torsdag 25 juni 2009

Pytt i Panna

Tänk så vackert det är ute nu! Jag brukar gå runt i trädgården varje dag och bara titta och lukta på blommorna!
De stora pionerna har börjat blomma nu, och jag brukar borra in hela ansiktet i dom, så jag riktigt känner dom också...

Jag har inte fotat dom ännu, men det ska jag göra... Däremot kom jag på att jag inte visat mitt fina blombord som jag har utomhus...

Det här köpte jag på en mässa för några år sedan, och det är så fint att plantera pelargoner i det... Ja det blir ju säkert fint med andra blommor också. Men det är ganska soligt där det står, och pelargonerna tål ju torka lite bättre...

Snirkligt och krusidulligt och vitt... med rosa blommor...
Och när jag ändå är i farten och visar rosa och vitt, så visar jag den här lilla tavlan som jag broderade för massor av år sedan... Den hänger ute på landet och välkomnar gästen!

Här fortsätter det rosa och vita... En kudde som jag broderat, också för massor av år sedan. Som ni ser så gillade jag redan då, det här romantiska... och förstås Löjtnantshjärta..
Den här finns också ute på landet!

Här är ett loppisfynd som jag gjorde helt nyligen! En doktorsväska!
Den är precis lagom som handväska, men det är lite jobbigt att komma i den, så jag kommer att använda den till något annat... och det ska jag visa senare...

Den är ju inte så gammal, troligtvis från sjuttiotalet... Men det är riktigt härligt tjockt läder i den!
Den lilla duken är också ett loppisfynd...
Den här pallen fyndade jag också på en loppis tidigare i våras, och den såg väl inte så kul ut med det gröna tyget... Jag ville ta bort tyget för att det kändes så ofräscht... Meen vilket jobb! Jag svor långa ramsor och ångrade mig flera gånger om...

Men till slut blev den i alla fall färdig! Klädde om den med lakansväv först, och sedan satte jag på den här vitbroderade duken!

Sen tog jag helt resolut och knöt om ett snöre... och då gick det fort och lätt att färdigställa den!
Kanske kommer den att bli vitmålad vid ett senare tillfälle... jag får se.

Tänkte att jag skulle vila mina trötta ben på den, när jag sitter framför Tv:n...

Ja, det blev ett lite blandat inlägg idag...
Man fotar ju och så blir det lite diverse bilder kvar, och då får man köra ihop dom, precis som med en Pytt i Panna. Det kommer kanske fler diverse-inlägg, hoppas ni gillar Pytt!

Vill också nämna att jag fått en kommentar från en tjej som heter Lucia, och är från Argentina. Hon har skrivit kommentaren och använt Googles översättning för att kunna lämna en kommentar på svenska!
Är det inte fantastiskt?

Hoppas du läser det här Lucia! Och tack för din härliga kommentar! Det glömmer jag aldrig!

Visst är bloggvärlden fantastisk!
Kram

23 kommentarer:

Evelina sa...

Vilken superfin blomlåda... Oj, vad härligt att få en kommentar av någon så långt borta!
Trevlig torsdagskväll! Kram Evelina

rosenresli sa...

Hello Marie,

I´m impressed. Have you made the beautiful items on the third and fourth picture by yourself? Oh I wish I could make such wonderful things! And the white flower case (surely it´s not the right word for it) is soooo amazing. I have one in the same way but a little different (it´s rusty and made from wire) on my patio and I love it.

Lots of best wishes,
rosenresli

Les Cotrions sa...

I like your planters with the pink pelargonium!!! You're very clever...your embroideries are very nice and romantic!!! Great work yoo made with your stool and the doctor bag? I've a similar one...it belonged my mother's aunt!
Wish you a sunny week end!
Vale

Märta sa...

Vad ljuvliga dina pelargoner och ditt blombord är! Pallen blev ju riktigt lyckad med den vita duken på! Ha en skön kväll, jag ska se om Ernst har något bra i år. Ha det gott! Märta

Hannis sa...

Trevligt med lite pytt=))
Pallen blev söt,smart med duken och snöret om!

Vad kul med kommentaren!

Jag har bestämt mig nu för att inte måla kannan=))
Den får vara som den är!

Kram Hannis

LOPPISLIV sa...

Hej Marie! Så himla fin pallen blev med spetstyg på. Rosa pelargonior är så vackra, har några stycken jag med. Nähe, nu var pausen slut, måste fortsätta titta på Ernst :-) Många kramar på dig/Paula

Marie sa...

Vilket superfint blombord, passade ju perfekt till pelargoner. Pallen blev helt ljuvligt fin, vad fiffigt att använda en duk!

Här är en till som borrar in hela ansiktet i pionerna flera gånger per dag, doftar ju så gott så man nästan blir tårögd!

Trevlig helg!
Kramar Marie

Elzie sa...

Här var det mycket fint att titta på. Den där blomlådan var helt ljuvlig. Och pallen blev snygg med duken på.
Roligt att höra av folk från andra sidan världen.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Vilka härliga fyn.. Och vilken fin fin doktorsväska... Blommlådan står ju så fint ute med pellisar..Önskar att jag hade ballkong eller uteplats...
Kram kram Linda

Snuttan sa...

underbrta fint
Bara sitter och njuter

Kram
Åsa

Jessica sa...

jag gillar pallen jätte fin, å jag håller med att översättningen är super för då kan massa med folk läsa utan att man behöver skriva på tex engelska ha det bra kram jessica

Vita små hjärtan sa...

Å vad fina bilder du visar på lite av varje!!!!
Kram Agnetha

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs...sååå vackert du visAR!!
Älskar den där bblommlådan...så bedårande!!

Phuuu.såå varmt det är nu;))))

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Eva Linnea sa...

Det är som att titta in i en härlig diversebod.
Kram Eva Linnea

Liten Bod sa...

Vilka härliga bilder! Från och med nu gillar jag pytt :) Blomlådan var ju så vacker, och pallen blev jättefin med snöre och allt! Visst är bloggvärlden fantastisk :) Kram, Tina

Vit som snö sa...

Vilken söt blomlåda!
Vackra saker som fyndats ser jag. Tycker du gjort underverk med din pall!
Jag sörjer just att mina älskade vita pioner som doftar gudomligt kommer jag att missa nu när vi åker bort! Jag brukar också borra in mej i dom, ljuvlig doft!
Såå otroligt stor den "lilla" bloggvärlden är, och tänk att språköversättning finns. Härligt med teknik såna gånger!
Nu åker vi söderut.
Ha det gott! Kram Cilla

Kristall & Pynt sa...

Jättefin blomsterlåda och med pelargoner i passar ju jättebra ihop.Trevlig helg. Kram

STENLYCKA sa...

Vilken söt blomlåda, passar verkligen att ha pelargoner i den.
Och pallen blev jätte fin.
Ha en bra kväll!
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad kul med en sådan kommentar!

Planteringbordet med pellisar = me like!

kram och ha en härlig helg
Annica

Patricia sa...

Åh va fint ditt lilla blombord var...vill ha!!!.. =)

Och pallen blev ju supersöt när du fick klä om den, även om du gjort det enkelt med snöre så blev det ju superbra!!!

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Patricia

Lantliga drömmar sa...

En av mina tjejkompisar som jag hade i högstadiet släpade jämt på sin "doktorsväska" den var otroligt fin. Det roliga är att hon använder den än i dag. Den är riktigt nött och charmig. Nilla

Ingmarie sa...

Det är ju det som är själva grejen....pytt i panna=blandad kompott!
Hit återkommer jag mer än gärna!

Kram på dig!

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vilken söt pall du har fixat till. Och så har du så underbara trädgårdsmöbler där i bakgrunden! Precis sådana där skulle jag vilja ha i min trädgård. Någon dag så... :)

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Jenny

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails