tisdag 19 oktober 2010

Det ser ut som skrutt!

Det ser verkligen ut som skrutt hemma hos oss just nu...

Inte överallt...men jag håller på nästan i varenda rum när jag håller på och pysslar. Och nu är det högtryck hos Atelje Blommelund!

För snart är det dags för Julmarknad! Ni kanske har läst följande inne hos Violan:

Boka redan nu julmarknaden hos Gårdsbutiken Romantiska Ting och Café Ro, den 13-14/11. Varje dag öppet 10-16. Vi öppnar upp våra logar där du finner massor utav varor från våra utställare, VÄLKOMNA

Och gissa vem som ska vara där med sitt pyssel... Jo just det!

Och då gäller det att ha lite grejer att ställa ut också... Så då blir det tillverkning i långa banor.

Har nu hållit på med detta, samtidigt som jag tillverkar armbanden, så då kanske ni förstår att jag inte hinner med så mycket annat...

De här änglarna är något som jag ska ta med på julmarknaden... Lite gammaldags...och jag hoppas att de faller besökarna i smaken...
Om ni bara visste hur det ser ut på sängen, nedanför den här tallrikshyllan (som för övrigt inte innehåller en enda tallrik) Den är i alla fall översvämmad med pyssel... så den ska jag inte fota.

Men jag ville visa hyllan i alla fall... för den har fått lite omstyling! Hittade den här söta ovala bilden på loppis. För det är ingen tavla... utan bara i papp. Men den ser ut som en tavla, tycker jag... Och hon var så söt den lilla flickan! Så inte kunde jag motstå henne!

Så då blev det lite omflyttning, och lite mer guld kom fram, så att det skulle matcha, ni vet...
Och så de svartvita korten...

Ja, jag hann i alla fall med att fixa till hyllan, mellan varven av pysseltimmar.
Jag började faktiskt redan i september med det här julpysslet... Så lagom till advent och jul, är jag väl så trött på det här så jag kan s.. Ja just det!


Så därför har jag inte haft så mycket tid till att hälsa på hos er, men så fort jag får en ledig stund, så är jag där... För jag är ju nyfiken på vad ni håller på med!


Kram



28 kommentarer:

(eddas) sa...

Heisann..
så fine ting du lager......ja det ser ikke bedre ut her....får besøk i neste uke...så da må det shines innen da:)men sliker det og være kkreativ...da flyter det utover:)
kos deg med pysselet du..
eddaKlemmer

Country Hill sa...

Oj så flitig Du är och så mycket fint Du tillverkar, synd att det är så långt till Viola.
Ha en bra pysselkväll!
Kram Lena

Rostrose sa...

I also hadn't very much time to visit you, but now I am here - and love your decoration very much! I also like the chair-renovation of you last posting - sooo pretty!!!
Warm Austrian hugs, Traude

Roses & Angels sa...

En till flitig lite myra har vi här som ska närvara på marknaden. Det måste vara tomteverkstad lite här och där. Så fina saker du gör. Ska bli kul att se det du gjort sen. Kram

bakom berget sa...

Oj oj oj...här jobbas det, ska jag säga! Vad jag önskar att jag kunde besöka den där marknaden! Men men...Vad är väl en bal på slottet!
Suck!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åh så mycket fint från dej!!!!
Änglarna så vackra!!!
Hoppas du får en fin K väll!
Kram Kathrine

Hannis sa...

Kan tänka mig att det pysslas för fullt just nu!
Vad kul med marknaden=))
Ni fotar väl därifrån så vi som inte åker får se allt fint?

Fint i din hylla tycker jag!

Kram Hannis

Skogslyckan sa...

Kul att se vad du pysslar med. Hade gärna åkt på den julmarknaden om det inte vart så långt bort.
Kram Pia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så spennende da... du lager utrolig mange flotte ting..skulle så gjerne ha vært der...

Klemmer =))

Eva Linnea sa...

Vi syns nog hos Viola lördag 13/11. Jag hoppas jag kan komma ner en sväng. Julmarknader är det bästa jag vet. Brukar inte börja "jula" förrän till 1:a advent och ljusslingor är "förbjudna" före 1 november. Kram

Elzie sa...

Kan förstå om du inte har tid med oss, hihi. Jättesöta änglar du fixat till. Och fina klänningar får dom ju också.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Elzie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket vackert pyssel du gör. Så kul att du ska vara med på julmarknaden hos Violan=) Det blir nog en väldigt trevlig julmarknad.

Här händer samma sak, när jag pysslar eller möblerar om, blir det en himla oordning. För många år sedan gick det en adventskalender på TV som barnen följde. Huvudfiguren trodde att julstök betydde att man SKA stöka till, det tyckte jag var kul.

Lycka till med ditt fortsatta pyssel!
Kram,
Regina

Home No.1 sa...

Hej svejs, jaha ja det är fler än jag som har kreativt kaos i vartenda rum, skönt tycker jag då är jag inte ensam..hihi...ser fint ut !!!
Kram Annica.

maría cecilia sa...

I love those angels, I think they are lovely and completely timeless. And your shelve with all those pretties looks wonderful!!
hugs
maria cecilia

White cotton grass sa...

Hoppas du får mycket sålt på julmarknaden! :)
Men det tror jag inte blir några problem, du gör ju så mycket fint!

/helena

Elsa och Helena sa...

Hej Marie! Ja, jag kan tänka att det pysslas för fullt inför Julmarknaden. Hoppas det kommer massor av besökare och det borde det så fina saker som du och de andra gör!

Tallrikshyllan blev jättefin...har du köpt den hos Violan?!

KRAMAR

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Söta änglar du har gjort och lycka till med försäljningen.
Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Julmarknad hos Viola, då är det nog bäst du laddar upp rejält med armband och fina änglar. Det är ju såna julmarknader det är så roligt och gå på.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Sirpa sa...

Hej!
Så fint och fina saker! Änglarna, super!
Ja, att pyssla - hih, total KAOS allafall här! Du skulle se min pyssellåda eller hörn - bom har fallit ner!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Vita små hjärtan sa...

Hej Söta!!!!
Vad duktig du är, jättefint du gör. Kommer gå som en dans....
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, ja det gäller att börja i tid med allt fint du gör. det skulle vara så roligt att få se dina fina saker..
Tänk vad kul det skulle vara att få gå på den julmarknaden. Är själv alltid med på julmarknader men ska nog för första gången på många år skippa det.
Skulle vara så skönt att få gå själv på marknad och bara njuta av andras hantverk.
Så fint du har i din hylla och alla saker däri.

Kram på dig/INgela.

STENLYCKA sa...

Underbara änglar och vad duktig du är på att skapa vackra saker.
Tack snälla för din rara hälsning om min resa. Kram på dig och ha det så gott, vi hörs snart igen!
Raina

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Så mycket fint du gör! Jag skulle gärna besöka julmarknaden!!! Var håller ni hus?

Saften jag gjorde är helt utan socker och passar perfekt som vuxen måltidsdryck här hemma. Full av vitaminer oxo :-)

Kram Helena /franska liljan

Snögården sa...

Hej!
Tack för titten och tipset.
Bokar absolut in gårdsmarknaden.
Kram Anni

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka söta små änglar. Skönt att se att det är fler som stökar till i pysseltider. Jag har ångest för hur jag ska hinna med allt men men det löser sig sa han som sk.. i vasken
Vi ses hos Violan
Sköt om dig
kram Agneta

Roses & Angels sa...

Hej! ja du jag tror nu efter lite efterkännande att det kan vara stress också det här med magen. MAN vill ibland för mycket och då blir det lätt så att man springer i 210 utan att tänka sig för. MEN vi får väl hoppas att det är över nu. Tack för kommentaren om skinnjackan. Den är fin ja men hahaah vi får se hur den sitter sen. Tjockis? nu är du väl inte snäll mot dig själv va?? hihi. Ha det bra Marie hörs igen kram

Lilla Vrån sa...

Du är då arbetssam som en myra:)
Vad kul med julpyssel...i love it!!
Var på panduro idag o handlade lite trikå tyger för jag ska sy lite tilda dockor i julklänningar hade jag tänkt....får väl se hur många det blir :)
Jobba på!!
Kramar//Carina

Englagård sa...

Tur för marknadsbesökarna att du är så produktiv:) Men det brukar bli stökigt när man håller på, jag brukar också strö ut mitt pysslande över halva huset, det måste vara nåt som hör ihop med kreativiteten;)

kram Karina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails