, så tycker jag ändå att det passar bra in.

Nu har September månad gjort sitt intåg, och man tycker att det är den första höstmånaden. Men idag så är det ju en fantastiskt härlig värme, och det känns som sommar igen. Trots det har jag gjort en liten plantering med lite hösttema, och satt på trappan.



Och den här lilla stolen tycker jag inte det var längesedan jag köpte. Men det är ett par månader sedan, när vi var på antikmässan Nora. Så fort går det verkligen.

Den lilla kaninen som legat i gömmorna, fick komma fram ett tag, och sitta på den hopfällbara lilla barnstolen. Idag har han även fått en solhatt på sig, men tyvärr har han inte det, här på bilden :)



Ett projekt som har tagit lång tid är den här duken som nu äntligen blivit klar. Började på den för ett par år sedan, men stoppade undan den när jag tröttnade. Nu hittade jag den igen, och tänkte att det var väl sjutton om jag inte skulle göra klart den. Så den här gången blev den klar. Lite tid tog det, men färdigt blev det i alla fall. Och nu ligger den på köksbordet, och passar bra till våra gråmålade stolar, och den gråa tapeten.



Tänk ändå så mycket som händer på sju år... Både roligt och sorgligt. Många nya bekantskaper har man gjort tack vare dessa sociala medier som man är med på, och fått flera vänner. Man kanske inte kan träffas så ofta, men desto roligare de gånger man gör det.

Mycket har hänt innanför hemmets väggar också under dessa sju år. Det kan man se om man kikar tillbaka i bloggen, som fungerar lite som en dagbok. Stilen är väl i grund och botten densamma, men många prylar har åkt ut, och många har kommit in.
Ibland har det kommit in lite för många... hihi

Jag vet inte om jag kommer att sitta här om sju år igen och blogga. Men än har tanten inte givit upp bloggandet helt.

Det kommer något inlägg i alla fall. Då och då.

Hurra för dessa SJU ÅREN!

Kram
Marie

8 kommentarer:

Retro blue sa...

So lovely-like always!
Greetings from France:)

Vardag och flärd sa...

Vännen jag ser fram emot sju år till (eller ännu mer) med dig som bloggvän! Visst är det roligt att ha bloggen som en dagbok och titta tillbaka.
Barnstolen som kaninen sitter i kan du vara särskilt glad för, tänk att få tag i en sådan.
Nu önskar jag dig en härlig helg!
Kramar Eva

lisashus sa...

Grattis till dina sju år! Tänk, vad tiden går och så många härliga nya människor man har kommit i kontakt med, tack vare bloggandet! Helt otrolgit!
När jag tänker efter har nog jag också bloggat i sju år nån gång nu i september, men jag började ju med "Lisas torp" då.

Du har det verkligen fint och klockan är ju ljuvlig och passar perfekt till det övriga!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Lisa

Elzie sa...

Grattis till de 7 åren. Har bloggat lika länge, i juli var nog mitt jubileum, men det glömde jag totalt bort.
Finafina saker du har, men så har det ju alltid varit. Den där duken var verkligen fin.
Hoppas att du kommer att vara här då och då i fortsättningen också.
Kram Elzie

Rosa i huset i vitt sa...

Hej du ...grattis och hoppas du är kvar om sju år
kram Rosa

Ann Kåge sa...

Stort tack för allt det fina du bjuder på i både bild och ord. Ha en fortsatt fin vecka!
Kramar Ann

Tidevarf sa...

***Grattis*** och hoppas du fortsätter att blogga. Jag gillar verkligen att kika in till din blogg.

Ha en fin vecka.
Kram
Anneli

Siw sa...

Måste kommentera eftersom du är den absolut första jag vågade kommentera när jag själv började blogga 2009 :) Jag tyckte du hade så fin header, minns du? Alltså dina fina gamla glasögon m m Kul att du ff är kvar, själv lade jag av för ca 2 veckor sedan :) Men kommer självklart att följa dig även i fortsättningen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails