torsdag 11 juni 2009

Den Blomstertid...

Häromdagen när jag var inne i mataffären så sålde dom ut sina rosbuketter för en tia, otroligt billigt!... Och eftersom den Vita rosen nu snart har blommat över, så nappade jag åt mig en bukett av de här vackra rosorna...

Sen gillar jag ju lupiner som ni vet, så jag plockade lite sådana och satte ihop med rosorna... och visp hade jag en rejäl bukett! Tycker det är så härligt att blanda odlade blommor med lite "vilda"... För de plockade lupinerna, var i vilt tillstånd...

... precis som jag blev, när jag såg det här ute i trädgården! Urrrk!!!
Det stackars biet gick en hemsk död till mötes i klorna på den här vita spindeln...
Man tänker inte på att det pågår en kamp mellan liv och död också, ute i trädgården...Där är det ju så fridfullt??? Men det är nog mycket man inte ser... som tur är!
Plockade in en kvist igen utav den vita rosen... men nu ligger de mesta kronbladen på marken... Snyft! Det går alldeles för fort med blomningen.

Något som jag också blev snopen av, var att det har kommit blommor på min Hjärtan på tråd!
Hjärtekul! Har aldrig fått den att blomma förut...

Och den här ljuvliga skapelsen, som maken plockade med sig ifrån svärmors kolonilott! Kommer inte ihåg vad den heter, men den doftar underbart!
Rosen hade vi egentligen hemma i vår trädgård först, men den trivdes inte här, så då fick den komma att bo hos svärmor istället, och där trivs den alldeles utmärkt! Så vi får njuta lite av den så här emellanåt...

Men var tog sommaren vägen???

Jag längtar efter sol och värme, havet och måsarna, smultron och jordgubbar, och gå barfota i gräset...
Hoppas, hoppas, hoppas... att det blir bättre snart!
Kram och ha en trevlig helg!

33 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Hello! Your roses are a beauty! Lovely arrangements you made! My roses are begrudging this year...only few flowers!
Wish you a sunny and warm week end!
Vale

lottens vita och gröna sa...

oh vännen, fåååååååååår ståpäls av din ljuvliga bukett, oh vad fint att blanda lupiner med rosor! ha en goooooooooo dag! varmkram lotten

Patricia sa...

Åh vilken underbar bukett du fick ihop...vilket kap, 10:- för rosorna!!

Jag längtar med efter solen, var tog den vägen? Den kämpar här idag och lyckas titta emellan molntussarna en kort stund men annars är det grått-grått-grått .. =(

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Hannis sa...

Du ska se att sommaren snart kommer tillbaka till oss!
Vilken möbel du kommit över!!
Vacker!

Vackert är det också med rosorna och Lupinerna.
Det finns inget som doftar så ljuvligt som rosor=))

Kram hannis

My Lovely Things sa...

Hej!1
åh vilken fin bukett.så trivsamt med lupiner och roser ihop..

ja mina vita roser har oxå blommat över nu..det är trist..

Ha nu en riktigt bra dag..s

så hoppas vi på masa sol och värme fram över..
Kram anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

OO ett alldeles uuundrbart inlägg!!!Vackra foton:) ja i morron är det skolavslutning..sååå mysigt ju!!!

Kram Millan♥

P,s du har nog länkat fel i inredningsbloggar inlägget...jag hamnade på nån konstig sida...bara så du vet!!

STENLYCKA sa...

Underbara buketter så duktig du är på att sätta ihop blommor.
Den där väckarklockan är jag så avundsjuk på den är så fin. Letar när jag är på loppis men tyvärr ännu har jag inte hittat någon.
Hjärtan på tråd måste gilla dig eftersom den blommar. Har aldrig sett det tidigare.
Ha det så gott och till midsommar kommer värmen enligt löpsedlarna och dom måste man tro på eller ???...
Kram

Liten Bod sa...

Nu ska jag genast gå och handla lite grönsaker jag med :) Hemma blommar inget ännu, så här mellan syren och lupiner.... Kram, Tina

Eva Linnea sa...

Hej! I dag är det sommar igen här i Stockholm. Så skönt! Jag sitter ute på uteplatsen och bloggar. Hur härligt som helst.
Kram Eva Linnea

Unknown sa...

Hej gumman,

har inte hunnit uppdatera mig än om vad som skett i ditt liv under tiden jag varit iväg.

ville bara komma in och säga hej och att jag snart läser igenom alla dina fina inlägg

vackra blommor, du är så duktig

ha det bara bästtttttttt
kramisar jeanette

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån ljuvlig bukett av rosor och lupiner, helt enkelt bedårande. Speciellt till alla gamla vackra saker du har, härligt! :o)
Ha en bra vecka,
Lydia

Vit som snö sa...

Men Marie vilka ljuvliga bilder!!
Så underbar bukett, så söt rosa ros o din vackra skärbräda är bara såå vacker!
Jag håller med dej, snart är halva juni förbi och sommaren lyser med sin frånvaro! Nu får vädret skärpa sej!
Ha en härlig fredag imorgon!
Kram Cilla

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vilken underbar bukett! Har kastat lystna blicka på grannens lupiner, skall nog ta mig ett räd;)
Den där korgmöbeln du hittade i Vadstena är verkigen ett kap, underbar! Skall bli kul att se vart den hamnar till slut, månne tillsammans med stafliet från Pia?
Hoppas att solen tittar fram snart, kramar Maria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk att man kan ha sån tur och fynda blombuketter! Jättefin färg det är på rosorna!!!

Här fyndades inte blommor utan jordgubbar för en tia kartongen idag. Tänk att vi fick sol lagom till skolavslutningen idag! och så jordgubbar på det

Ha en härlig fredag
Kram Annica

NinaH sa...

Så vacker bukett- med fyndrosorna & lupiner!
Ja ohhhhh vad man längtar efter sol & värme nu!!

Längtan i Vitt sa...

Det känns verkligen lyxigt att få ha en sådan bukett hemma att beskåda förstår jag!Vilken tur du har som fått hjärtan på tråd att blomma,det har jag inte lyckats med..De är ju såå söta de där blommorna.../Kram Carina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, ja..det där längtar jag också till:)
Och vad vacker buketten är. Och alla bilderna!:)
Kram Lallis

hagagården sa...

Hej
vilka underbara rosor du visar,jag älskar rosor.
kram o ha en go dag
ninni

Annie - Annalunda sa...

Hej vännen!

Nu är snart paket på väg till dig! :) Ojojoj så mycket fint du visar...och vilka underbara bilder! Finlands vita ros är verkligen underbar... njöt av den för en liten stund sen när jag gick en trädgårdstur i allt det blöta. Din trädgårdsgrupp är otroligt fin och charmig! Vilken tur du har...eller måhända skicklighet... ;)

Puss o kram Annie

Kristall & Pynt sa...

Verkligen en jättevacker bukett.
Ha det så gott
Kram Sofia

Ett Vitare Hem sa...

Underbara bilder, även om den med spindeln som knaprar i sig biet kanske inte var så hm vad säger man "trevlig" ,o)
ha en fin helg!
Kramis/LenaS

rosenresli sa...

Hello Marie,

so much thanks for your nice words. Yes, it´s my wishlist and the black roadster is my car today, but the new white roadster is one of my dreams. Some of my dreams are fulfilled with my husband, my doggies and my house. If you ever come in the south of germany, we can make a car trip with the little black cabrio!

Have a nice weekend with lots of sun,

rosenresli

Fröken Tindra sa...

Vad fint det var med dina "fyndrosor" och lupinerna!! Helt underbart vackert! De andra rosorna du visar går inte av för hackor de heller. Rosor är... rosor... =0)
Vilken underbar korgmöbel du sprang på så slumpartat!! Så himla fin så det är inte klokt!!
Vi får hoppas att det kommer lite sommarväder till oss snart! Här har regnat hela dagen. Och natten...
Kram!!

Lisas torp sa...

Vilka ljuvliga rosor!
Ja, man längtar verkligen efter sommaren nu! Vi får hoppas att det vänder snart!
Kram
Lisa

Våglyckan sa...

Så mycket fint och vilken härlig bukett du har fyndat!
kram från mig
/maria

Lilla huset på prärien sa...

Oj det var billigt - 10 kronor för en bukett med rosor! Och de var jättefina också juh. Men hur kunde du ge bort den där andra fina rosen?! Jättefin juh! Älskar rosor. Ta tillbax den och sätt den på något annat ställe i trädgården ;)

Kram Jenny

Viola sa...

Ljuvliga rosor må man säga...jodå här var vi blöta som dränkta katter igår men som tur var infann sig stämningen bara vi kom in i kyrkan...så nu är det slurtspurten som gäller...men som du vet är det ju lite till som ska hända innan onsdagen infinner sig...hoppas ni har det bra, här lyser solen faktiskt då och då och har hunnit med Västervik på fm, kramen

lugnet sa...

Vilka ljuvliga bilder!! Fast det med spindeln var läskigt, men det är som sagt naturens gång! Hoppas du haft en härlig helg! Här har det regnat konstant i fem dagar..Så vi har varit inne och myst!
Må så gott//Ulrica

Kathys Home sa...

Härlig bukett du har gjort, gillar också lupiner. Plockade en massa att dekorera med på sonens student :) Ha det gott//kram kat

Inspiration i vitt sa...

Såå vackert du har gjort i din rosenbukett, jag gillar oxå lupiner både inne och i stora fält.
Tänk att all blommning går så fort att man faktiskt knappt hinner med.

Jag har nästan en lika dan skärbräda med text på som du, är så glad i den.
Jaa visst väntar man nu på värmen.
Kramar till dig/Ingela.

Anonym sa...

Hej!
Vacker bukett med rosa rosor! Rosor är så romantiska! Och det heter ju du passande nog!
Jag brukar tjata på Viola att hon ska kommat och inreda hos mig, utan resutat. Så jag får väl lägga in ett tjatprogram på dig! Du har så vackert så jag dånar!
Hulda

Vita små hjärtan sa...

Å vad mycke fint du visar! Så inspirerande!
Kram Agnetha

Hjärtat Mitt sa...

Vilken underbar bukett!
Och nästan helt gratis :)
Jag plockade in en stooor bukett pioner och blandade med lilablå nävor. Det blev inte dumt alls.
Det går verkligen undan med blomningen. Men som tur är, så är det mycket som fortfarande står i knopp.

Kram Mari

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails