söndag 22 april 2012

Loppisfynd

Tänkte visa lite loppisfynd igen :)) Allt är ju faktiskt inte loppisfynd utan det är fynd från andra ställen, men likväl fynd...

Som den här lilla provdockan... Den hittade jag i en inredningsaffär här i stan, som håller på att slå igen. Och jag fick betala en hundring för den. Det tycker jag var ett fynd!

Och se så fint det blev med klänningen som jag hade sen förut. Den passade precis. Tror att provdockan är för en fyra-femårings storlek. Den fick stå här i vår alldeles nymålade trappa, som jag kom på... just i skrivande ögonblick... att jag nog inte visat förut...

Det blev såå mycket ljusare, och vi målade på vår linoleummatta, som ligger där, och det gick hur bra som helst!
Så nu är jag så nöjd både med trappan och provdockan, så jag ler varje gång jag går uppför trappan :)

Den lilla ramen hittade jag i en antikaffär och den var så härlig med sin lite grågröna färg, och den jättefina slitningen. Så den knep jag direkt :) Och den som är på bild inuti är min morfar.

Så den här bilden är lite drygt hundra år gammal... Och jag tror att han ler i sin himmel, när han ser alla gamla saker som jag har, för det är delvis hans "förtjänst" eller "fel" att jag gillar gamla saker.

De här små skorna hittade jag på en loppis för ett par år sedan, och jag har inte gjort något med dem, och inte ens haft dem framme.

Men så hittade jag dem häromdagen när jag höll på med något annat. Och då tyckte jag det var lite synd om dem... så då fick de komma fram

Men jag gjorde om dem lite, för jag tyckte de såg lite intetsägande ut. Så de fick lite spets och en blomma på sig... Och så får det vara till jag kommer på något annat...

Tänkte faktiskt sätta i lite vadd i dem och använda dem som nåldyna...

Sen blir det en bild på min "plantering".

Hittade den här fina korgen på rea i blomsteraffären... Billigt var det, och då kunde jag inte låt bli. Sen att det blev lite blommor i korgen som kostade några kronor, spelar ju inte så stor roll... eller hur? :))

De är ju faktiskt perenna, så de kan jag ju njuta av flera gånger då, så då gör det ju ingenting...

Tyckte att aklejan var så härlig i färgen. Vi har ju ganska mycket aklejor i vår trädgård, för de sprider sig ju rätt så bra. Men den här färgställningen har vi inte, och det gör inget om den sprider sig :)

Nu har jag lyckats traggla mig igenom det här inlägget... och det var inte helt enkelt, måste jag säga. För nu har de hållit på och ändrat om rejält, så man inte känner igen sig alls. Och inte fick jag dit texten där jag ville heller, så det tog mycket längre tid än vad jag är van vid.

Men så är det med utvecklingen, och jag hoppas att jag fattar bättre nästa gång.

Nu ska vi se om jag kan publicera det här också... Wish me luck!

Kram
Marie

31 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Fynd minsann! Underbara saker du funnit och lagt vantarna på!
Avis på din tokbilliga och tokfina nätta provdocka! =)
Så mycket fint!!

Teknikens under... blir bra när man får kläm på´t =)

Kram Mimmi♥

Vardag och flärd sa...

Så fin med provdockan i trappan! Du är så duktig, allt du pysslar med blir så fint!
Kram Eva

Nyanser av vitt sa...

Så fint och fräscht vännen. Och skorna blev ju hur söta som helst.
Kram Agneta

Snögården sa...

Det blev ju superfint i trappen och inlägget blev jätte bra.
Kramis

Vitspets sa...

Underbara fynd ...
Kram Karina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Även jag har haft strul med den nya versionen av blogger=/

Men vilka fina saker du har fyndat!!! Provdockan passade så bra där i den nymålade trappen...och trappen blev jättefin. Så charmiga de små skorna blev när du pimpade dem lite.

Ha nu en bra start på veckan!
Kram,
Regina

Chokladvillan 1910 sa...

Oj, vilka fina saker & fynd! Dockan i trappen blev ju så himla bra !
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Du har en mysig blogg och många fina idéer:-)
Fräscht var det i trappen och provdockan med klänning och skor var såå sött:-)
Ha en fin vecka!
Kram Susanne

mittlantliga sa...

Underbara fynd!
Provdockan i din fina trapp skulle också glädja mig.
Helt underbar är den :)

Så glad jag blev! Att jag nu kunde kommentera dig här :D

Ha det gott
Kram
Heléne

Elzie sa...

Så fina saker. Och så avis jag blir på alla som har en trappa, haha. Tycker det ser så läckert ut!!
Ja, nog ändrar de härinne så man blir alldeles snurrig till slut. Och varför kan man ju fråga sig?!
Hoppas du får en bra start på veckan. Det får jag för jag är ledig i morron efter jobbehelg.
Kram Elzie

idémakeriet sa...

Nej men du vilka underbara fynd du gjord.
Vilken lycka att hitta en sån billig provdocka, den står här på önskelistan men då gärna för typ den prisen och inte för de svindyra priser som de går oftast för.
Bilderna blev ljuvliga duktiga du.
Kram till dig vännen.
Gerda

Mina Gouldsamadiner sa...

Vilket fynd med provdockan.100 spänn!!!
Blev fin i klänning och skor brevid.
Och ljuvlig bild på morfar.Finns inget så fint som gamla fotografier.
Trivs inte heller med nya Blogger men bara att gilla läget tydligen...
Kramiz.

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Vilket klipp provdockan passade som hand i handske i trappen. Jag har en gammal loppisram där min makes Farmor & Farfars bröllopsfoto numera sitter som en liten hedersplats bredvid några mindre Madonnor och annat.

Trägen vinner och publicerade blev dina bilder!

En fin start på veckan önskar jag dig!

De vackra påskäggen står ff kvar på bordet i V-rummet. De ska snart få flytta in i vintrinskåpet.

Kram Renate

Anonym sa...

Så många otroligt vackra fynd, åh det riktigt kliar i loppistarmen;) Vill fynda med;)

Önskar dig en härlig start på den nya veckan.
Kram

Eva Linnea sa...

Oj, vilken fantasi du har! Nåldyna .... det är inte illa för en liten sko.
Kram Eva Linnea

Tre Tanter sa...

SÅ många fina gamla saker du har, du är skicklig på att loppa ser vi, ha en trevlig vecka, 3 tanter

Bitte sa...

Hej Marie!

Nu var det längesen jag tittade in till dig och vad mycket jag har missat! Nu har jag i alla fall läst ikapp mig och det var trevlig läsning och många vackra fynd att vila ögonen på :-).

Lyckliga du som fick tag på den fina provdockan, så billigt dessutom! Måttstockarna var så vackra också, ja, förresten allt du visar!

Grattis till din fina vinst hos Gerda, vad många vackra ägg du vann! Paketet var så vackert inslaget också :-).

Vad söt lilla Gullefjun är där på bordet, han är då för näpen :-). Tack snälla du för att du länkade till mig och skrev så fint om butiken *kram*.

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra det blev och måla på mattan i trappen, blev supersnyggt. Och den lilla provdockan är så söt, tänk att du hade en klänning som passade.
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Ja, här var det nyordning igen vill jag lova! Men, man vänjer sej väl vid det också!

Så många fina saker och den lilla provdockan - vilket fynd och så söt klänning, passande där i trappan!

Ljuvlig plantering och så söta skor! Åh, vad du hittar mycket kul jämt!
Kram
Lisa

Sussi sa...

Oj oj oj ....jag skulle också le om jag hade en sån fin provdocka i trappen! Vilket fynd! Det kallar jag en humörhöjare!
kram
Sussi

Nyanser av vitt sa...

Jag är ju hemma mycket mer så nu hinner jag blogga mer :O)
Tack för att du var med i min lilla utlottning. Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Anna sa...

Så underbara saker du visar - som vanligt!:)
Jag blev också lite förbryllad över Bloggers nya upplägg...Men så plötsligt var det tillbaka till det gamla invanda vanliga igen! Konstigt, jag vet inte vad som hände...Jag är glad så länge jag slipper förändringar...
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Hallooo Marie!!

jag känner mig lite vilsen med nya blogger jag med..men när man lärt sig bör det ju vara en bättre variant!!

helt underbara sker du har fyndat..bara älskar den lilla provdockan med den vackra klänningen på!!!

Ha en riktigt fin eftermiddag8kväll nu!! Kram Sanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj vad du gör fina fynd på loppis jämnt:)
Ja nog är det jobbigt när det blir nya varianter som man ska försöka lära sig.

Grattis du vann gissningen hos mig! Maila din adress så ska jag skicka något med posten till dig:)

Kram Susanne

Viola sa...

Tur att juli snart är här så du får sälja av lite...eller mycket..:) provdockan var verkligen rar..är det himmel och jord som slår igen..har hört rykten om att dom kursat..kram på dig

Härliga Livet sa...

God kväll!!

Kul att du är med i min utlottning.
Bloglovin hade jag glömt att jag hade konto på. Vet inte riktigt hur det funkar. Har nu lagt till den gadgeten på min blogg.
Kram Pernilla

Livet och vardagen sa...

Så fint det blev:-)

katha´s kortmakeri sa...

Vilka fina fynd du gjort vi har nog varit på samma ställe men mina fynd var väldigt små å dyra :)
Å kan du inte tipsa mig om hur du målat i trappen min är röd!!!
Kanske du vill vara med i min lilla utlottning?
Kram Katha

Elsa och Helena sa...

Det gick ju bra att publicera...men det är mycket nytt med blogger nu!

Så fina saker du visar som alltid...snart syns vi på bloggträffen....KRAM Helena

Hanna sa...

Jag har tyvärr flyttat min blogg.
Hoppas att du kan följa med.
Kram
Hanna

Alicia sa...

Un blog maravilloso.
Abrazos

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails