onsdag 17 augusti 2011

Semesterresa

Hej på Er!

Nu var det längesen jag var här och gjorde något inlägg. Det beror på att jag varit iväg på en semesterresa :)

Hade ju några veckors semester tidigare i somras, men så plötsligt uppenbarade sig chansen till att få ytterligare en vecka, och då knep jag den :))

Så därför har det inte blivit några inlägg. Men nu är jag tillbaka igen :)

Och var börjar man då när man har varit iväg, och inte visat något varken från sommaren, eller den förra semestern.

Motvalls-kärring börjar alltså bakifrån :)

Maken och jag har varit på en bussresa till Prag, och dessutom fått se både Berlin och Dresden. Det har varit en fantastiskt innehållsrik vecka, med massor att se...

Man önskar att man kunde ta med sig en del av de här städerna hem, för de är så fantastiskt fina. Prag är som en stad med många sago-slott. Man ooar och iiar när man går runt och tittar på de fantastiska byggnaderna.


Ni kommer att få se lite bilder så småningom från dessa städer. Men eftersom jag började bakifrån, så får ni se några bilder från Hovdala slott, och orangeriet där. Vi passade på att besöka slottet när vi åkte hem.


Väldigt få saker i orangeriet, men ett fantastiskt ljus, och vackra stilleben. Och dessa ville jag ju föreviga!



Och vad har då den här "varelsen" med det här att göra?


Ja, det kan man undra... Kan ju säga att jag inte är glad åt de här små krypen, och tyvärr har jag haft många sådana som satt sig fast på mig genom åren. Men den här gången råkade jag ut för Borrelia!

I slutet av vår semesterresa, så kände jag mig väldigt trött och hade ont i huvudet. Dessutom fick jag hjärtklappning och en rusande puls, vid ett tillfälle. Och så klart blev jag rädd, och undrade vad det berodde på. Dagen därpå upptäckte jag ett stort rött märke på mitt ben, och jag visste att jag för ett par veckor sedan plockat bort en fästing där, så då började jag förstå, varför jag kände mig konstig.


Så det blev ett besök på vårdcentralen, och en kur med penicillin.


Fortfarande känner jag mig väldigt trött och konstig, har huvudvärk osv. Det blev ju ett lite snopet slut på semesterveckan. men som tur är så slapp jag det ju i alla fall när vi var iväg...


Det hade ju inte alls varit kul,om man inte orkat något när man var där. För det var många och långa promenader i denna vackra stad. Men mer om det nästa gång...


Kram


Marie

26 kommentarer:

(eddas) sa...

Så herlig ferien høres ut..men ikke med stikket du fikk.
Håper du kommer deg snart tilbake til vanlige deg...
ha en fin kveld
klemklem på deg

hemma hos lilla mej sa...

Välkommen tillbaka.Har saknat dej.Bara så underbara bilder bjuder du på.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

Skatan sa...

Men huvva då - hoppas du har kryat på dig!

Vackra bilder från en inspireranden resa...

Önskar en fin dag!

Annakarin

Mys och hemtrevnad sa...

vad skönt att du ändå fått hjälp med borrelian...inget roligt att få! Ser ut som ni verkligen haft en skön semester...kramis till dig...

Fågel Blå sa...

Kul att höra av dej!
Så mysigt ni verkar ha haft!!!
Vilken resa!!!
Väntar med spänning på bilder!!!
Så tråkigt med borelia, hoppas det ordnar sej!
Kram Kathrine

Lisas torp sa...

Vilken himla otur du har!!!! Fy, så trist för dej!

Så spännande med Prag och även det vackra orangeriet - så inspirerande!

Krya-på-dej-kramar!
Lisa

Marie sa...

Kul med semestertripp, men mindre kul med dessa ohyra till fästingar. Hoppas du piggar på dig snart, ha det gott //Marie

Anonym sa...

Verkar som en härlig semester, fast fästingen hade du kunnat få vara utan tycker jag, inga roliga kryp det där inte. Men skön att höra att du är på bättringsvägen.

Som vanligt ljuvliga bilder

Önskar dig en skön kväll
Annie

Vita Falkens Lantliv sa...

Så härligt du verkar ha haft det:) Ska bli kul att få se bilder. Varför finns dom där vidriga djuren? Hoppas verkligen du snart blir bättre. Borrelia är ju inget att leka med:(

Krya på dig!

Kram Susanne

Eva Linnea sa...

(4 F) Fy f-n för fästingar!!! Tur i oturen att du blev vissen när du kom hem. Hoppas du är på bättringsvägen. Vita sköna bilder.
Kram från Eva Linnea

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men usch då...jag de är j-iga de där fästingarna. Hoppas du piggnar till snart!

Vackra bilder du bjuder på idag! Ska bli spännande att se fler vackra bilder framöver. Både Prag och Berlin är ju två personliga favoriter!

Kram Annica

Nyanser av vitt sa...

Viken härlig resa men mindre härligt med borelian. Jag har också borelia i blodet sen två år tillbaka. Men det är helt ok att leva med vännen.
Sköt om dig
Kram Agneta

Anonym sa...

Roligt att motvalls-kärringen är tillbaka i bloggen, (skojar lite) har saknat dig!

En trevlig resa tycks ni ha haft och jag kan tänka mig Prag var vacker. Ser fram mot fler bilder!

Inte kul med Borrelia hoppas du svarar bra på penicillinkuren och blir fri från symtomen.

På återhörande!

Krya-på-dej-kramar
Renate

Anna sa...

Ja, visst är han häftig karln!:)
Tack för lyckönskning, jag hoppas mässan går bra, för det är en viktig mässa! Butikerna gör sina inköp inför hösten/julen.

Prag har jag tyvärr aldrig varit i, men det ska visst vara fantastiskt!
Otrevligt med fästingen bara...
Kram Anna

Sallys hus sa...

Hallå där!
Oj vilka vackra bilder..
Men fy och usch!! Stackars dig!!!
Borelia är ju inte att leka med...
Hoppas du känner dig bra snart.
Kram från mig

Mitt hvite hus sa...

Hei Marie..

så kjekt å se innlegg fra deg igjen,.

Uff så trasig med flått bitte da... håper alt er bra med deg nå..

Herlig med en ferie reise da... høres ut som en flott tur dere hadde...

ta godt vare på deg selv..

Klemmer til deg =)

Roses & Angels sa...

Välkommen tillbaka Marie! Å så fina bilder, dörrarna är helt underbara. har du också råkat ut för den där lilla elakingen! Usch. Dom är inte roliga. Hoppas du mår bättre nu KRAM

Elzie sa...

Vilket mysigt ställe ni varit på. Har aldrig sett det och inte vet jag var det ligger heller!

Kul att du är tillbaka igen, men usch och tvi för dessa fästingar. Gubben hade en på sig häromsistens och jag var livrädd att han skulle åka på borelia också, tack och lov blev det inget.

Ska bli kul att se bilderna från er tripp.
Kram Elzie

Viola sa...

Hoppas du nu är på bättringsväg..vi höres på luren, ha en fin helg, kram

rosenälvorna sa...

Tänk vad de små otäcka sakerna ställer till med, usch! Hoppas du kryar på dig ordentligt och vad bra att du hann njuta mestadels av semestern. Christina

Mina Gouldsamadiner sa...

Hua vad ett sånt där litet kryp kan ställa till.Hoppas verkligen penicillinet hjälper dig.
Kryapådigkramar
//Kicki

Viola sa...

Hur mås det...är du på bättringsvägen, vi är i vattenhålet och tar hand om en vildvuxen trädgård, PUSS

Viola sa...

Hur mås det...är du på bättringsvägen, vi är i vattenhålet och tar hand om en vildvuxen trädgård, PUSS

linnea-maria sa...

Fy vilken trist sjukdom, om de nu fanns någon som var trevlig... Hoppas att du kryar och blir bättre. Kram /Therese

Nyanser av vitt sa...

Aha så det var en sån du beställde på förra mässan :O)Ja visst är de fina.
Kramisar

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina bilder!
Borrelia har jag också haft och jag vill inte ha det igen, men med 2 katter så är det väl en stor risk.
Kram Anette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails