fredag 10 juni 2011

Vackra damer

Hej på er i sommarvärmen!

Nu är det så otroligt vackert ute, att man skulle vilja stoppa tiden litegrann, så man hann med blomningen. Hur man än säger att man ska passa på att njuta, så hinner i alla fall inte jag med att njuta riktigt ordentligt, för det blommar ju över så fort...

Just nu försöker jag hinna med att njuta av vår Schersmin-häck som blommar något alldeles fantastiskt! Det doftar så ljuvligt i trädgården, och jag ser nog ut som självaste Ferdinand, när jag går igenom trädgården...för jag bara luktar på blommorna... :)

I och med att häcken blommar så otroligt mycket, så tycker jag att jag kan ta in en hel del av den, så jag får känna doften även inomhus...

Och med blommorna, så flödar romantiken, tycker jag. Och bilder på vackra damer hör ju till det romantiska också. Så då tänkte jag visa några sådana... damer alltså.

Ovan är min fina borste, med en alldeles underbar liten dam på...Det är en borste i jugend-stil, och jag har säkert haft den i femton-tjugo år. Men jag gillar den fortfarande väldigt mycket...

Den fina lilla bilden på damen ovan har jag hittat på en mässa, och visst är hon vacker med slöjan böljande ner över ansiktet och klänningen. Det lilla halsbandet är gammalt, och det är också en favorit.

Den här broschen är relativt ny. Jag köpte den för ett par år sedan... Visst är den härlig den också... i gammal stil.

Och den här "lilla damen" är ju också så söt, så därför fick hon vara med bland de lite äldre damerna... Det är egentligen en liten tavla som jag har stående i ett fönster...

Och så här överdådigt blommar vår schersmin-häck... jag har fotat den uppifrån för att ni ska se hur mycket blommor det är. Och jag önskar att ni också kunde känna doften... Mmmm!!!


Ha en härlig helg!


Kram Marie

23 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra damer och söt flicka. Hon i broschen är nog av litet yngre datum, tycker det ser ut som Deborah Harry, min stora idol i ungdomen. Hon var/är sångerska i Blondie.
Kram från Annette på Hallongränd 4

Anna sa...

Så underbara bilder!! Jag håller med...man hinner inte riktigt med...Såg att det var bruna blommor i syrenhäcken, och jag som skulle förevigat den...För sent!
Kram Anna

Lisas torp sa...

Vilken fantastiskt schersminhäck du har! Jag kan tänka mej hur det doftar! Många vackra saker också! En härlig tid är det, och det händer så mycket nu i trädgården - både pionerna, vallmo, schersmin och snart är det mormorsrosorna här! Ja, jisses du!!!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder!
Ha en skön helg...
Hälsningar Titti

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på. Ja visst måste man passa på att njuta av allt det härliga som moderjord bjuder på men som du säger det är svårt att hinna med för det blommar över så fort...

Önskar dig en skön helg

Patricia sa...

Ja nog blommar det allt .. så härligt! Min schersmin är bara i knopp än så länge men snart får jag dofta på de härliga och söta blommorna .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Hanna sa...

vist är det en underbar tid.
kram
Hanna

Elzie sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vad mycket vackra saker du har. Den där borsten var helt ljuvlig.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

chariji sa...

que delicadeza! me encanta!

Elsa och Helena sa...

Kan känna den underbara doften ända till Gävle, snacka om bra doftsinne:) Ha en skön helg. KRAM Helena

Lisa.L sa...

vilken otroligt vacker borste :D

Nygammalt sa...

Åh vilka tjusiga damer och flicka :)

Ljuvliga trädgårdsbilder också. Gillade din bok med fågel väldigt mycket. Kram.

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder!
Vill bara titta in som hastigast och önska dig en fortsatt fin Pingstafton!
Kram Raina

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder du viser... brosjen var aldeles nydelig...

Ønsker deg en fin pinse helg..
klem O=)

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina kort, de skulle man ha.
Ha en riktigt skön Söndag!
Kram Anette

Nyanser av vitt sa...

Vilken otrolig häck ni har. Nu har din värmepistol anlänt.
En fråga - vad använde du till dina fina ringar som du sålde på marknaden för att få motivet blankt och så att det håller?Maila gärna :O)
Kram Agneta

katha´s kortmakeri sa...

Å får man säga vilken underbar häck damen har!!

Ja det gäller att ligga i för att hinna njuta av allt underbart som händer varje dag ute i vår vackra natur.

Ha en skön kväll vännen!

Kram Katha

linnea-maria sa...

Åh du har så otroligt vackra saker! Ha en fin vecka /Therese

Snögården sa...

ÅÅ så fin du har så fint....
Kram Anni

Roses & Angels sa...

Hej vännen! Här var det en massa vackra damer. Gud så mycket man missar när man inte har tid att sitta här. Tack för kommentaren. Hoppas du mår bra. Headern du kommenterat är till Agneta♥ hihi. Hörs kram

LOPPISLIV sa...

Jaa jag ser också Deborha Harry i lilla broschen, precis som första kommentaren påpekade, min idol också i ungdomen :-)) Fina bilder. Ja nu går tiden fort, man vill helst stanna den, våra syrener har redan blommat över...men istället blommar annat, en härlig tid har vi nu. Kram på dig //Paula

Magia da Inês sa...

✿•.¸¸♪♫♪
。˚ ˚ ˛✿

Olá, amiga!
Passei para conhecer o seu blog.
Criativo, bonito e romântico.
Você é muito talentosa.
Beijinhos.
Brasil.
✿•.¸¸♪♫♪
。˚ ˚ ˛✿

NinaH sa...

I våpr tträdgård vandrar (och stannar) en Ferdinand till!;-) Vid allt doftande därute!;-)/Schermsiner, rosor, pioner... just nu....) Visst är det härligt?! Men underbart är kort....
Underbara (och mer varaktigt underbara!;-)...)damer!!! Alla sorter och åldrar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails