fredag 29 november 2013

Hjärtans gärna

Den här årstiden är det väl, väldigt passande med hjärtan. Så därför får inlägget handla om hjärtan idag.

Det här hjärtat av tårtpapper gjorde jag efter att ha blivit inspirerad från JdL-magasinet. Har en hel ask med gamla fina tårtpapper i större modell, som jag köpte i våras. Och det passade ju bra att använda dem till det här pysslet. De är så fina, de här gamla...

Så här blev i alla fall ett av de tårtpappershjärtan som jag gjorde.




Det här blev ytterligare en variant... Och sen lite extra bling-bling ála Marie :))


Förra veckan var jag på en träff som den lokala blomsterhandlaren ordnade. Det var en träff där man fick göra sitt eget adventsarrangemang, eller binda sin egen krans.

De hade gjort många fina exempel, som man kunde titta på...

Till det fick man dessutom gröt och skinksmörgås, och till priset av ingenting. :)) Det man betalade var det man använde till sitt arrangemang eller krans. Helt fantastiskt!

Jag hade med mig en stålstomme i hjärtform, som jag dekorerade med mjuk-en. Jag blev väldigt nöjd med mitt hjärta, och nu hänger det här hemma, och jag tittar på det varje dag.


Här blev en liten närbild på hjärtat...

Dessutom gjorde jag en dörrkrans också, men den får ni se en annan dag...

Nu ska jag försöka ge mig på att göra en ängel som jag också såg i JdL-magasinet. En ängel där man använder ett dockhuvud och en strut... Vi får se hur det blir...
Dockhuvudet är från en babydocka, men det får duga till att testa med. Om det blir okej så får jag väl visa sedan...

Ha nu en härlig första Advent

Kram
Marie

15 kommentarer:

Retro blue sa...

Simple and nice:)

Hanna sa...

så otroligt fint.

Vardag och flärd sa...

Marie, idag kom mina insektskulor, åh, så fina! Tack! Visar dem på bloggen när jag får bra fotoljus.
Såg också i Jdl tårtpappershjärtan och ska försöka göra själv, antagligen blir de inte visbara men men ...
Fin adventshelg på dig!
Kramar Eva

Fågel Blå sa...

Härliga hjärtan du knåpat ihop, ja det finns mycket tips i JDL, man blir så inspirerad,
Önskar dej en fin Adventshelg
Kramar Kathrine

Anette sa...

Så fina julsaker, letar inspiration :)
Ha det gott!

Huset bakom lindarna sa...

Hittade din blogg från Monica i Idyllien. Så fint det är här inne! Det där hjärtat av tårtpapper blir jag sugen på att göra! Ser fram emot kommande pyssel här! Kram/Finas mammis

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina hjärtan!
Ha en riktigt härlig söndag!
Kram/Lena

MirandaMaräng sa...

Såå fina hjärtan av tårtpapper du gjort! Det måste jag också testa att göra. . . . .få se om de blir lika fina?
Ha en bra vecka!
Kram
MirandaMaräng

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så mycket fint du gjort Marie! och vad kul att du sålde så bra på marknaden.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

Sofia sa...

Men åhhhhh..... så fina hjärtan! Gillar verkligen de av tårtpapper...=)
Kramis Sofia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina hjärtan, du är bra på pyssel. Får nog köpa julnumret av Jdl.
Kramar
AnnaMaria

Tidevarf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tidevarf sa...

Jättefina hjärtan som du gjort, pyssel blir extra ljuvligt med tårtpapper. Själv har jag tårtpapper som är hjärtformade, tycker de är så fina.

Ha det underbart.
Kram
Anneli

idémakeriet sa...

Fint vännen!
Det gamla tårtpapper ser så mycket finare ut än det nya.
Kan tänka mig att det är tacksamt basismaterial att pyssla med.
Pyssla på Marie, du gör så många fina saker.
Kram Gerda

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken kul kväll jag missat ju...så fina hjärtan du gjort...nu fick jag lite inspiration av dig ..har lite tårtpapper liggande
ha en fin helg
kram Rosa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails