fredag 24 januari 2014

Lite smått och gott

Idag har jag inga bilder på något nytt, utan det blir lite bilder på sånt ni säkert sett förut hos mig. Det har ju varit lite svårt att fota nu ett tag, tycker jag. Om det är mulet på dagen så är det för mörkt inne, och det blir ju inte så bra. Så då får man passa på att fota när det är fint väder, någon dag.

Och det är ju inte säkert att man är hemma då heller, så tillfällena som ges är inte många.

Köpte i alla fall en Rosmarin häromdagen. Kunde inte motstå en sån här härligt doftande Rosmarin.

Kom på förretsten, att det kanske är så, att ni inte sett de här skålarna på fot förut. :))

Den stora köpte jag i somras, och den lilla har jag haft lite längre. Det som är så härligt med de här är att man tagit tillvara på själva skålen, även fast foten har gått sönder. Tycker det är jättecharmigt.



Nere i vår gillestuga kan jag inte ha levande blommor, pga att det är för mörkt. Jo förresten, jag har ju faktiskt en murgröna där, men det är också den enda.

Annars får man ha "falska" blommor, som de här snödropparna... Men de är rätt fina ändå, tycker jag.

De här små nallarna Herbert och Hulda, har ni säkert sett förut, men de är ganska goa, så jag visar dom igen... Gillar gamla leksaker... och kul när man ser att de är välanvända.


Och på bordet så har jag mitt gamla schackbräde, som min farfar har gjort. Här är det dock några gamla schackpjäser, som fått agera som fotomodeller...

Hoppas ni har det bra allihopa, och jag känner mig som en väldigt dålig bloggvän. Har inte varit inne hos er på länge nu. Det måste det bli ändring på.

Kram och ha en Trevlig Helg

Marie


11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härliga bilder!
Ha det så fint!
Kramar Kathrine

Vit Hortensia sa...

Det gör inget att man visar saker som man har visat förut. Det finns sådana som mig som nyss har hittat till din blogg och då är allting nytt :)
Ha en fin helg!
Birgitta

Vardag och flärd sa...

Skålarna med träfot är ju jättevackra, har aldrig sett sådana!
Och nallarna är fina, det är mysigt med nallar.
Ha en fin helg, vännen!
Kramar Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Underbara bilder du visar! Nallarna är ju så söta! Du bloggar när du hinner vännen ♥ Kram Gunilla

lisashus sa...

Du har då verkligen så många fina saker! Glasskålarna är helt fantastiskta, likaså den fina, vita terrinen och vem kan ana att snödropparna är fejk..?! Så fina!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

så fina de var glasskålarna
ha en fin helg
kram Rosa

Hanna sa...

fina bilder

Våglyckan sa...

Fint!
/maria

Tidevarf sa...

Så vackra skålar, har nog aldrig sett såna. Underbart sätt att ta vara på saker.

Kram
Anneli

Kolmårdens Antik... sa...

Oj vad mycket fint, som alltid :)
Skålarna är ju helt underbara! Har du köpt dom med träfötterna?
Hade gott/Nella

MirandaMaräng sa...

Oj så mycket fint du visar. . . .
Ha en härlig helg!
kram
MirandaMaräng

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails