torsdag 21 november 2013

Julmarknaden 2013

Nu äntligen blir det några rader.

Stod ju på Julmarknaden hos Violan i helgen. Och jisses så mycket folk det kom. Det var en strid ström under hela lördagen och så gott som hela söndagen också.

Lördagen var bästa dagen för mig, och då sålde jag bra. Söndagen var det lite sämre med försäljningen, men roligt är det.

Så här såg mitt bord ut den här gången. Det blir ju inte så olika från gång till annan. Man har ju oftast samma duk, och samma grejer att ställa upp och visa sakerna på. Så när jag själv tittar på bilden, så känns det som det kunde varit förra året eller året innan det :)

Den här gången hade jag ju alla mina mosshjärtan med mig, och de tog slut ganska snart. De stora gick först, och de mindre hade jag bara något kvar av.
De lustiga är att det nästan alltid blir kvar en av varje... Ungefär som när man serverar mat, ingen vill ta den sista "slatten"...



Mina träfat gjorde jag faktiskt en omgång till av, på lördagkvällen, och de sålde jag på söndagen. Så det var ju extra roligt.


Det är alltid svårt att veta, vad som kommer att sälja år från år, och man har ju inte hur mycket nyheter som helst...

De här kulorna med insekter, gick väl inte så strålande bra precis. Folk vill nog inte ha fler insekter i granen, än de som redan finns där, hihi...


Å andra sidan så gick mina prinsesskulor väldigt bra. Det är väl de söta flickorna som gör det...

Gjorde också några Rosenkulor til marknaden, och väldigt många var och kikade på dem och tyckte de var jättefina, men det passade nog inte riktigt in i det julröda, med de färgerna. Jag kanske får prova med dem när det blir vårmarknad istället.



Hur som helst var det jätteroligt att träffa alla goa besökare, bloggare och gamla vänner som man träffar. Ibland dyker det upp sådana som man inte träffat på åratal... och det blir en hel del kära återseenden, och massor av prat.

Ha en bra vecka allihop!

Kram

Marie

17 kommentarer:

Retro blue sa...

Very nice Noel decorations:)

Rosa i huset i vitt sa...

Det var kul att ses även om det bara var en kort stund. Kul att du fick sälja bra.
ha en bra helg
kram Rosa

Fröken Tindra sa...

Vad kul att det gick bra! Och många fina saker hade du med dig.
Trevlig helg!
Kram!

Anneli sa...

Inte konstigt att du sålde en hel del.......jättefina saker!
Mosshjärtanen är ju supersöta.

Önskar dig en fin kväll,
Kram Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt och höra att du sålde bra, fast konstigt att inte julkulorna med insekter tog slut.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Åh, vännen, då har du en skalbaggekula till mig, och kanske en sländekula också. Du får höra av dig.
Kul att det gick bra för dig, men jag vet ju att du gör fina saker!
Ha en fin helg!
Kramar Eva

MirandaMaräng sa...

Oj så mycket fint du gjort undra på att du sålde bra!!
Ha en fin helg!
Kram/MirandaMaräng

Monika sa...

Hej på dej!

Åh! Så mycket fint du hade gjort till marknaden. Underbara ting. Jag blev ju så klart väldans förtjust i dem med rosor på. Vad har du för pris på dem?

Ha det fint!
Kram
Monika

Fågel Blå sa...

Oj oj så mycket fint!
Kul att det gick bra, och att du tjäna en slant på allt arbete du lagt ner,
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Härliga Livet sa...

I år kom jag inte i väg på marknaden. Hade mina föräldrar på besök och då ska det ju hinnas med massor under en kort tid.
Kul att ni fick mycke besökare och att du fick sålt en del av dina fina saker.
Önskar dig en skön helg.
Kram pernilla

Viola sa...

Vad roligt att få se bilder från marknaden, lika bra att du sätter igång nu med vårsakerna så du slipper stressa, kram

Sofia sa...

Hallå!
Du hade så mycket fint med dig... men tänk att jag missade dina insektskulor!!! de är ju hur fina som helst ju... Men du vet hur det är...man hinner verkligen inte med att se allt som alla har med sig.
Komiskt det där med att det nästan alltid blir en av varje kvar.... så brukar det nämligen vara för mig med! =) Konstigt! vad kan det bero på?

Kram kram!
Sofia

idémakeriet sa...

Jisses vilka vackra saker du hade med dig.
Härligt att ni hade så kul och att du sålde bra.
Tänk vad roligt det hade varit att få krama om alla goa bloggaren och att få prata en liten stund.
Det känns att allt det roliga är alltid upp mot landet:)
Ha det gott vännen.
Kramar Gerda

Monika sa...

Tack bästa Du för de fina kulorna och det extra hjärtat. Är så nöjd och glad över de fina! Alltid så vackert o välgjort när du lagt din hand vid sakerna.

Ha det fint o mysig första advent på söndag.

Mys & Må-kramar
Monika

Alviti sa...

Ååå det är su kul med julmarknad! Vad myclet fint du gjort :) Älskar dina mosshjärtan!

fridasofias sa...

Vilka jättefina grejor du gör! Imponerad!

Unknown sa...

che meraviglia.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails