onsdag 5 juni 2013

Trött gammal dam med trött dator

Nu var det såå länge sedan jag var inne på bloggen. Jag hinner inte alls med det här... Förstår inte vad som händer.

Och sen blir jag så in i bomben trött på att det ska ta så lång tid för mig att göra ett inlägg. Så det är väl därför jag inte är här så ofta.

Jag måste läsa in bilderna, bearbeta dem genom att förminska osv, och sedan göra inlägget. Jag vet inte om det tar lika lång tid för er.  Nu när jag kommit så här långt, så har jag redan suttit här i en timma.
Förmodligen så har ni en bättre dator än vad jag har. Det är troligtvis massor med skräp i den här, för ingenting funkar snart längre... Jag blir så trött!!!

Ååå vad jag gnäller idag...

Det har hänt mycket sedan sist. Och då tänkte jag på allt vackert ute i naturen...


Det har blommat och blommat, och det går så fort så att man nästan kan se hur det växer och knakar. Man skulle nog ställa en kamera och ta bilder varannan minut, så kan man säkert se skillnaden...

Den ljuvliga äppelblomningen är nu över, men det är mycket annat som fortfarande blommar. Våran gula buskpion blommar som en tok just nu... Jättevackert!  Tyvärr hade jag inte tålamod med fler bilder... så den får ni se en annan gång.


Underbara ljuvliga liljekonvaljer, sprider sin väldoft i hemmet just nu...

Och även på landet...

Det här är vår kära varmvattenberedare, som jag satte en duk på för att piffa till den lite. Och sen liljekonvaljer igen... Mmmm...
Vi brukar ha vikskärmen framför den, men nu var vi tvungna att dölja lite annat, så då fick det bli så här. :)


Det här är en bild från sovrummet på landet... Det andas sommar....


Den här kudden hade jag i mina gömmor... Hade glömt bort den, men nu fick den komma fram igen. Jag har själv broderat den en gång i tiden.
Och texten är ju slående " Bara fem minuter"  

Tänk om det bara tog fem minuter att göra ett inlägg... då skulle jag göra många :))

Nu känns det lite bättre, när jag fått skriva av mig lite frustration. Hoppas jag inte skrämmer bort er :)

Kram
Marie

18 kommentarer:

Kolmårdens Antik... sa...

Åååå vilket fint linne du har i sovrummet. Älskar gamla särkar och linnen och använder dom själv om de passar i storlek.
Ha en skön ledighet nu över nationaldagen.
mvh/Nella

Vardag och flärd sa...

Skulle jag lägga in så många bilder kulle det ta en evig tid för mig också men jag kämpar med min lilla dator så länge det går. Dina bilder är så fina och du har det så vackert!
Blogga när du hinner och vill, vännen!
Kramar Eva

MirandaMaräng sa...

Såå gulligt du har på landet!
Gillar verkligen din vikvägg med tyg!
Ha en trevlig "helg"!
Kram/MirandaMaräng

Anna sa...

Vilket ljuvligt sovrum!!
Jodå...sådär långsamt går det för mig med...Så länge man inte betalat för sin blogg är det tydligen så. Nästa gång det kommer en ruta om att jag överskridit min bildkvot ska jag betala har jag bestämt mig för!! Då behöver man tydligen inte hålla på och förminska bilder utan kan bara ladda in dem!
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej, ja tiden rinner bara iväg som du säger, Maj bara försvann, och nu är vi redan inne i Juni!
My goood!
Och bloggen tar för mycket tid nu när det är så mycket annat!
håller med dej!
Hoppas du får en fin helg
Kramar Kathrine

Härliga Livet sa...

Godmorgon !
Trist det där med bilderna. Man kan bli agresiv för mindre. Jag har betalat för mer utrymme och kan säga att det går hur lätt sopm helst nu.
Javisst 'är det vackert nu. Gäller att hinna med att se allt fint.
Önskar dig en härlig Torsdag en skön helg.
Kram Pernilla

Rut och Signe sa...

Inte blir jag skrämd eller! Fina bilder från ditt hem. Har redigeringsprogramen Picasa vilket inte alls är så komplicerat. Kanske ett tips att kolla om det funkar bättre för dig.

Kram Marie

Annika sa...

Det är underbara bilder som du bjuder på : )

Kram Annika

Alicia sa...

Todo maravilloso¡
Un abrazo

Elzie sa...

Undrar om inte min dator också börjar bli lite gammal. Den är så seg så man kan bli galen ibland, haha.
Underbara bilder. Ert sommarnöje ser verkligen mysigt ut.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Rosa i huset i vitt sa...

så fint du har överallt...det tar tid för mig med när man ska lägga in bilder,man ska ändra och fixa
ha en trevlig helg
kram Rosa

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

men åå jag förstår precis, ibland kan man ju slänga datorn in i väggen eller något :) men jag behöver aldrig förminska osv,,det lät ju lite konstigt och jobbigt. Man vill ju inte gärna sitta över en timma varje gång man gör ett inlägg.
Fina bilder iallafall som vanligt:)
Ha en fin helg.
Kram Jennie

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Marie! Vad tråkigt för dej med dina inlägg...Näe då skulle jag lessna också! Behöver bara ta fram bilderna dom jag ska använda gör inget med dom:)Hoppas det löser sig..UNDERBARA bilder iallafall:)) Åh sovrummet på landet,blir alldeles sjuk! Kram Gunilla

Amelie sa...

Så fina bilder!
Önskar dig en fin kväll.

Missa inte min flyttrea i butiken. 50% på nästan hela sortimentet.

www.WinckVintage.com

// Amelie

Här är gudagott att vara ! sa...

Nä du skrämmer inte bort oss !
Tvärt om du skämmer bort oss med dina bilder på ditt vackra hem !
Du kan verkligen få till det både snyggt och hemtrevligt.
- Tack för all inspiration som du ger oss ♥
Ha det gott och hoppas du får en härlig vecka !
Kram Anneli

Anonym sa...

The Wave Or The Abdominal Circle Pro Do They Work

Feel free to surf to my blog :: Ab Circle Pro Review

Vitspets sa...

Älskar din vidskärm
Kram Karina

Hajan sa...

Vill bara passa på och önska en fin Midsommar

Hoppas Datorn piggnar till snart igen.

kram Hajan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails