måndag 16 mars 2009

Gratulationer och Auktioner

Idag vill jag Gratulera min käre make på hans födelsedag, med ett stort fång med rosor!!
(Han lär ju inte se det här, med mindre än att jag visar honom...eftersom han bygger om köket!)

Samtidigt vill jag också Gratulera mina föräldrar som har Bröllopsdag idag! De får också ett stort fång med rosor!

Det är lite kul just det här att det inföll på samma dag! Det har varit ett kul samtalsämne många gånger...

I veckan som gick så var jag på auktion här i stan... Då inhandlades den här tingesten!
Förstår inte varför jag alltid fastnar för de mest konstiga saker!... Jag kan ju inte använda den här, eftersom bäst-före datum är passerat... men jag tyckte att den var så charmig!
Det blir ofta så när jag ser något som jag inte sett förut... och en sån här har jag faktiskt aldrig sett tidigare, trots att jag ofta går på auktioner.

Sen var jag ju inne hos Lotten och kikade, och såg de mest underbara tallrikar med motiv på... Och de blev jag jätteförtjust i. Men var hittar man sådana? Så då fick jag hitta på något eget...

Jag tog en liten assiett med genombrutet mönster, och sen klistrade jag på en bild på en söt liten flicka... Och vips! Så hade jag en tallrik med motiv!

Inte på när, så fina som Lottens, men i alla fall...

Sen vill jag visa något mer som jag köpte på auktionen... Och det var det här härliga damfickuret!
Nu ska jag inte ha det i fickan, utan om halsen istället... Det finns en liten nyckel till, som man drar upp det med, och då tickar det så fint..
Och tyckte det passade så bra till mina tämligen nyinköpta kläder ifrån Cream... Klänning, klänning och kjol köpte jag... Allt på en gång!

De här hade jag på mig när vi var på studentgalejet häromveckan! Jag måste säga att jag kände mig som en riktig shabby-chic-tjej!... Nåja, tjej och tjej, men kvinna iaf...

Köksbygget går vidare, det händer en hel del varje dag... Än så länge kan vi inte laga mat därute, men vi har ju tur som har svärmor som ställer upp och lagar mat åt oss! Varje kväll har vi åkt dit för att äta mat... så vi behöver absolut inte gå hungriga!

Golvet är på plats, och en hel del skåpstommar sitter också på plats. Ska visa lite bilder... kanske senare i veckan. Det är sååå spännande att se dag för dag!

Själv har jag inte kunnat göra så mycket pga att det är ganska rörigt just nu... lite målning har jag dock kunnat göra... Och det ska jag också visa när det blir klart!
Ha nu en bra början på veckan!
Kram

40 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kul sak du hittade på auktionen. Hur har man använt den,någon typ av almanacka? Har aldrig sett någon sådan förut.
Assietten var hur söt som helst, vad duktig du är! Väntar med spänning på bilder från köket.
Kram Stenlycka

Fru Grön sa...

Som vanligt helt ljuvliga saker du har "hittat".
Hoppas ni har kommit på något till köket som ni kan vara näjda med resten av livet!
Jag kommer på tisdag till Livingroom, så det hoppas jag du oxå gör!
Kram Linda

Antiques and More Blog sa...

Everything is so pretty! I always enjoy visiting your blog, there is so much inspiration.

Blessings~
Lisa

LillaFlisan sa...

Tänk jag dammade också av farfars gamla fickur för några månader sedan och bar det runt halsen!

Tyvärr är jag nog lite för flängig för det bara dångla runt och jag var rädd att jag skulle krossa glaset tillslut (det är ju betydligt större än ett dam-ur)

Dina kläder var bedårande!

Stor kram

Flisan

Viola sa...

Hallå där, hälsa maken och gratta...tror du att vi köpt samma kläder, fniss...inte tunikan, men utanpå blusen och lite annat har jag även handlat på Casa Nova, ses imorgon så där några min före sex, har bestämt så med bl a Linda, det har ju hänt lite förstår jag, det går ju framåt i köksregionerna eller hur....kram

Jessica sa...

intressanta saker du hittade och tallriken vart ju jätte fin ha det så gott kram jessica

Annie - Annalunda sa...

Goa vännen min!

Så många tack för din hjärtegoa hälsning hos mig!
Så fint det blev med motivet på tallriken... det tipsar de också om i "Sjarmerende Gjenbruk"...och din kalender?? ser ju helkul ut... och dina kläder... *suck* Just så ska det se ut! Underbart! Cream sa du? Finns inte här... kanske jag skulle ha i min butik??? ;)

Kram Annie

Viola sa...

Sorry raring, nu är den på landet men jag tar med den hem nästa helg...

Anonym sa...

Jag gillade klänningen och klockan. Du var säkert jättefin när du gick på galej.
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Vilken ovanlig sak! Fin! Å så fint du pysslat. Kram

Efter behag sa...

Hejsan
Hur snyggt som helst, kläderna och klockan.......gudomligt.

Må Gott/Ann.Louise

Celias Spetsar sa...

Jasså, du håller också på att renovera kök. Ja, det är ganska jobbigt när hela huset är upp och ner, men det är ju något positivt i slutändan. Jag ska sätta upp de sista tapetvåderna i kväll. Imorgon ska vi äntligen ta in köksbord och stolar :-)))
Ha det gott!
Kram Linda

Willewira sa...

Hej vännen!!

Men oj vad du har fyndat och pysslat! Gillar verkligen det där fatet!!

Såg först inte var det var den där träklossen du köpt... men så var det en almenacka. Vad kul grej!!
Jag brukar också vara svag för sånt... konstiga saker alltså. :)

Jättefina kläder du hittat!! Så snyggt! Kanske en dag.... :)

Jag ser fram emot att se ditt kök... så spännande!! Funderar själv på att måla om köket i väntan på att vi byter ut det i ombyggnaden... Men vi får väl se hur det blir med det.

Ha en skön kväll!
Synd att jag inte kan hänga med imorgon... det hade varit kul.

kramar
Willewira

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vilken rolig sak du hittade på auktionen..VET DU VAD DET ÄR??
Å assisten blev kanon fin.
Väntar med spänning på köket..ler
Kram Irene

Vita hjärtan sa...

Du visar så mycket fint! Både auktionsfynd och ursöta klänningar!

Kram Annemari

Snuttan sa...

Vad fifigt med tallriken. jätefint blev det

Oj nu komm jag på vad jag har i en låda.eller har jag gjort av med de..hhihi måste kolla

Kram
Åsa

NinaH sa...

Kul grej (almanacka?) du funnit!
Och fatet blev så vackert!
Ljuvligt klädinköp också! Damfickuret passar precis! Kul att även lilla nyckeln var kvar!
Grattis till maken & bröllopsfirarna!;-)

Anonym sa...

Men...

Vad mycket fint du har handlat. Kläderna är ju helt underbara.

Jättefin tallrik, det kanske inte vore så dumt att prova

Ha det bäst

Kram Lena

Titti sa...

Vilken häftig grej du hittat!!!
Och vilka underbara bilder du visar. Jag hamnade här av en slump, men jag kan lova dig att jag kommer tillbaks!!!!
Kram Titti

annashusidingtuna sa...

Jag undrar också vad det är för något som det står 1950 på, kan de´t vara en almanacka?Hur fin som helst ju!!Tallriken du fixade till blev jättesöt!
Kram Anna

Elzie sa...

Konstig sak du köpt. Fin men konstig, hi, hi. Vad exakt är det för något? Har inte fantasi nog att tänka ut det idag!!
Hoppas det går framåt med köksbygget.
Jättefina kläder förresten.
Kram Elzie

hemtrevnad marie sa...

Det var en lustig men väldigt vacker tingest du köpt!!!
Assietten var jättefin!!
Och kläderna ljuvliga!
önskar dig en fin dag!
kramis

Gårdsromantik sa...

Men så läckra kläder från cream!
Jag var så sugen på att t ahem från dem - men inte fanns den där med i den kollektion jag fick se...
Var båda från Cream?
Vad kostade de?
De hade ju annars ganska bra priser.

Den där tingesten du hittade på auktion var ju så härlig - men vad är det? En almenacka?

Kram Maud

Stina sa...

Meeeen...jag vill också på auktion och hitta så fina saker ju.
Kråka! Ring mig nästa gång!;-) Kram

Min Skattkammare sa...

Jättefina kläder! Visst är du en tjej, vad annars? ;o)
De där tavlorna du nämner låter spännande........här händer inget, så berätta nåt skandalöst för mig!! ;o) hi hi.....
Kramis

Liten Bod sa...

Kul prylar du hittar! Jag gillar också konstiga saker :) Tallriken blev ju så söt! Lycka till med köket nu, så vi får se något snart :) Kram, Tina

Pirre sa...

vilket konstigt sammanträffande, min man fyller oxå den 16/3!
hoppas köksbygget går bra,
kram Pirjo!

Lantligt i stan sa...

Vilka fina grejor! Så fint du gjort med assietten, det blev ju kanon! Läcker almanacka du hittat på auktionen! Har aldrig sett en sådan förut.
Kram Anki

Loppis Lycka sa...

Kul föremål du kom hem med från auktionen! Jag förstår precis vad du menar. Faller också för saker som är är annorlunda, och ibland vet man inte ens dess syfte ;)
Va fint fatet blev med fotot på den söta flickan.
Kram Josefine

Tidsmästarinnan sa...

Vad härligt med nytt kök, det går vi och grunnar på också..
Ska bli så kul att se hur det blir!

Vad fina kläder du hittat! Massa kul att kika på här inne (som vanligt alltså :-)

En stor kram till dig!

Home No.1 sa...

Hej Marie och tack för hälsningen=)
Vad är det för grj du hittade?
Ska bli spännande att få se lite av köket sedan!
Kram Annica.

Bitte sa...

Vad mycket fint du visar idag :-). Den där saken du hittade på auktionen var riktigt annorlunda, men charmig! Och vad fin tallriken blev! Du är duktig, du :-).

Jag blev helt förälskad i de vackra klänningarna och uret...

Kram
Beatrice

Vit Gladiolus sa...

Men du måste gratta karln!!
Jag fyller idag!! Hipp hipp hurrrraaaaa
Kram min vän

;)

Hjärtat Mitt sa...

Vilket fin sak! Undras vad den har varit till? Det är spännande med såna mystiska saker :)

Vilka underbara kläder du har köpt!!!
Och klockan påminner mig om en klocka jag fick när jag flyttade ifrån min klass i sexan, fast min var inte lika fin.

Tallriken blev söt. Tänk vad lite det är som gör det ibland.

Kram Mari i Marieholm

lottens vita och gröna sa...

kära going, vilke härligt inlägg har scrolllat upp och ner och sen igen, hihi!fasen vad du är påhittig, vilka talrikar, minst lika fina som mina!!!! och din prylmojäng, den skulle jag med ropat på, såååååå ball, så vacker, helt i min smak, hihi!
kläderna är ju en rysare, cream var hittar man det??? älskar klänningen, helt underbar, fick ett så oroligt ha begär nu...

varmkram till dig marie!//lotten

Annika sa...

Vilken häftig sak du hittat på auktionen, har aldrig sett något liknande.
Så söta tallrikar du gjort=)

Blir spännade att få se köksbilder =)

Kram Annika

oumberligating sa...

Hej och Godmorgon! Idag så sätter jag mig ner och gör mitt vanliga veckobesök på bloggar som jag besökt tidigare och även på en del nya som man kommit i kontakt med på något sett oftast då via någon länklista. Efter ett tag så försvinner en del namn och kommentarer glöms bort så därför uppskattar jag i allafall när det blir lite uppdatering. Skriver nu en rad på din fina och trevliga blogg.
Blir själv glad när någon talar om att de varit inne och läst eller bara tittat som hastigast. Personligen så kan jag fastna för små detaljer i en blogg, det behöver inte just vara de som är mest genomarbetade, det kan vara något som skrivs, ofta en tanke eller intressant fundering eller något i en bild som får en att tänka till
Ha en fin dag önskar Peter Olofsson!
PS: Min blogg är ju självfallet inte vad den var tänkt att vara från början utan detn är lite som livet själv, en blanding av allt:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilken fin ...sak...du köpt på auktionen. Den skulle jag nog oxå kunnat tänka mig att köpa utan att ha ´någon som helst aning om vad jag skulle använda den till*fniss* och så hade jag fått skäll av maken min*ler*

Kram Annica

Skomakartummen sa...

Vilka fina kläder... Så mycket fint du har "hittat" också. Har inte heller sett någon sådan sak.. är det en almenacka? Kram sari

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vi har samma förlovningsdag som svärmor och svärfar =)

Ja det är så roligt då man hittar något "nytt" som man aldrig har sett förut. Fickuret, kläderna, tallriken... oj så ljuvliga!

Ha en underbar helg Marie!

KRAM Anita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails