torsdag 18 juni 2009

En Vit Midsommar!

Ja... nu tror ni väl att jag inte tänker ta någon nubbe eller dricka något vin... Men se det tänker jag absolut göra! Både nubbe och vin, men inte tillsammans...

Jag kan ju villigt erkänna att jag inte är speciellt förtjust i nubbe, men på midsommar och jul så brukar jag försöka klämma i mig en... Men vin däremot... ja det gillar jag, och gärna till grillat!

Nej, med en Vit Midsommar menar jag just det här inlägget, som blev ett väldigt vitt sådant, och lagom till midsommar.
Den här ramen köpte jag på den loppis Violan och jag var på efter en av våra bloggträffar nu i maj...
Den var i någon cremegul färg och lite guld... och den var inte egentligen så ful som den var, men jag hade ju bestämt mig för att jag ville ha en vit... så då målade jag, och jag känner mig nöjd med det...

Och för en tid sedan så köpte jag den här lilla väskan på en annan loppis, och vet ni jag hittar inte min före-bild på väskan... Men den var brun... så då förstår ni ungefär...

Det var inget fel på den heller, men inte så rolig, så det blev vitfärgen igen...
Och nu känns det bättre. Kan faktiskt tänka mig att ha den som en liten handväska! Tror jag ska prova det...

Jag köpte ett fint präglat omslagspapper på Indiska, och så klistrade jag på det på väskan, så att den fick lite struktur... och sen målade jag. Sen satte jag dit en rosett med ett skärp-spänne på.
Riktigt romantiskt eller hur?
Sen måste jag ju visa vår klätter-hortensia som börjar blomma nu... Den är sååå vacker! Den klättrar runt hela vårt garage, och den har funnits där i över fyrtio år!!!
Den doftar så härligt också, en mild lite fruktig doft, nästan som melon...

Och det är inte bara jag som gillar hortensian... massor av humlor och bin gör det också... och den här lilla insekten.

Jag vet inte vad det är för någon sorts bagge det här, men jag döpte den till Laila Bagge...hihi, och hon kom "indansande" på låg höjd och ville hemskt gärna vara med på bild!!
På min lilla "handväska" så har jag hängt en liten skylt där det står Special Friend. Det kanske ni såg på de andra bilderna också...

Och det är precis vad ni är för mig...! En väldigt "Special Friend". Jag är så glad för att ni finns därute... Ni betyder jättemycket!

Kram från och ha en:

34 kommentarer:

Eva Linnea sa...

GLAD MIDSOMMAR önskar jag dig också!
Kram Eva Linnea

Mitt hvite hus sa...

Ååå så vakkert...

Ønsker deg en skjønn midtsommer helg... med sol, vin og alt som hører med... kos deg =)

Klem Kerstin

Annie - Annalunda sa...

Goa söta Marie!

Hoppas att ditt paket kommit fram! Vilken underbar väska - åhhh nu blev jag så där inspirerad du vet...men jag hinner ju inte!!! Hjälp! Du är så "fanastiskt" (som Sarah säger) duktig och du får det bara såååå rätt! Ramen förstås också jättefin! Älskar klätterhortensia...de blir så härligt maffiga och blomkorgarna är jättefina att torka. Jag har två stycken vid min källartrapp (ute ;) och de har nu efter ca 5 år börjat växa ordentligt - de är ju lite trööööga :) Hur har du det med magnoliorna förresten??? Har de blommat fint? *fniss fniss*

Kramis - du missar väl inte junirabatten nu på Annalunda Ting?
Bara ett litet tips...

Midsommarkram (jag hoppas att vi inte regnar bort - det finns stor risk här...

Annie

Kristall & Pynt sa...

Så fint, önskar dig en fin midsommar.
Kram Sofia

Elzie sa...

SÅ underbar hortensian är. Jag kan bara hoppas att min vill blomma framöver också. Ska bli kul att se om den doftar melon den också.
Önskar dig en riktigt skön midsommar tillsammans med de dina.
Kram Elzie

hagagården sa...

Men oj va fin väskan blev!!
kram o ha en trevlig midsommar
ninni

Elzie sa...

Lyckliga dig som har Finlands vita ros. Har letat efter den överallt men den verkar vara puts väck.
Kram igen, Elzie

Isn't she lovely sa...

Nä, vem gillar nubbar - men ibland får man ju offra sig... ;)
Vilka små skatter det blev av dina loppisfynd. Såå fina!
Önskar dig en riktigt trevlig midsommar!
Stora Ölandskramen!

monica sa...

Vilken fin väska ,rolig ide med papperet du har klistrat dit

GLAD MIDSOMMAR

kram Monica

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint du fixat! Både ramen och väska blev jättesöta som vita.

Tack själv för all fin inspiration du bjuder på!

Ha en underbar Midsommar, kram Marie

Evelina sa...

Men jisses vilken fin liten väska du har gjort!!!

Trevlig midsommar!/Evelina

Vita små hjärtan sa...

Å vad fint du alltid visar!
Trevlig Midsommar!
Kram Agnetha

Sallys hus sa...

Hallå där!

Det var länge sedan jag hade tid att kika in...nu är jag glad att jag gjorde det för oj vilken inspiration jag fick!

Det ser så himla rent o fräsht ut hemma hos dig så jag fick lust att plocka fram såpa o rotborste med det samma....
Himmel så mycket fina bilder..
Åååå den lilla väskan..måååste ut på vinden och kika efter ungarnas gamla med Björne på....De skulle ju bli ursöta med några lager färg o lite spets....;)

Ha en riktigt härlig midsommar!
Kram Katarina

Home No.1 sa...

Glad midsommar Marie vad snyggt allt blev!!!!
Kram Annica.

Patricia sa...

Åh va fint du gjort, både ramen och väskan blev superfina!! =)

Ha en underbar midsommar!
Kram Patricia

Vit som snö sa...

Men guuuud så fin den väskan blev! Jag älskar din ide' att sätta ett vackert papper på väskan o måla sen! Riktig vill-ha-väska!
Kul att du vill tävla hos mej!
Önskar dej en underbar midsommar!
Nubben har jag försökt lära mej men det är stört omöjligt men vin dricker jag gärna o kanske lite för ofta;-)
Kram Cilla

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
:)
Kram Lallis

~Becca~Bluebird Rose sa...

So beautiful!! :)

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vad fint du har gjort det! Jag har faktiskt aldrig provat att måla på några ramar men det ska jag nog testa för det ser väldigt fin ut :)

Nu önskar jag dig en riktigt, riktigt mysig Midsommar!

Kram Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

O sååå vackert!!!

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
& massor av kramar
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hej!!
Önskar dig och din familj en riktigt fin midsommar.
Kram Irene

H elle K sa...

Lekkert, kos deg med midtsommer, synes den lille vesken bare var herlig. Takk for fin inspirasjon. Kos deg .Kristin

STENLYCKA sa...

Vilken underbar väska så påhittig du är.
Här hos Stenlycka har lugnet lagt sig efter en stressig vecka och särskilt igår då man skulle handla midsommarmaten och det hade alla andra kommit på också.
Så det var vi alla i samma mataffär, på samma bilparkering och vi skulle ha ungefär samma saker, så det var kö vid sill, dill, potatis, jordgubbar och på systemet.
Men nu har jag bara tagit det lugnt. Solen skiner och i kväll skall vi till goda vänner och bara ha roligt.
Önskar dig en underbart härlig midsommar och jag hoppas solen lyser även hos er.
Många Kramar

Anonym sa...

Hej!
Jag säger bara: gud så snyggt!
Hulda

Loppis Lycka sa...

Vilka härliga bilder! Den lilla väskan blev så fin! Väldigt romanstisk.
Kram Joseifine

Fröken Tindra sa...

Åh, vad läcker den lilla väskan blev! Duktiga du! =0)
Kram!

Anna-Lena sa...

Åh, vad mycket fint du har gjort. Ramen blev ett fint litet stilleben och väskan underbar. Du är så otroligt duktig på att göra fina saker.

Hoppas att du får en fortsatt skön midsommarhelg med mera god mat (grillat och vin) och massor av mys!

Kramar Anna-Lena♥

LOPPISLIV sa...

Hej Marie! Hoppas din vita vackra midsommar var fin. Av bilderna att döma ser det ut att ha varit helt underbart :-) Kram Paula

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan hoppas du haft en härlig midsommar , va söt väskan blev den gillade jag o ramen blev oxå fin Ha det bra Kramisar /Stina

NinaH sa...

Du är ju också väldigt special! På många sätt!;-)
Härliga saker i vitt - eller rättare: härliga saker som du gjort ännu finare i vitt!;-)
Hoppas även din midsommar var riktigt glad & trevlig?!;-)

Noll54/Eva-Karin sa...

Väskan blev ju jättesöt!

Hoppas din midsommar var skön med sol och gott vin!

Kram på dej Marie!

E-K/noll54

Anonym sa...

Hej mitt namn är Lucia, Jag kommer från Argentina och jag tittar på din blogg för evigt, och jag älskar att väskan många idéer härifrån när du är klar med min lilla hus som jag behövde för att öppna min egen blogg och öppna en väg till mitt hus om todos.Disculpen Det finns fel i språket, men översatt det från min google mitt yttersta för att göra mig förstådd.
Hälsningar.

Butik Drängstugan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Butik Drängstugan sa...

Du har verkligen en trevlig blogg!
Vilken vacker väska.

Sommarhälsningar
Butik Drängstugan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails