torsdag 12 april 2012

Gullefjun

Det blir ett sista lite "påskigt" inlägg, eftersom jag inte hann med att visa allt innan påsken... Hoppas ni inte tröttnat på ägg och kycklingar...

...för här är den allra sötaste lilla fasankyckling jag har sett. Förresten har jag inte sett någon fasankyckling överhuvudtaget, vad jag kan komma ihåg...

Men när jag såg den här lilla sötnosen, blev jag alldeles betagen :))

Lilla "Gullefjun" har jag köpt i Bittes fina webbutik Aunt Mollys. Bitte har ju även bloggen
Rose De chine. Kika in på båda ställena vet jag, ni blir inte besvikna, det finns såå mycket fint.


Nu står han nere i vår gillestuga, och jag ser honom varje kväll... Och vi trivs väldigt bra med varandra.


Han står just nu ihop med en liten lykta som jag hittade på loppis, en riktigt fin gammal lykta, som jag brukar tända om kvällarna. Och om ni undrar vad det andra är, så är det glasunderlägg som jag köpt av Solveig på Solitär Antik.

Inspirerad av Gerda, Idemakeriet, så ville jag prova att göra sådana ägg som hon gör... och det var jätteroligt. Ett par stycken blev det, och dom fick ligga här på soffbordet på ett fat...


Nu börjar det bli lite ljusare även nere i vår gillestuga, så att det går att fota där vissa dagar. Vi har så små fönster där, så det kommer inte in så mycket dagsljus. Och det var inte tänkt att vara bostadsyta, när husen byggdes i slutet av femtitalet. Men de flesta på våran gata, har det som bostadsyta numera.

Så då passade jag på att fota lite när ljuset kom in... och när det var lite påskfint :)


Nästa gång lovar jag att det inte ska handla om påsk, för då ska jag visa lite loppisfynd som jag gjort den sista tiden...

Ha det gott allihop!


Kram

Marie

19 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Ja det var en söt kyckling:) Är det en uppstoppad eller? Inte är det så lätt att fota när det inte är ljust. Jag har problem istället med min kamera, trist:(
Ska bli kul att se vad du har fyndat;)

Kram Susanne

Vardag och flärd sa...

Så fint du har det och så vackra saker! Och Gullefjun är fin!
Kram Eva

Elzie sa...

Så söt han var den lille. Och så fina ägg du gjort. Härligt rum ni har därnere i källaren.
Ha en riktigt fin fredag 13!!
Kram Elzie

Anonym sa...

Gullefjun är bedårande har suktat lite över den hos Bitte jag med;) Härliga ägg du fixat och så vacker gillestuga.

Ser fram emot loppisfynden;)

Ha en skön kväll

Chokladvillan 1910 sa...

Jag var bra sugen på den kycklingen... ;) Hur söt som helst ! Kul att få se dina loppisfynd ! :D
Må så gott Anki

Nyanser av vitt sa...

Så söt han är lille Gullefjun.
Kram Agneta

idémakeriet sa...

Du tröttnar i alla fall inte mig ska du veta, jag blir aldrig trött på påsk och dessa ägg och fjädrar.
Men vilka fina ägg du gjorde!
Och den lilla söta duniga varelse var så gulligt, ja Bitte har alldeles för fina saker i sin butik.
Kram gerda

Annika sa...

Många vackra saker och däribland gullefjun :)

Ha en härlig helg kram Annika

bakom berget sa...

Ha ha ha....ja men fortsätt du! Det är ju snart påsk igen :o)
Skojar bara! Det är så himla fina saker du visar. Va bra att ha ett sånt där extrarum i källaren. Ni har det så fint där.
Ha en riktigt fin helg nu!
Kram Åsa.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh...loppis.... Önskar jag hade orken men den tryter!

Ska bli kul att se vad du hittat för fint!

Kram Annica

lisashus sa...

Men åh, vilken söt liten varelse och det är verkligen påskfint hos dej och det kan gott få vara lite påsk så länge vädret håller sej kallt och lite vintrigt, tycker jag!
Underbara ägg!!
Kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Man kan ha ägg framme även om det inte är påsk tycker jag coh den liile kycklingen med

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

STENLYCKA sa...

En snabb titt in till dig goa vän för att önska dig en fin helg.Är på språng denna fredagskväll. Jaså det var du som köpte den söta kycklingen.
Hörs en annan dag!
Kram Raina

katha´s kortmakeri sa...

Så himla fin och söt den är din nya kompis.
Ha en skön helg.
Kram Katha

LissAnna sa...

Så pluttsöt. Vi har också två små uppstoppade gullisar här hemma.:-) Kram Stina

Viola sa...

Rara ägg...så fina så...men pippin vet du..kan inte riktigt med uppstoppade djur..får krypningar i kroppen men visst är den söt...hoppas du har en skön helg, underbart väder idag, kramen

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Tittar in för att önska dig en mysig och solig söndag.
Kram Agneta

Tre Tanter sa...

Å en sån söt liten gullefjun!
Vi önskar dig en fin ny vecka!
Kram 3 Tanter.

Elsa och Helena sa...

Gullefjun är jättesöt. Jag har en kompis vars bil heter Gullefjun:):)

Så fint du har det hemma, roligt att se en helhetsbild!

KRAM Helena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails