måndag 9 april 2012

Ägg-kavalkad

Redan Annandag påsk... Dagarna går väldigt fort när man är ledig. Men det är såå skönt att få vara ledig några dagar, man behöver det...

Nu blir det en sista äggkavalkad...

De här äggen köpte jag när vi var i Prag förra sommaren. De är fantastiska! De är lindade med någon slags koppartråd, och kika på hur fint det är gjort... Och äggen är riktiga hönsägg. Undrar hur många man har haft sönder innan man fick ett helt...

De här äggen är också därifrån. Och de ser ut som små brodyr-ägg... Också hönsägg som är håltagna på massor av ställen i ett fint mönster.

Sen lovade jag ju visa min fina vinst som jag fick från Gerda på Idemakeriet.
Det här fina paketet stack upp ur brevlådan när jag kom hem en dag... Gissa om jag fick bråttom!

(fjärilarna har jag satt dit över min adress)


Inuti paketet var det inte bara ett ägg, utan en hel hög med ägg... Vilken vinst! Helt otroligt... Alla handgjorda av Gerda. Det här var det största ägget, med den fina damen på...



...och sen var det många små ägg i olika utföranden.



Och inte nog med det... Allihop låg i en trådkorg också, som jag också fick i vinsten. Kanonfint alltihopa! Tack snälla Gerda för den fantastiska vinsten :))



Jag har njutit av den nu i ett par veckor, och den står här på köksbänken, och det blev såå fint alltihop


Hoppas att ni haft en Trevlig och skön Påsk allihop... Och den här veckan ska jag kika in hos Er allihop, har inte hunnit med det under helgen...




Kram




Marie

24 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej snygging
Vilken fantastisk vinst. Grattis vännen. Hoppas att din påsk varit fin och att förkylningen är ett minne blott. Jo det är den nog för du gav den till mig :O vi får inte kramas så där....)men jag mår bätrre igen.
KRAM Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin vinst.
Ha en bra kväll

Kram Rosa

mittlantliga sa...

Vilka underbara ägg!!!!
Jättefin vinst!

Kram
Heléne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, vilken jättefin vinst. Och äggen du köpt i Prag är fantastiskt fina, vilket jobb!
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vilka underbara ägg du köpte i Prag och vinsten var så vacker. Grattis till den!
Ha det nu så gott!
Kram Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar vinst, äggen är så vackra! Det är även de som du köpt på din resa, vilket hantverk. Roligt att ha så mycket fint påskpynt=)

Önskar dig en bra start på veckan!
Kram,
Regina

Marie sa...

Äggen du köpte i Prag är som små konstverk, vilket hantverk! Och grattis till den fina vinsten, Gerda är så duktig!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Vardag och flärd sa...

Grattis, vilken härlig vinst! Och Prag-äggen också så ljuvliga!
Kram Eva

Elzie sa...

Vilken vinst! Jättefina ägg. Och de du köpt i Prag var ju helt otroliga. Sånt pyssel det måste vara.
Hoppas du får en bra arbetsvecka. Min började idag redan!
Kram Elzie

katha´s kortmakeri sa...

Grattis till den fina vinsten. Vilka fina semester ägg!
Hoppas du mår toppen nu efter en skön påskledighet.
Kram Katha

Lisa.L sa...

Vilken jätte vacker vinst :D grattis! Äggen du hade köpt var så fina. Vilket pillergöra att göra dom med koppartråden pÅ! kram Lisa

Livet och vardagen sa...

Så otroligt fina tråd-ägg. Beundrar de som har tålamod att göra sånt.

Hannis sa...

När jag ser alla fina ägg så önskar jag att jag faktiskt påskpyntade=))
Får bli till nästa påsk helt enkelt!

Vilken vinst också, härligt.
Kram Hannis

Härliga Livet sa...

Grattis till den fina vinsten. Hoppas du har haft en skön påsk. Själv har jag lov denna veckan, så skönt :)
Hoppas du får bra start på veckan.
Kram Pernilla

idémakeriet sa...

Härliga ägg du köpte i Prag, så fint med det trådarbetet.
Ja det blev nog äggröra bland de när de tillverkades, ler.
Ha en bra veckan gumman.
Kram Gerda

lisashus sa...

Vilken fantastisk äggkavalkad och grattis till fina vinsten! Oj, så många sorters ägg det finns! Vilken kreativitet!
Hoppas att du har haft en fin och skön påsk, trots det kalla och lite vintriga vädret!
Kram
Lisa

Country Hill sa...

Såå... vackra ägg du köpt vilket hantverk. Grattis till den fina vinsten en härlig äggkavalkad du visar.
Ha det gott!
Kramar Lena

Anonym sa...

Vilken underbart fin vinst du fått.
Äggen från Prag är okså mycket vackra för att inte tala om ditt eget "prinsessägg ESTELLE"

Kram Faster S.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar vinst!
Ha en fin tisdag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Vilka ljuvliga ägg. Både pragäggen och vinsten från Gerda. Helt fantastiska;)

Önskar dig en härlig eftermiddag/kväll

Vitspets sa...

Vilka fina ägg du visar oss
Kram Karina

bakom berget sa...

Grattis! Vilken superfin vinst va..
Hoppas Du har njutit ordentligt av ledigheten nu. Det är väl som sjutton vad snabbt tiden går när man är ledig.
Det drar ju ihop sig till bloggträff snart, så vi ses väl då va!
Ha det gott tjejen!
Kram Åsa.

Viola sa...

DU är verkligen äggad ser jag :) kommer du....puss

Snögården sa...

Så fint. Hoppas allt är bra och förkylningen är över.
Går det bra med korten? Kramis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails