tisdag 30 oktober 2007

En riktig Skattkammare

Kommer ni ihåg när man var liten och fick en peng att gå och handla godis för...?
Det var en så härlig känsla när man fick stå och välja precis vad man ville ha, en sån och en sån och en sån osv... Känner ni igen er? Precis så kände jag mig i lördags när jag var ute på en ny helgutflykt. Jag var på det numera berömda "Stråket" och tittade... Jaa, inte bara tittade förstås, det blev ju ett och annat inköp också... En riktig liten "godisaffär" är Min Skattkammare.
Jag är väldigt förtjust i Kickis alla figurer!! Man vill ha en sån och en sån och en sån...Titta här bara!!

Vi blev så fint mottagna, och Kicki bjöd på kaffe med saffranskaka som var mmm så god... Vi hade en jättetrevlig stund hos henne... Pratade och tittade på alla prylar...
Visst är dom väl bedårande?? Det fanns hur mycket som helst att titta på...

Visst är han fin Snögubben? Ser ni att han har en halsduk med snögubbar på? Som är i samma färger som han själv...

Och här då... Visst är det lite vårkänsla över de här små sötnosarna? Jag köpte ett par grejer av henne och de ska jag visa nästa gång, men en sak kan jag inte visa ännu för den ska jag ge bort, och man vet ju aldrig vem som tittar in här...
Vi var på Smultrongården också, och där kan man ju gå i timtal... Det finns så mycket grejer där... och det är såå roligt... Vad jag köpte där? Det ska jag också visa nästa gång...

27 kommentarer:

spetsar och änglar sa...

Javisst kan man känna så!När man kommer in i en butik som träffar en rakt i hjärtat.Och man bara gapar förundrat över hur fina saker man ser. Det är en speciell känsla,som bara kan förstås av en som har blivit träffad.HIhi!!!!Man kan bara önska att plånboken är välfylld då.Jag har också handlat idag! I en affär som känns så där rätt.

spetsar och änglar sa...

Måste också säga att figurerna är väldigt fina.

Mitt hem är min borg sa...

Figurena e jätte fina.. Men så där får du inte säga: Det får ni se nästa gång.. Herre gud människa.. Man blir ju sååååå nyfiken..

Marie sa...

Vilka mysiga bilder från butiken, jättemycket fint! Väntar med spänning på att få se vad du handlade.

Kram Marie

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Jag har ännu besöket hos Kicki och "Min Skattkammare" kvar :) Ska bli så kul att se allt live :)
Har besökt mysiga Lilla Ugglebo & Smultrongården :)

Då väntar jag nyfiket på resterande inköp! *S*

Kram
Flisan.

Dorthe ♥ sa...

Fick paketet igår...Tusen tack! Den är underbar:o)
Kram
Dorthe

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilka fiiiina saker.Skulle vilja ha allt.Kan tänka mej att det tar tid att se på allt.
inte svårt att handla heller kan jag tro...hihi.
Kram på dej//Pernilla

Nygammalt sa...

Kicki är duktig, kul att få se lite biler därifrån. Är nyfiken på vad du har köpt! =)
Känner igen det där med att inte kunna visa upp allt när man har köpt presenter, men man får ta det efter istället.
Kram.

faster atta sa...

Å, så fina små änglar! jag skulle garanterat inte komma tomhänt därifrån...

kram

Min Skattkammare sa...

Oj då.....vad ser man här!?
Men vad mycket snällt du skriver, undrar liksom om det är möjligt.......det är ju bara jag.
Men glad som bara den blir jag!!
TACK SNÄLLA!!

Jaaaaa....mer romantik, du står ju för en del, men en och annan snygging sätter ju piff på tillvaron! fniss
Må väl.....och varm kram
Kicki

En inredoholic sa...

Åååå man blir ju så julsugen! Roligt att se att alla bloggare är som jultokiga redan...

Jag är ny i bloggvärlden.. besök mig gärna :)

http://eninredoholicsbekannelser.blogspot.com/

Lavendel & Romantik sa...

Vilka söta figurer.Jag gillar snögubbar och änglar väldigt mycket.......Du får ha det gott Kram/Majsan

Stina sa...

Ja, där inne kan man stanna länge. :-) Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, å lyckost som bor i dessa "kvarter" av mysiga butiker o bloggvänner! Vilka jättegulliga gubbar hon hade, ser fram emot dina inköp sen! Mari.

Goa sa...

ja visst! Detta är ju, riktiga godbitar..mmm...så söta saker!
Kram och tack för din rara hälsning.
Goa

linnea-maria sa...

vilka charmiga saker! Ängeln du köpte i föregående inlägg är helt underbar! /linnea-maria

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är hennes figurer söta!!
Ska bli kul att se vad du köpte!! Ha en bra dag! Kram!

Hem & Harmoni Marie sa...

Vad mysigt! Man vill ju köpa massor av grejor...

Ha det gott, kram från Marie

Ljuva ro sa...

Visst är det mysigt hos Min Skattkammare!!! Roligt att du hittat till "mina trakter"! Butiksstråket är väl värt flera besök!

Unknown sa...

Jätte fina =) När jag var liten fick jag alltid en peng av morfar till att gå till kiosken med...Valde alltid en sån och en sån hi-hi...kram Malin

Annika sa...

Oj så många fina saker, väntar spänt på att få se vad du handlat.
Kram Annika

Beas sa...

Men oj vad mycket fint du har på din blogg. Jag blev helt förälskad i damhandskarna på sekretären. Hjärtat slog nog dubbla slag.

Gudomligt hem du verkar ha!!!

Ha en skön fredag!

Kram Bea

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Ville bara titta in för att önska Dig en skön helg!

Kram
Flisan.

NICOLINAS BONING sa...

...suck...Jag vill också till det berömda stråket...får väl ta med älsklingen på en dagsutflykt till våren ;-)
Jaha...retsticka...när visar du dina inköp då?!
Trevlig helg och krama/Birgitta

Unknown sa...

Det var länge sen man köpte 1 och 2 öres godis precis så som du berättar. Det var verkligen en härlig känsla.
vilket vackert fin julkort!
Tycker verkligen att du skall börja sälja.
Ha en riktigt skön helg
Kram Jeanette

Ardisia sa...

Låter så roligt med shoppandet! riktigt fina saker har du å visa idag.. Vill se de andra med :)

Du, ljuspåsarna är inte svåra att sy själv. "Mitt hem är min borg" hjälpte mig så här:
"Tog ett gammalt lakan.. Klippte en bit som var.. kanske 25*70.. Obs!! Mät upp själv hur mycket rynk du tror blir lagom, hellre för mycket än för lite, kan ju alltid ta bort lite sen.. Sydde ihop kortsidorna och en kanal med upptill för bandet som rynkar ihop allt.. Jag sparde en bit där uppe för en "volang".. Sen sydde jag på en spets nertill.. Drog igenom bandet i kanalen och drog ihop allt och knöt en rosett.. Klart!! "
Jag gjorde mina i en halvtimme, så det är inte svårt. Jag lovar! Du ska absolut försöka!
Kramis

Dubbelörn sa...

Underbara bilder du visar fr Stråket!! Har ju varit där men hann ju också bara med några av butikerna. De är alldeles för trevliga så man kommer ju inte därifrån *skrattar*.

Ska ta en ny tur i slutet av månaden o börjar då fr andra hållet, o då ska Kicki bli första besöket!

Kramar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails