måndag 6 oktober 2014

Lite nytt och lite gammalt

Oj så fort tiden går. Nu är vi redan inne i oktober, och redan i mitten av nästa månad är det dags för julmarknaden hos Violan. Och jag har inte börjat pyssla ännu.

Har faktiskt inte haft någon pyssellust för just julgrejor ännu. Tror det beror på den fina hösten, och att det fortfarande är och har varit riktigt varmt. Det är svårt att få inspiration då.
Men nu måste jag nog börja snart, om jag ska hinna i tid...

Under tiden har jag gjort annat :) Ja, ni har ju sett mina virkningsalster. Och jag fortsätter att virka. Nu har jag gett mig på att göra mössor. Så det kanske blir någon bild på det sedan.

Men innan dess, måste jag visa lite annat. Bland annat den här lilla andungen som jag hittade hos Kolmårdens Antik. Visst är han väl för söt?


Hemma har det inte blivit några större förändringar, mer än att vi har rensat garaget... Igen!!!
Så det blev tre lass, med skrot och skräp och skrutt, till returpunkten. Ja, det var inget som gick att använda. Det som eventuellt går att använda brukar jag skänka bort, om jag inte säljer det förstås.

Lite fint på trappan vill man ha i alla fall. Så lite ljung och annat fint har jag planterat.


Inomhus, blir det mest att flytta på prylar till nya platser, och ändra om i största allmänhet. Det är ju så himla roligt. En och annan pryl åker ut och en och annan kommer in.
De här fina skockorna köpte jag hos den lokala blomsterhandlaren. De är gjorda i något trämaterial, och de är jättefina att ha att dekorera med.


En annan dekorationspryl, blev den här ananasen som jag hittade på Indiska för ett tag sedan. Jättehärlig! Och man kan stoppa godis i den. Och sedan kan man stoppa godiset i munnen :)
Men... för det mesta så står den tom :)


Hoppas ni alla har det riktigt bra!


Kram
Marie

15 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så vackra bilder du visar, när du nu skriver om den så börjar jag ju längta till julen!
Ha det bra!
Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Du finner alltid så många vackra och fina saker men så har du också sinne för det som är vackert!
Kramar Eva

Tante Mali sa...

You do have such a good hand for decorating! It's always a pleasure to be here!
Have a wonderful time
Elisabeth

Elzie sa...

Du har näsa för inköp du. Jag hittar aldrig så fina saker, haha.
Hade varit trevligt att se dig igen i november men tyvärr jobbar jag den helgen. KÄnns det igen?
Ha en fin fortsättning på den här höstdan.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har jättefint på trappan med ljung och äpple. Och det var en söt andunge, så gullig liten krona.
Kramar/AM

Ann Kåge sa...

Så mycket fint du hittat och skapar fina stilleben av och trappen ser så välkomnande ut.
Har också svårt att komma igång med julproduktionen men nu måste jag sätta igång. Lycka till med ditt skapande.
Kram Ann

MirandaMaräng sa...

Vilken underbar liten andunge du fyndat!! :-)
Ja tiden går fort. . . om några veckor börjar väl de första tomtarna titta fram på stan. . . .!!
Ha det så gott
Kram/MirandaMaräng

Fågel Blå sa...

Underbara bilder,
Så fint!

Hälsningar Kathrine

Här är gudagott att vara ! sa...

Håller med dej om att tidsuppfattningen inte fungerar, då vi har haft en sån underbar höst.
- Och den får gärna fortsätta ett tag till, bara det kommer snö i december !
- Om du skulle bli less den lilla andungen, får den gärna komma flygande till mej ;) Så himla söt ♥
Du har det så mysigt och hemtrevligt !
Ha det gott ♥
Kram / Anneli

HWIT BLOGG sa...

Åh så mycket fint du har hittat...den lilla andungen är ju ljuvlig...och skockorna!
Ja nu blir det kul att pynta lite igen och lycka till med ditt pyssel!
Varm höstkram,
Titti

Skogslyckan sa...

Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

Rosa i huset i vitt sa...

Ja vad tiden springer iväg snart är det jul
ha en trevlig helg
kram Rosa

Kolmårdens Antik... sa...

Va fin den blev med krona. Ser ut att trivas den vackra miljön hemma hos dig...:)
Tänk att man kan hitta så häftiga grejer på Indiska. Där är jag inte så ofta numera..
Ha de gott

Ban Yen sa...

Myself and my own next-doors have been merely preparing to carry out some study about this kind of. บาคาร่า99

PGSLOT pgking789 sa...

เหตุผลหลักสำหรับในการเข้ามาเล่น Pgslot ด้วยต้นเหตุนี้
การเล่นเกม Pgslot ในขณะนี้นับว่าเป็นเรื่องธรรมดาที่พบเจอได้ทั่วๆไปซึ่งหลายท่านบางครั้งอาจจะไม่รู้สึกชื่นชอบหรือหลายๆคนก็บางครั้งอาจจะเห็นว่านี่เป็นอีกหนึ่งลู่ทางที่จะสามารถช่วยทำให้ท่านมีรายได้มากเพิ่มขึ้นและก็แน่ๆว่าสำหรับคนใดที่กำลังมองหาหนทางการผลิตรายได้ให้กับตนเองวันนี้พวกเรามีอีกหนึ่งเกมสล็อตมาเสนอแนะให้ท่านได้ทดลองเข้ามาทำความรู้จักแล้วก็เลือกเล่นเกมสล็อตกันมากขึ้น pgslot
เดี๋ยวนี้แบบอย่างเกม Pgslot การเป็นแบบเกมคาสิโนออนไลน์ยอดนิยมแล้วก็เป็นที่ชอบใจเป็นอย่างมาก และก็มีคนมีความสนใจอยากได้เข้ามาลงทะเบียนสมัครสมาชิกเกมสล็อตเยอะขึ้นวันแล้ววันเล่า แต่ว่าสำหรับใครกันแน่ที่ยังลังเลไม่มั่นใจว่าจะเรียกเข้ามาเล่นเกมสล็อตหรือเปล่าวันนี้พวกเรามีเหตุมีผลที่จะกล่าวได้ว่าเพราะเหตุไรคุณจำเป็นต้องเลือกเข้ามาเล่นเกมสล็อต

เหตุผลที่จำต้องเลือกเข้ามาเล่นเกม Pgslot
อย่างที่รู้ๆกันอยู่ว่าเดี๋ยวนี้แบบอย่างเกม Pgslot เป็นเกมคาสิโนออนไลน์ต้นแบบหนึ่งยอดนิยมแม้กระนั้นนอกจากเกม Slot และจากนั้นก็ยังมีเกมคาสิโนออนไลน์อื่นๆที่ก็ได้รับความพึงพอใจไม่แพ้กันด้วยเหตุนั้นเพราะเหตุไรคุณจำเป็นต้องเลือกเข้ามาลงทะเบียนสมัครสมาชิกเพื่อเล่นเกมสล็อตด้วยวันนี้พวกเรามีเหตุมีผลที่สามารถช่วยบอกคุณได้
• ข้อแรกเลยแบบอย่างเกมส์ Pgslot หรือสล็อตออนไลน์ที่หลายๆคนรู้จักเป็นแบบอย่างเกมคาสิโนที่คนไม่ใช่น้อยอาจจะรู้จักกันดีรวมทั้งมีมานานแล้วด้วยเหตุนี้ขั้นตอนการเล่นสำหรับเพื่อการเข้าถึงเกมสล็อตก็เลยเป็นเรื่องที่ไม่ยากสำหรับคนใดที่พอใจจะเข้ามาเล่นเกมสล็อตเพียงแค่คุณศึกษาเล่าเรียนแล้วก็ทำความรู้จักพื้นฐานกับการเล่นเกมสล็อตก็สามารถเข้ามาสนุกสนานกับเกมสล็อตนี้ได้แล้วดังที่อยากได้
• แน่ๆว่าคุณทำเงินจากการเล่นเกมสล็อตได้แน่ๆเมื่อเข้ามาเป็นสมาชิกเพื่อลงทุนเล่นเกมสล็อตด้วยแบบอย่างเกมที่เล่นง่ายทำเงินได้จริงทั้งยังปัจจุบันนี้ต้นแบบเกมสล็อตถูกปรับปรุงไปอย่างก้าวกระโจนทำให้ใครๆก็สามารถเข้ามาดำเนินการกับการเล่นเกมสล็อตออนไลน์ได้อย่างที่อยากได้
• เพียงแค่เรียนวิธีการเล่นเกม Pgslot เพิ่มช่องทางที่จะทำเงินจากเกมสล็อตก็มีเยอะขึ้นแล้วด้วยเหตุดังกล่าวไม่ต้องวิตกกังวลเลยว่าเมื่อเข้ามาลงทะเบียนเป็นสมาชิกเพื่อเล่นเกมสล็อตจะไม่สามารถที่จะทำเงินได้เพียงแค่คุณนำเคล็ดวิธีที่ศึกษาเล่าเรียนมาประยุกต์กับการเล่นเกมของตัวคุณเองจังหวะที่จะทำเงินก็มีเยอะขึ้น

ด้วยเหตุนี้ในวันนี้หากคุณไม่ต้องการที่จะอยากพลาดทดลองเข้ามาลงทะเบียนสมัครสมาชิกเพื่อเล่นเกม Pgslot กับพวกเรามองเชื่อมั่นได้เลยว่ามันจะช่วยให้คุณมีวิถีทางการผลิตรายได้ให้กับตนเองมากเพิ่มขึ้น

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails