tisdag 2 juni 2009

Underbart är kort!

Den här tiden är så otroligt vacker, och man skulle nästan kunna sitta ner och titta på hur det växer...och det går så otroligt fort med all grönska och alla blommor... och det är likadant varje år!
Hjälp... Jag hinner inte med!!!! Kan någon stoppa bandet en liten stund???

Idag blir det lite blå-vita inslag från trädgården... Har nu äntligen kommit iväg och köpt lite sommarblommor som jag planterat lite här och var...

I trädgården har vi tagit fram den gamla trädgårdsmöbeln, och när jag skulle fota den, så såg jag aklejan som växer där den inte ska växa, men vi har inte hjärta att ta bort den, så den får vara där...

En liten liten blå (ja vad var det den hette nu igen...?) viol, ihop med vit petunia och vit pelargon i en zinkbalja...
Finlands vita ros, blommar så det står härliga till... och den doftar så ljuvligt! Här brukar jag göra som Ferdinand! Bara lukta på blommorna!

Den blå irisen tittar piggt upp ur rabatten...

Det här är ju inte blått precis... men det får går för det i alla fall...
Alla de här bilderna har jag tagit sent på kvällen vid halvtio-tiden, och det är otroligt och härligt att det är ljust så länge så man kan fota...

När jag var och handlade växter häromdagen så köpte jag den här vackra campanulan...
Men den fick bo inomhus ett tag, för den blev så fin i den vita terrinen...
Kommer nog att plantera ut den så småningom, men jag vill ju ha något vackert att titta på när jag är inomhus också...

Jag har inte fotat så mycket hemma nu, dels pga att det har varit mycket att göra just nu, och dels för att jag håller på att måla såå mycket olika saker både hemma och på landet, och inget är färdigt så jag kan visa... :(

Jag väntar dessutom på något som jag tycker är otroligt vackert, och som jag gärna vill visa er...
Kunde bara inte motstå detta... Ska visa sedan!

Ha en härlig vecka!
Kram


31 kommentarer:

Liten Bod sa...

Åh, så fint! Jag ska nog ta mig tid till lite trädgårdsarbete i sommar, trots att det inte är min favoritsysselsättning :) Kram, Tina

Elzie sa...

Så många vackra blommor. Och den där trädgårdsmöblen är så fin.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

rosenresli sa...

Hello Marie,

you have so pretty blooms, I love the colours and I´m a great fan of petunias too.

best greetings from germany,
rosenresli

Skatan sa...

Vilka bilder...jag njuter av att surfa runt igen! Har varit borta länge känns det som men jag är glad att jag ramlade in just här!

Kram till dig.

Anna Skata

Kristall & Pynt sa...

Så vackra blommor, gillar rosen hur länge blommar den tro?
Ha det så gott

Patricia sa...

Åh va mycket fina bilder...jättefint har du hos dig.

Campanulan var ju så fin så den såg overklig ut... =)

Ha en fortsatt härlig tisdag!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Oj så fina bilder. De behövdes idag i regn o rusk!
Kram Agnetha

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej! Åh så vackert du har det i din trädgård! kan förstå att det måste vara svårt att gå in på kvällen!
Kram Maria

Eva Linnea sa...

Ja, nu skulle man vilja trycka på pausknappen och stanna upp ett tag.
Underbart är kort så det är bäst vi njuter NU, tom när det regnar (för det gör det dag).
Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Nydelige, nydelige bilder, åhhh, så mange flotte blomster og hagen din er jo så vakker:)
Ha en flott dag!
KLem

STENLYCKA sa...

Blir alltid så glad av att besöka din fina blogg underbara bilder från din trädgård. Rosen så den blommar måste dofta ljuvligt.
Ha det så gott i din vackra trädgård!
KRAM

Hannis sa...

Vilken härlig blomstrande trädgård!
Kan tänka mig att du njuter=))

Hm....
Vad har du nu skaffat??
Vet ju att du kan nosa upp fina saker på mils avstånd så nu blev jag nyfiken!

Kram Hannis

Anonym sa...

Oj så mycket fint du visar.

Jag håller verkligen med dig om att underbart är kort och det gäller att passa på att njuta så mycket det går

Kram Lena

LillaFlisan sa...

Åh, Marie!!!

Jag kan nästan känna doften av din helt underbara rosbuske!!

Så härligt lummig din trädgård är!


Kram

Flisan

Les Cotrions sa...

What a gorgeous post my friend! The photos of your garden and flowers are stunning!!!! Thanks for sharing!
Warm hugs
Vale

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo Marie!

Jag såg att du hade ikeaköket ståt...är du nöjd med det?
Funkar diskhon bra...blir det fula märken eller?
Vi ska flytta och då ska vi byta kök i det nya huset.
Hoppas på svar
Kram Liselotte

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har, helt underbar trädgård!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Patricia sa...

Ja du har nog rätt, jag har tänkt så med, att det nog är en duk där den obroderade sidan ska ligga mot en vägg eller så... =)

Broderiet är så vackert så jag vill använda den till något, får se vad det blir. Jag har tyvärr inga så små fönster att det går att använda till gardin men som Skänkduk passar den ju bra, det den var till för från början... =)

Tack för svaret som jag tror är rätt.. =)

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Patricia

hemtrevnad marie sa...

Å, så fina bilder!!
Och kannan på bordet är helt ljuvlig!!
Vad har du för fint på gång , nu blir jag nyfiken!!
Har själv något jag väntar på att få hämta hem...kul att ha något att drömma om!
kram

NinaH sa...

Jag njuter i full drag av dina bilder!!

Viola sa...

Hallå där...ringde dig igår kväll men ine hemma, hade tänkt titta upp när jag var hos modern..hör av mig på luren,,ha det så bra på jobbet, kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej Marie!

hihihi...virkad studenmössa..tanken har slagit mig men inte hunnit komma till skott på den iden ännu...kanske det kan bli till nästa är.

Underbara blommor du planterat likaså bilderna är ljuvliga.
Själv har jag inte fått köpt en enda blomma än....hög tid eller hur... ;-)

Kramizz Nilla

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan ,mysigt att sitta där o ta sej en kopp kaffe ,jätte fina blommor Kramisar/Stina -om du vill titta gärna in hos mej

Stina sa...

Underbara bilder...allihop!:-) Kram

Unknown sa...

Tack för din kommentar om repotaget i drömhem! Det värmde. Vilka ljuva bilder du visar för oss och så fint det blommar! Kram Petra

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Marie!

Visst vill man stoppa tiden en stund nu,,,men det är bara att försöka ta hand om den nu!!

Campanulan är vacker och sprider sej snabbt ute,,,,
Jo det är en pall i zink på bordet!

Ha det gott&kram på dej!

E-K/noll54

lottens vita och gröna sa...

ljuvlig trädgård marie, får ståpäls, sååå vacker trädgårdsmöbel med! känns som om min trädgård regnar bort idag, fyyyyyy vilket urrigt väder!

en storvarmkram lotten

Marie sa...

Tycker också att man borde kunde stoppa tiden, det är ju så otroligt vackert ute just nu! Ljuvliga bilder från din trädgård och trädgårdsmöbeln är ju underbar!

Nu blir man ju nyfiken på vad det är du väntar på!!!!!!

Ha en trevlig helg Marie!
Kram Marie

Ainosofia sa...

Beautiful pictures in your lovely blog <3

ainosofia from Finland

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh nu håller du oss på sträckbänken, blir nyfiken på det vackra du vill visa oss!

Men du visar oss redan en massa vackert, det ser alldeles underbart ut..Jag håller med, man skulle vilja trycka på Pause ett tag nu...det går för fort..syrenen te x håller på att blommma över redan..

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

ps javisst, jag säger till när det reportaget är ute :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails