torsdag 26 juni 2014

Sommar på riktigt

Nu är sommaren här på riktigt. Skolavslutningar och Midsommar har passerat. Och nu går de flesta in i semestertider.
Det är ju den här tiden på året man alltid längtar efter. Och så går den så fort så man knappt hinner blinka.

Det har ju varit några högtryck med härlig värme, men nu har det varit kallt ett tag tycker jag. Och det är då den lilla paniken kommer... Tänk om det inte blir någon sol och värme under de veckor man är ledig.


Jag minns en sommar för sisådär kanske 15 år sedan, då det bara regnade och regnade och jag satt inne och virkade. Visst fick jag mycket gjort, men det var inte det jag ville just då. Jag ville ha solsken, bad och värme, ljumma sommarnätter och fina utekvällar. Men tyvärr...

Än så länge lever jag på hoppet om att det ska bli en fin sommarsemester, och om ett par månader kan vi summera

Har i alla fall hunnit med några fina dagar, bla när vi var och hälsade på våra vänner i Västergötland.
Ett besök på Hofsnäs och Torpa Stenhus, var en riktig höjdare. Ett jättefint ställe.

Lite kusligt med olika berättelser om spöken och en inmurad flicka fick man höra, men det var ett fantastiskt hus från tidig medeltid.



Sen har jag ju varit ute på vift här hemma också, och av någon konstig anledning så råkar jag alltid hitta fina gamla saker hos antikhandlare, som jag aldrig har besökt förut. Tänk så mycket det finns i ens närhet, som man inte vet om...

Den här fina stolen med den härliga färgen kunde jag inte motstå, inte heller tavlan med en stilig postmästare på. Så det blev nya grejer hem igen... :)



Och från Västergötland, där vi naturligtvis också råkade hitta en antikaffär, så kom de här underbara ljusstakarna i tenn, med hem.



Har också målat om våra vita köksstolar till grå. Ihop med den nya tapeten i köket så blev det väldigt bra. Har bara en stol kvar att måla, sedan ska bordet få en omgång också, men det får nog vara vitt, tror jag... Vi får se.

Vet inte om det syns på bilden att de är grå, men det är de :))


Nu har jag inte pysslat så mycket på en lång tid. Behöver även lite semester från pysslandet, för att hitta lite nya ideer, och få ny inspiration. Men nu börjar det klia lite i pysselfingrarna igen, så det fick bli en liten krans lagom till midsommar.



Nu hoppas jag att vi alla får en härlig sommar och semester, för det är vi värda.

Och så många inlägg under sommaren lär det nog inte bli. Men jag uppdaterar Instagram så gott som dagligen, så vill ni, så kan ni kika där. Det är bara att klicka på ikonen här i den högra kolumnen.

Kram
Marie

10 kommentarer:

lisashus sa...

Som vanligt har du hittat jättefina saker och pysslat till en ljuvlig krans i tyll!

Ja, man kan hoppas på att vädret vänder och att vi får lite värme till!
Jag minns sommaren för bara två år sen, som fullständigt regnade bort och aldrig kom...så får det bara inte bli! Nog med kyla nu!!!
Idag var det dock riktigt fint - sol hela dagen, ingen skur ännu i alla fall, trots att de sa igår att det skulle skura! Nej, man kan inte lite helt på prognoserna heller.
Nu hoppas vi på att det vänder och att du får en härlig semester!
Kramar
LIsa

Loppisälskare sa...

Torpa stenhus är en fin plats att besöka. Vilka fina saker du hittat och naturligtvis är det svårt att åke hem utan sådana fynd...;)

Vardag och flärd sa...

Torpa stenhus har jag också besökt och är fascinerad av allt.
Marie, så fint du har det och vilka fina saker du skaffat! Dina köksstolar är fina i grått, jag gillar grått, känns lite gammeldags hemtrevligt och blir lite lugnare än vitt.
Önskar dig en fortsatt fin sommar, säkert blir det fint väder igen!
Kramar Eva

Retro blue sa...

How I like your photos!
Greetis from France:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kan ha varit samma sommar som jag målade korgar, hela släkten fick korgar. Och det regnade och regnade... Vilket fint ställe Torpa verkar vara, vacker sal. Och vilka fynd! Såna tennljusstakar med små fötter är så fina.
Ha en skön helg
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har i köket....härliga fynd också;)
Trevlig kväll
Kram bia

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint du har
ha de bra
ses vi den 19/7?
kram Rosa

bakom berget sa...

Hej Marie! Jag tror du kan vara lugn. Sommaren kommer nog till slut. Vilken rolig utflykt ni har gjort. Men läskigt med historien om den inmurade flickan. Vad hade hon gjort tro?
Du hittar alltid så vackre saker när du är ute på tur.
Jag måste säga att jag gillar verkligen dina fina köksmöbler. Visst syns det att stolarna är grå. Så himla snyggt.
Hoppas vi ses i sommar och att det är strålande sol denna dag.

Kramar till dig.

Åsa.

Sara Pettersson sa...

tack för en fantastisk blogg!

Hanna sa...

så många fina bilder
Ha en fin kväll!
Hanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails