torsdag 18 november 2010

Den som söker...hon finner

Ibland när man letar efter något, så hittar man något helt annat än vad man tänkt sig...

Jag skulle leta efter mina ljuskedjor i vårt källarförråd, och plockade ut lite grejer därifrån... och hittade en liten skokartong... Hmmm
Undrar vad det är i den här, tänkte jag... och lyfte på locket!

Och fram kikade mina små röda skor som jag hade när jag var liten... Ååh!...en suck undslapp mig, och jag tyckte faktiskt att de var rätt så charmiga, så jag plockade fram dem.

De är väldigt slitna, så jag måste ha gillat dom här... eller också var det mamma som gillade att jag hade dom. Eller både och... :)

Något som jag hittade i ett annat skåp hemma hos mina föräldrar, var mammas lilla häfte med bokstäver som hon hade när hon var liten.

De är urcharmiga de här häftena, och jag blev såå glad över fyndet!

Det bästa med såna här fynd är ju att man vet vem som haft dem... Det gör dom ju alldeles extra speciella. Och dessutom är de gratis!

Ett annat fynd som jag gjorde i helgen, var ju att jag köpte den här fina asken av Agneta...

ELD, står det på ryggen... Och lite eld i baken är ju bra att ha ibland... hihihi

Och asken blev så fin i vår nymålade sekretär... Jo, maken har varit igång igen... och målat om vår sekretär. Den var ju visserligen vit förut också, men den var inte så fin i skicket, så den behövde faktiskt en omgång med färg. Och den blev såå fin... Så nu är ytterligare ett renoveringsobjekt klart! :)) Skönt när det blir färdigt!

Nu är den ju inte riktigt färdig, ännu. Vi ska hitta några beslag också... Men när vi gjort det så lovar jag att ni ska få se en helhetsbild på den...

Och hur gick det då med ljuskedjorna som jag letade efter? Jo, jag hittade dom... men hängde in dom igen, eftersom jag fick något annat att leka med... Så kan det gå!
Men upp ska dom alldeles snart!
Kram
Marie

25 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

så söta små skor...tänk att vi alla vart så små...kramis semlan...

Anna-Lena sa...

Oj, så söta skor! Vilken lämplig färg så här till jul. Förstår att ditt hjärta måste ha gjort glädjeskutt inför de fina fynden. Extra betydelsefullt med något som gott i arv.

Hoppas att du får en skön fredag!

kram Anna-Lena

Mitt hvite hus sa...

Nydelig sko... passser perfekt nå til jul da..

herlige bilder hos deg =))

klemmer 0))

Lisas torp sa...

Ja, det där känner jag ingen - man letar efter något och hittar något helt annat - så kul det blir!!

Vilka fina minnessaker du hittade!
Kul med bokstavshärftet!

Ha en skön kväll!
Kram
Lisa

Roses & Angels sa...

Å så kul att finna så fina skor och att man haft dom som liten =). Jag har en rosa sparkdräkt från baby tiden det är det ända jag har kvar som mamma sparat. =). Ha en fin kväll kram

Eva Linnea sa...

Så det kan bli! Men inget ont som inte har något gott med sig, brukar man ju säga. Visst längtar man efter ljusslingorna nu?!
Kram

Skogslyckan sa...

Förstår att du fastnade bland skor och bokstäver istället. Riktigt charmiga gamla saker...skorna blir ju fina nu till jul. Fat de kanske inte passar längre...ler!!
Kram Pia

Ett Vitare Hem sa...

Men åh vilken lycka att hitta dem, jättefina!
Ha en härlig helg!
Kram/Lena

Hannis sa...

Men vilka söta små skor!
Och det roligaste är ju att det faktiskt är du som har haft dom på dig.
Så gulligt.

Det är en speciell känsla med saker som är kopplade till minnen.
Sådär så man åker i väg i tankarna en stund=))

Kramen Hannis

Country Hill sa...

Jösses så söta skor och bokstavshäftet är ju bara för fint, kul när man fyndar hos sig själv.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Rosor och Spetsar sa...

Skorna är underbara och lite juliga i sin färg.
Mysig bokstäver o så fint förpackade, extra kul med sakerna när de har historia inom familjen
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Elzie sa...

Åh vilka fina saker. De där bokstäverna var så charmiga.
Hoppas ni får en skön helg i snön.
Kram Elzie

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka söta små skor vännen.
Jag fick beställning på 6st såna askar per telefon igår. Råkade visa dem för min massageterapeut som rakst beställde dem plus 2 med tomtar på.
Ha nu en underbar helg. Håller tummarna för dig
stor KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söta skor, dom har du haft mycket, syns att det var skor du gillade. Det är roligt när man gör fynd hemma, bokstavshäftet var fint. Jag har letat fram en ljusslinga, och det är som vanligt, ung halva lyser!
Ha en mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Söta skor, det kanske var dina favoritskor.
Ha en skön fredagskväll!
Kram Anette

Roses & Angels sa...

Hej på dig spöket hihi. Ja nu har det blivit en hel del inlägg men ikväll ska jag inte lägga in nåt. Ska bara vila. Jag är ganska sliten faktiskt. Önskar dig också en fin helg och du? Spöka inte för mycket nu. KRAM

LOPPISLIV sa...

Nämen se, så söta små skor, passar fint nu till jul också ju, röda och fina :-)) Tänka sig att du traskat runt i dem..hihii så sött!! Bokstavslåda har jag här hemma också, det är så charmigt med bokstäver i alla dess former. Ha en toppenfin helg nu rara Marie. Kramis Paula

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fina små skor...tänk att du har sprungit runt i dem. Mysigt med minnessaker från sin barndom. Ibland kan olika minnen dyka upp i huvudet när man ser vissa saker.

Ha en fin fortsättning på kvällen och en fin fin helg!
Kram,
Regina

@nne sa...

nice pictures! wish you a happy weekend, @nne

Viola sa...

Är det inte du sär det modern som har härligheter i sina gömmor, skorna är ju bara för rara, hoppas ni ahr en skön kväll i mörkret, nu är det dags att se...så mkt bättre, kramen

NinaH sa...

Vilka fina små ting du funnit- hos mor & på andra håll! Bokstäverna är helt underbara! Och skorna!
Fin (finare) blev hyllan- och innehållet passar så väl!
Och du... igen:... grr... att man ska bo så långt bort att man aldrig kan besöka "din" julmarknad" och frossa bland dina ljuva ting!...;-) (Jag tycks missa alla lokala julmarknader härnere också! Tyvärr.,..)

Nyanser av vitt sa...

Hoppas det gått bra idag. Jag har hållt tummarna :O)
Kram Agneta

Unknown sa...

Vilken tur att du hade sparat de där skorna och till och med hittade du lite annat smått och gott bland gömmorna. Ja, den som spar han har.
Ha det bra!
Camilla

Rose Garden Malevik sa...

SUPERSÖTA :)

There is PARTY going on
Join it :)
Håkan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul med skofynd:) Tänk vilka fynd man kan göra i sitt egna hem...då är det allt bra att ha lite teflonminne;)

Kramkram
Annica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails