torsdag 29 april 2010

Ibland går det fort...

Kommer ni ihåg för ett tag sedan när jag visade min blogghörna?
Då pratade jag om att jag skulle vilja ha en hylla ovanför skrivbordet...

Nu har jag hittat den!

Ibland är det helt otroligt... man pratar om det och sedan så dyker det helt plötsligt upp en hylla.
Nåja...
Jag satt och tittade lite på Tradera, men sen så tröttnade jag på det, för det blev ganska dyrt, så då började jag se mig om på andra ställen på nätet, och hittade en nätbutik... som sålde den här...
Snabb som blixten klickade jag i...Köp... och efter en vecka kom den på posten...

Och nu har jag satt den på plats... Och jag känner mig väldigt nöjd med mitt tilltag!
Så blev det lite pyntande förstås... Och ni skulle se hur det ser ut utanför bild... Förresten är det tur att ni slipper se det... För jag tar ju fram allt möjligt och vill prova med...
Men nu känns det bra...

Den här lilla gunghästen hittade jag på loppisen igår, och han var så söt, så han fick följa med mig hem... Urtavlan var den jag köpte på Vårmarknaden, som jag skrev om.

Och dom gamla skorna har ni ju sett förut... Nu åkte dom upp på hyllan...

Och sen ville jag ju ha tag i en hängare också... Och helt plötsligt när jag var inne hos Kathrine på Fågel Blå, så fanns den där... Precis lagom, och gammal också... Så nu är den också på plats...

Och så här ser blogghörnan ut nu...

Visst är det väl konstigt... Ibland går det jättefort att hitta det man letar efter, och ibland kan det dröja hur länge som helst...

Den här gången var det den snabba varianten...

Ha nu en Trevlig Valborg och Första Maj och vi får hoppas att det blir så här varmt och skönt som det varit idag...

Kram

Marie

24 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, ibland går det verkligen snabbt, och särskilt för dej här!:)

Vilken jättefin blogghörna du har nu! Riktigt vacker på alla sätt och inspirerande.
Ha en härlig valborg du också!
Kram
Lisa

Willewira sa...

Det gäller att fånga ögonblicket, även när det gäller att köpa inredning. :)

Jag gör ofta det felet att jag ska tänka lite och sen hux flux är saken jag ville ha borta. Så hädanefter ska jag göra en Marie... fånga köpögonblicket när det dyker upp. (såvida pengarna finns, naturligtvis) ;)

En superfin skrivarhörna har du fått till. Tänk vad många härliga inlägg som kommer skrivas där!

Ha det gott och trevlig Valborg!!
Kram
Willewira

Sirpa sa...

Hej! Det blev ju jätte fint! Så kan det går ibland, snabbt menar jag! Jag hoppas att hitta snabbt en taklampa till vardagsrummet! Trevlig Valborg! Kram Sirpa

Vit som snö sa...

Ibland är det nog bara meningen att en sak ska hamna just hos en person, dom sakerna var som skapta för din söta blogghörna! Allt var fint. O din stol tycker jag är såå söt!
Jag hoppas mitt mail kom fram?! Hör av dej när du bestämt hur den ska se ut:)
Kram Cilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!!!

wow..så läckert!

Du finner alltid så fina saker!!!!!

Önskar dej en underbar Valborgshelg!

Kram nilla

Gammelbålsta sa...

Hej!
Den hyllan passar perfekt där. Verkligen jättefin. Gunghästen är ljuvlig. ha en riktigt trevlig helg Kram Aydan

Pysselpalatset sa...

Godmorgon, I sanning en inspirerande blogghörna.... Förstår att du trivs. Tack för dina rara och mycket värmande ord... kram Jeanette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Väldigt stilfullt och fint.
Ha en skön Valborg!
Kram Anette

Fru Grön sa...

Oj vad fint du har gjort. Kanske skulle jag blogga mer om jag hade en sådan blogghörna. Är så sur på mig själv över att jag är en periodare i allt jag tar mig för.
Själv har jag varit runt i blomsterhadlarna i stan och letat växter till terassen på jobbet. Slutade med inköp hos Blomsterlandet. Det blev 2 st balkonglådor med Vitpelagon, curryörter och kuddflox och sedan levetia i orangerandig ton, Vitpytta och en vit clematis i en hög kruka. Blev jättesnyggt. Ha en härlig Valborg!

Kram Linda

Janne sa...

Den hyllen passet perfekt til ditt skrivebord !

Janne

Elzie sa...

Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Det stämmer in rätt bra det. Och hyllan var snygg så jag förstår att du slog till.
Hoppas ni får en skön Valborg och första maj.
Kram Elzie

Hanna sa...

Ha en bra valborgsmässoafton.
Kram
Hanna

Reginas Cottage sa...

hi,
the room of your daughter looks very
nice.thanks for the inspirationen.
ha en fin valborg!!!!,
kram regina

Mys och hemtrevnad sa...

Vilken jättefin blogghörna. Hyllan var jättefin. Ha en trevlig valborg och första maj helg! Kram semlan

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin hylla
Platsade verkligen bra i din blogghörna
Ha en bra helg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för grattishälsningen, idag är jag trött!Och en lätt huvudvärk...Det blir finare och finare i din blogghörna, att du hittade en så fin hylla. Den ser gammal ut, otroligt fin. Och den urtavlan var läcker, extra fin för att den var fyrkantig.
Ha nu en fortsatt bra helg.
Vårkram
AnnaMaria

Masy sa...

å så hyggelig hylle på veggen med de fine dekorasjonene.
god helg ønskes! .-)
Mvh
Masy

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det är i din blogghörna nu! Men hallå...vilken nätbutik var det???? Är själv ute efter en liten hylla och den du hittat är underbar med stora bokstäver;-)

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Ja, nu hade du tur...hyllan är ursnygg. Var klickade du hem den?!

Gunghästen och urtavlan passar fint där på hyllan. En mysig blogghörna har du:)

KRAM Helena

Viola sa...

Hoppas ni har en skön helg, här är det mest jobb som gäller, har ju även haft öppet idag och faktiskt haft mkt folk både igår och idag, avslutat dagen med premiärgrill, det smakade utmärkt....0) kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser jättehärlig ut din lilla hörna:)

Tänk vilken tur du hade som hittade både hylla och knoppar så fort!

Kram Annica

Home No.1 sa...

Hej Marie=) vad snygg blogghörna där sitter du som en drottning ;-) Kram Annica.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilken hylla , jättefin !
Var det en gammal en eller är den nyproducerad i så fall vart hittade du den *undrar hon nyfiket*
Va fint du har fått till det med allt , me like a lot !!
kraam/Lotta

Country Hill sa...

Men Du vad snyggtdet blev i Din blogghörna. Urläcker hylla och vad fint Du pyntat. Hittade ingen bra knopp men Du har kanske redan fått en annars fortsätter jag att leta.
Tack för Din kommentar hos mig. Ha nu en skön Söndagkväll.
Kram Lena

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails