måndag 26 november 2007

Nu är det måndag igen

Den här helgen har gått otrooligt fort! Ibland fattar man inte var tiden tar vägen...man önskar att man hade dubbla timmar på åtminstone ett dygn. Jag har stått på loppis nu i helgen och försökt sälja lite grejer som jag inte använder längre, och som jag tröttnat på osv. Jag har hållit på en längre tid nu och rensat i skåp och lådor och bland kläder och skor...
Tänkte att jag iaf skulle försöka bli av med något och få in någon krona...ganska välbehövligt så här innan jul! Det tyckte nog besökarna på loppisen också! Att dom skulle spara pengarna alltså...
Bläää, här har man slitit och släpat och burit och kånkat på allsköns bråte... och det var tydligen vad det var också...bråte!! Ingen ville ha något, jaa jag sålde väl några saker, men det mesta fick jag kånka tillbaka hem igen, usch, blä och fy... Nu kommer iaf Myrorna få en stor laddning med kläder, för där kanske folk handlar något... Prylarna får väl husera i garaget ett tag till... till min besvikelse gått över och jag vet vad jag ska göra med dom...
Det kanske går bättre på sommaren...vad tror ni?
Nu har jag gnällt ur mej allt elände... Är ni kvar?... Här kommer iaf lite pyssel som jag gjorde förra helgen...

Jag gjorde mej en julstrumpa, för tjockfotade tomtar! Man kan nog få plats med galoscherna här i också...hi,hi
Här är en närbild på den fina spetsen... Den översta har jag fått ärva från mormor...Hon var väldigt förtjust i spetsar, och den här hade hon klippt bort från ett gammalt lakan... och så sparade hon det... Nu lilla mormor uppe i himlen ser du att jag använt det!! Hjärtat med monogramet klippte jag ut på ett gammalt örngott...

Det här är ett mosshjärta... som om ni inte skulle se det! Det här är min variant...bandet är rödrutigt men med en mer vinröd färg än vad som syns på bilden! Sen satte jag en liten kristalldroppe på som skulle symbolisera en istapp... Ja, det var jättekul att göra...
I morgon ska jag och lite tjejer från jobbet gå på en liten kurs där man får göra jularrangemang, det ska bli Jätteroligt, jag längtar... Ska försöka ta lite kort på det som blir tillverkat!

22 kommentarer:

faster atta sa...

Det vore ju jättekul att ses i värmekyrkan!! Ville du lämna några julkort till försäljning??

kram

Dorthe ♥ sa...

Usch så tråkigt! Men jag tror, att det är så lite överallt. Loppis och auktioner brukar aldrig gå bra vid juletid...

Kram
Dorthe

Goa sa...

Usch...trist, men "shit happens"...
du har ju, gjort så fina saker underbar strumpa med mormorspetsen...roligt!
Och ett jättevackert mosshjärta!!
Så ska du på blomkurs...tänk så mycket roligt...snart har du glömt de dammiga lådorna...;)
Kram på dig och ha en härlig morgondag!!
Goa

Lavendel & Romantik sa...

Det går nog fler tåg ;-) Du har gjort en fin strumpa och ett jättefint hjärta.....Ha det gott Kram/Majsan

Anonym sa...

Wow - vilket superfint pyssel! Ser ju ut som värsta proffs-sömmerskan varit framme!
Kram från Kicki

Anonym sa...

Kul att du tyckte om namnet Vintervila.

Ditt mosshjärta är så fint att jag tror att det får bli en promenad och se om jag kan hitta någon mossa.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fint du gjort.Din strumpa är såå fin.
Vad kul att gå på kurs...det är ju så mysigt att snappa upp nya ideer.jätteavis!

Kram Pernilla

Stina sa...

Hahahaha...jag skrattar så åt din kommentar. Du är ju för härlig alltså.


Sy kan du då minsann. Allt var fint. Puss

linnea-maria sa...

Vilka fina saker du har pysslat. I helgen var det loppis i vår stad och det var visst smockat med folk och säljare. Testa att sälja på tradera, alltid får man in någon krona och ibland mer än vad man kunde hoppas på. Fast många gånger budar folk och inte betalar, det är trist. /linnea-maria

Lilla Blanka sa...

Jättegulliga hjärtan både det i mossa o det av spets!
Kram, Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Så synd att det inte gick bra på försäljningen! Mamma och jag har funderat på att ställa oss på en loppis så...men det kanske inte är att rekommendera då.....

Din strumpa är underbar!!!! Kramis!

Hannis sa...

Upp med hakan=))Håller med,prova tradera.Sålde där för mer än vad jag hade betalat för sakerna. Strumpan är jättefin!!Kram Hannis

Nina i Paradiset sa...

Så kjedelig å ikke bli kvitt noe da!
Det du har laget var iallefall flott!! Blonden fra bestemor var bare helt nydelig.

Ann-Catrin sa...

oj vilken kreativitet det råder här hos dig..jag är här för första gången men jag kommer snart tillbaka!

Marie sa...

Din strumpa är underbar och hjärtat jättesött, vad du är duktig! Vad tråkigt med loppisförsäljningen, jag säger som flera av de andra, prova tradera!

Kram Marie

Stina sa...

Haha...du är ju du...

Jo, nu är man sladdvinda.
Det var en ful nattmössa. Moahahaha...

Puss:-)

Wickans värld sa...

Fint pyssel!! Jag tror att loppisar går bättre sommarhalvåret! Inbillar mig det...
Synd att folket inte var köpsugna!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad fint hjärta! ska du också stå i värmekyrkan? kram

Anonym sa...

Vill Gratulera till din fina inspirerande sida och passar på att fråga :vart kan jag få tag på en så fin madonna som du har?

Ljuva ro sa...

Va tråkigt att det inte gick så bra på loppisen... men du får ta nya tag i vår igen!

Anonym sa...

Vad fina stumpor! Har helt förälskat mig i sådanna och kommer nog att fylla huset med dem till jul!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej!
Du anonym som undrar var du kan köpa en sån madonna... Jag har köpt min hos Måleriboden i Katrineholm, men jag vet inte om hon har några kvar...Du kan ringa och fråga...
Och alla ni andra: Tack så jättemycket för ert deltagande i mitt bedrövade tillstånd efter loppisen...ni är sååå snälla och rara!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails