torsdag 10 maj 2012

Pysseldags

Nu var det ett tag sedan jag gjorde något pyssel. Jag har haft lite semester från pysslandet. Inte för att jag vill, men för att spara min rygg litegrann... Pysslandet är ganska jobbigt för ryggen, och när jag är på jobbet så sitter jag ju mest hela dagarna. Så det behövs en paus ibland.

Men nu har jag gjort lite småsaker igen...

Köpte canvas-tavlor och gjorde lite klippa-klistra på dem... Så här blev en tavla...

Sen har jag jag gjort några lampskärmar också... Jag har ingen aning om var jag ska ha dem, så jag får nog spara dem till någon marknad, och sälja där, för nu kan jag inte sluta göra lampskärmar... det var jättekul :))


Här blev det en annan variant...



Och så blev det en med rosor förstås... har fått en beställning på en sådan, så det är ju kul...

Hade tyvärr ingen lampfot att sätta dem på när jag fotade. Jag fotade i morse, innan jag gick till jobbet... och då är det bråttom, bråttom...

Jag tyckte det var ganska ljust ute, så då passade jag på.
Men så väldans ljust var det inte, ser jag nu på bilderna, men jag hoppas ni håller till godo ändå...
Det var ändå tur jag gjorde det i morse, för nu öser regnet ner, och det är grått och trist.

Kram

Marie

25 kommentarer:

Anna sa...

Men åh, så fina lampskärmar!!
Kram Anna

katha´s kortmakeri sa...

Så fint du har pysslat Lampskärmarna är väldigt fina, canvas tavlor är så himla kul att göra håller på med fler här hemma för de andra har flyttat:)
Ha en fin kväll.
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...

Så fint du har pysslat Lampskärmarna är väldigt fina, canvas tavlor är så himla kul att göra håller på med fler här hemma för de andra har flyttat:)
Ha en fin kväll.
Kram Katha

Snögården sa...

Så fina. Hinner inget pyssel här nu. Bara allt inför studenten gäller nu. Ses snart
Kram

Roses & Angels sa...

Hej Marie! Å älskar lampskärmen med rosen på. SÅ Christa hihi. Allt bra med dig? nu är det inte länge kvar till träffen hos Violan, ska bli så kul. Ska försöka ta tag i bloggen igen snart. Önskar dig en fin kväll KRAM

Betongglädje sa...

Urtjusiga lampskärmar! Passar perfekt till någon marknad!
Ha det fint!
KRAMIS

Vardag och flärd sa...

Duktiga du! Rosskärmen är bara helt ljuvlig!
Kram Eva

Härliga Livet sa...

Men så snygga lamp skärmar du har gjort. Den 1:a tyckte jag mest om.
Du är verkligen duktig.
Ha en fin kväll och hoppas du får en skön helg.
Kram Pernilla

sagolikflora sa...

Fina ;))

Elsa och Helena sa...

Himmel så fina lampskärmar...åhhh om jag också vore mer pysslig:) Min pyssligehet har nog slutat med fingrarna fastklistrade i skärmen:)

KRAM Helena

Anonym sa...

åh så mycket fint du pysslat, tavlan var verkligen vacker ett riktigt konstverk. Visst är det kul att pyssla med lampskärmar, man kan liksom inte få nog;)

Önskar dig en härlig helg och hoppas den inger mer pyssel;)

Kram

Isabel R. sa...

El lienzo finisimo y las pantallas son divinas.
Un saludo.

STENLYCKA sa...

Vad duktig du är på att skapa vackra saker. Tavlan var så romantisk!
Ha en fin helg!
Kram Raina

Fågel Blå sa...

Hej!
Vad fint du gör,, så fina lampskärmar.
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Eva Linnea sa...

Jag förstår att du inte kan sluta! Jättefina blir de. Kan ju piffa upp ett helt rum med nya lampskärmar.
En skön helg önskar Eva Linnea

@nne sa...

wonderful! have an nice weekend, @nne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina lampskärmar och tavla, och det är ju toppen och ha ett litet lager inför nästa marknad.
Ösregnar här också.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

bakom berget sa...

Tack för komplimangen, men jag tror inte att det blir nåt sånt för min del. Inte på ett bra tag i alla fall.
Du är ju så jäkla duktig med ditt pyssel. Lampskärmarna är ju heeelt underbara. Ja, tavlorna oxå förstås.
Ha en fin helg nu!
KRAM Åsa.

idémakeriet sa...

Dina lampskärmarna blev väldigt fina!
Ja som du säger är sånt roligt att sälja någonstans på en marknad eller att ge bort till någon som fyller år.
Jag har inte pysslat på ett tag, kan du tänka dig, jag som är så pysselgalen men nu är det trädgården som drar mig mer :)
Ha en skön helg vännen.
Kram Gerda

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina lampskärmar..

Kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar idé. Tack för den :O)Behöver en ny lampskärm här hemma.
Hoppas att du mår bra annars.
Sköt om dig
Kram Agneta

Elzie sa...

De där lampskärmarna gillade jag. Speciellt den översta skulle jag kunna tänka mig att ha hä, haha. Och ditt förra inlägg! Den där tavelväggen var verkligen fin. Måste köpa lite ramar när vi kommer till det stora varuhuset nästa gång!
Hoppas du har en fin helg.
Kram Elzie

Cajsas Faster sa...

Snygga lampskärmar!
Ja, vad ska man ha banken till nuförtiden? Och surtanter... de ger vi inte mycket för... man förstår att man inte är så poppis när man själv är grinig, fast det händer ju så sällan;)

Kram Marie

Tre Tanter sa...

Dina lampskärmar är så vackra.
Ha en fin söndag!
Kram från 3 Tanter.

Viola sa...

Gillade verkligen de mörka lampskärmarna....
Du..jag har skickat en inbjudan till dig på FB...du kommer väl med släkten :::) ah en bra dag på jobbet, kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails