torsdag 23 juni 2011

En fluga gör ingen sommar

Tänk att vi redan är framme vid midsommar!
Nu är det ju inget vidare väder, och vad jag förstod så skulle det vara osäkert, med risk för regnskurar under hela helgen...

Hoppas bara att jag slipper använda de här... Jag skulle nog ha haft dem i morse, för det vräkte ner utanför fönstret, och jag blev sjöblöt när jag skulle ge mig ut, fy bubblan!

Annars får vi vara inomhus och bara använda "Exit" vid de tillfällen när det blir sol...men vi får väl hoppas att vädergudarna ändrar sig.

Jag skulle fota min nya lilla leksak i fönstret... men när jag plockade bort, så hittade jag den här individen på min hylla... Och han hade lagt fötterna i vädret... undrar hur länge han legat där?... hmmm...
En fluga gör ingen sommar, sägs det, men jag hoppas det blir en fin sommar i alla fall!
Det här var min nya lilla leksak jag skulle fota. Den fick stå på köksbordet istället. Visst är den söt?
Jag gick in på "Gubbdagis" häromdagen, för att titta på en helt annan grej... Och kom ut med den här!!!
Måste säga att jag föll direkt. Har ju sett de där apparaterna från "Roberts" radio, men de är ju bra mycket dyrare, så någon sådan har det inte blivit. Men nu slog jag till och köpte den här
Får väl se om jag får någon användning för den på stranden...


Sen till något helt annat... Lite pyssel förstås... Kan inte låta bli... Det är som en drog...

En liten holk till de små rara fåglarna. Tänkte ha den ute på landet, och se om det är någon som vill kika in.... Får väl se om jag kan lägga in något smaskens så de blir nyfikna...



Sen var jag på loppisen och hittade två små skattkistor! De var så söta, men lite fula invändigt, eftersom de tydligen hade använts som krit-askar... Så de blev att ta fram penseln, och fixa till dem lite...

Och lite tändstickaskar har det blivit också... Jag får väl samla på mig lite till nästa marknad, för jag har ju inte plats för allt jag tillverkar...




Ha nu en Härlig Midsommar!



Kram



Marie

17 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Så mycket du håller på med jämnt:) Asken och tändsticksasken är så fina!!!
Radion köpte jag med men valde den vita, fast gillar nog din lite mer;) Men jag tänkte att den vita passade mer in året om hahaha vilka problem?!

Nu önskar jag dig en riktigt skön midsommar!!

Kram Susanne

Ewa`s Galleri sa...

Visst är de fina radio apparaterna,köpte själv en vit förra veckan
Ha en riktigt skön midsommar

Elsa och Helena sa...

Trevlig Midsommar till dig också Marie! KRAM Helena

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!!!!
Och lilla holken helt underbar!
Önskar dej en fin midsommar också!
Kramar Kathrine

katha´s kortmakeri sa...

GLAD MIDSOMMAR vännen hoppas du för det underbart skönt.

Var det du som köpte den sista??
När jag kom till Classe var alla slut. snyft...

Kram
Katha

Lisas torp sa...

Önskar dej en skön och regnfri midsommar!
Smultronkramar
Lisa

bakom berget sa...

Vilken fiin radio! En sån vill jag oxå ha.
Jag hoppas att du och de dina får en härlig midsommar!
Kram från Åsa.

Mitt hvite hus sa...

Heisan

En aktiv dame... hvis det er en trøst er været her dårlig også ..kjølig og regn,,Ikke mye sommer


Så flott radio..

god midtsommer


Klemmer =)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken söt liten holk:)

Gårdagen bjöd på vackert väder här hos oss och det tackar man ju för!

Hoppas din midsommarafton var bra och att du har en härlig midsommardag!

Kram Annica

Nyanser av vitt sa...

Nu har jag postat vapnet :O) och imorgon postar jag fakturan...
Hoppas du har haft en bra och fin midsommar och jag är så glad för din skull vännen.
Kram Agneta

Elzie sa...

Vilka saker du köpt dig. Gubbdagis, är det Clas Olsson det? Du ser vad jag hänger med i svängarna, haha.
Här har vi haft en härlig helg med mestadels fint väder - du kan gissa vilken dag vädret var värst!!
Hopppas du också fått en skön helg.
Kram Elzie

Sörgården inredning sa...

Hej!
Här regnade det också i midsommar,
det är då det är härligt att sitta på verandan och lyssna på radio och tända några ljus.
ha en fin sommar!
Susanne

NinaH sa...

Söt liten holk! Där vill nog många pippi-ar bo! (Det vill jag!;-)...)
Och de där små boxarna!! Och särskilt fina blev de ju efter din "bearbetning"!
Tihi. De där radioapparaterna kommer nog att ha en strykande åtgång! Jag är också spekulant på en så´n!;-)

Rosor och Spetsar sa...

Vilken pysselmaja du är och så fina saker, jag blev helt förälskad i den lilla kistan och din underbara fågelholk.
Vilken häftig Exit skylt du har, var har du hittat den?
Hoppas du fått lite av det fina sommarvädret som visat sig i veckan
Ha det fint
Kram
Annelie

Lisa.L sa...

En sån radio köpte jag mig igår :D dom e söta som karameller ! :D kram

Anonym sa...

alesse 21 birth control price http://archive.org/details/jufanroaxi filme alese 2010 [url=http://www.world66.com/member/alesse_9l5m482xpjx/] alesse birth control acne reviews[/url] birth control pill alesse side effects mario alessi wiki alesse 21 and spotting
mamoleptino321
alesse birth control reviews weight gain http://alessetiyu4460.carbonmade.com/projects/4679987 alesse pill wiki [url=http://flavors.me/alesse_trocanolen1975] alesso feat matthew koma years mp3[/url] does alesse birth control cause acne best birth control for acne alesse alesse generic side effects

http://www.gotrip.com.hr/trk-na-maldive-dok-ne-potonu/#comment-45012 http://www.kira.puntostrategico.com/spearhead/index.php?/topic/4630-sildenafiili-haittavaikutuksia-koirilla/ http://www.manwithhat.com/index.php?option=com_phocaguestbook&view=phocaguestbook&id=1&Itemid=2+Result:++;+-++++"/index.php?option=com_phocaguestbook&view=phocaguestbook&id=1&Itemid=2";+BB-+; http://prj.netdesain.com/gadget-id.com/news/blackberry-all-touch-all-possible#comment-28738 http://information-about-nutrition.com/the-lose-weight-diet-program.html/#comment-1426

alesse 28 birth control period http://alesseqw4775.carbonmade.com/projects/4680050 alessi price list [url=http://alesse98hr.carbonmade.com/projects/4680001] alesse birth control safety[/url] alesse acne birth control alesse alesse 21 effectiveness

Anonym sa...

What's news?! present: - Buying Generic Kamagra Fedex delivery See you soon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails