måndag 29 juni 2009

Vackert som en tavla...

... är ju ett uttryck som man brukar använda ibland.

Och det vill jag använda nu idag, när jag visar några bilder från landet.

*********************

Igår gav jag mig ner till vårat "badberg" och låg där och njöt utav solens varma strålar, och lyssnade på vågornas kluckande mot stranden...
Tittade på båtarna, måsarna och fetknoppen! Ja, jag tittade inte på mig själv alltså, (även om jag är en fetknopp) så menar jag den gula fetknoppen som växer på berget...

Precis så här underbart ska det vara på sommaren!

Och jag tog även årets första dopp! Och det var verkligen ett dopp. Jag kände mig som en tepåse...bara i och sedan fort upp igen! Det var kallt!!!

Jag vet inte hur många grader det är i vattnet här ute i skärgården, men här utanför är det strax öppet hav, så det måste vara varmt väder länge, innan det blir någon "riktig" badtemperatur...

Det här är vägen till vårt lilla "paradis"... en riktig sommarväg...

Och precis när man kommer in så möts man just nu av nyponrosorna... Doftar underbart!
Och om man tittar noga efter, så ser man den lilla humlan precis i mitten på rosen...

Och så några tavlor inifrån vår lilla stuga... Den här gjorde jag för ett par år sedan..

Den här har jag inte gjort, men den är så söt, med de små rara missarna... Det får man njuta av när man inte har någon egen liten misse...

Och så den här härliga lilla tavlan, som jag köpte för ganska många år sedan... Tycker den andas lite sommar den också...
Även om dessa "tillverkade" tavlor är vackra och fina, så finns det inget som slår naturens vackra tavlor... Och den "tavlan" kan man befinna sig i; Känna dofterna... Känna värmen...
Kort sagt, Uppleva den vackra tavlan...
Och det får vi passa på att göra nu, under den korta sommaren...


Så därför vet jag inte när nästa inlägg blir, och inte heller när jag kan komma in och hälsa på er...
Vet ju att det är svårt att hålla sig ifrån det här med bloggandet, så jag är väl snart här igen...:) men om jag inte är det... Så vet ni varför!!!

Kram

18 kommentarer:

S o F sa...

Tack för helt underbara sommarbilder!

Det där om att titta på fetknoppen, det var kul. :)
Kul när bloggare får med nåt humoristiskt i inläggen, tycker jag.

Ha det riktigt skönt!

Elzie sa...

Ser otroligt härligt ut. Och att ha ett eget badberg är inte dåligt. Har varit ute och åkt båt nu och vi passade också på att doppa oss. På precis samma vis som du. Inte mer än 19 grader i vattne så man låg inte gärna i *s*. Den lilla humlan kamouflerade sig väl!
Finfina tavlor också. Den med kissarna påminner om en jag har här. Skulle bara ha tag i en passande ram till den.
Ha det så gott och njut av sommaren.
Kram Elzie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

härlig stig ni har..bor ju såå mysigt så!! Fina tavlor med!!!Gillar vintage tavlan med flickorna!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

StinasLoppis m.m sa...

Jätte härliga bilder verkligen ,bada o njut där på ert badberg , Kramisar/STINA

Mitt hvite hus sa...

Åå så skjønne sommer bilder du har tatt...
Herlig det med fetknoppen...
Nyt sommer dagene og livet=)

Klem Kerstin

Les Cotrions sa...

What a faboulous place!!! Your cottage must be very nice and romantic! Lovely stuffs you have a gorgeous roses! Enjoy a nice time!
Big hugs
Vale

Längtan i Vitt sa...

Jag instämmer med dig det gäller att ta vara på det vackra vädret som dessutom gör att allt i naturen är så vackert att titta på....Fina bilder! /Carina

Patricia sa...

Härliga bilder.. =)

Ja bada i "havet" är väl inte det varmaste alternativet...men i den här värmen är det nog skönt att kunna doppa sig och svalka sig lite ändå.. =)

Kram Patricia

Home No.1 sa...

Vackert Marie=)
Kram Annica.

Vita små hjärtan sa...

Ja precis som en tavla, rama in dom allihopa :)
Kram Agnetha

Viola sa...

Härliga sommarbilder från ditt badberg..men inga bilder från badnymfen..:-)...blir inga på mig heller...är i vattenhålet igen och nu kan jag andas...tror du at vi sov något på söndagsnatten..det var varmt som en bakugn..t o m Otto hade sömnproblem..

DU dom tavlorna var väldans rara!
Ha nu en bra dag..snart har du semester....kram

Unknown sa...

Underbara sommarbilder!

Hoppas att du njuter av varje minut därute på ert underbara lantställe.
Tänk om man ändå hade vattnet inpå knuten!!!

Inger är så skönt som ett dopp i det blå det är så hett ute som vi har idag.
Valde att gå in ett tag i kylan och då passade jag på att läsa lite bloggar.
Skäms att jag inte lämnat någon kommentar till dig på länge.....
Bättre sent än aldrig.

Ha en skön sommar
Kramisar
Jeanette

Märta sa...

Tänk att ha ett eget "badberg"! Ja nu får vi njuta utav allt det vackra som naturen ger. Dina tavlor är helt fantastiska. Den med flickorna är ju så söt. Ha en skön kväll! Märta

Hannis sa...

Njuter av dina bilder!!
Den här tiden blir det som det blir med bloggandet=))
Kommer ju en höst när det är slut på utelivet!

Kram Hannis

NinaH sa...

Så sant som det är sagt- naturens "tavla" överträffar det mesta! Och det visar du ju verkligen med dina bilder också! Härlig sommarmiljö! Förstår att ni njuter!
Men dina artificiella tavlor är väldigt fina dom med!;-)

paula sa...

vilka bilder
så mysig blogg du ahr
ha det bra
kramiz

Anonym sa...

Jisses Marie!

Vilket paradis! Man blir ju helt lyrisk när man ser dina bilder. Jag vill gå vägen fram i badtofflor och en hadduk över axeln.......

Ha det gott

Kram Lena

Maja sa...

Vad fint! Din blogg är en jättebra inspirationskälla!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails