måndag 2 mars 2009

Dags att ta fram Vårhatten!

Den här helgen gick så fort så jag hann knappt blinka!

Mycket festande blev det, och väldigt roligt har vi haft...
Det är en väldig fart, och mycket spexande på studenter!! Och dom bjuder verkligen på sig själva...

Det var ett mycket proffsigt ordnat arrangemang, med galamiddag, skådespel och gyckel.
Jag är jättestolt över min dotter som skådespelar, rör och för sig på scenen totalt obehindrat framför 250-300 personer. Talar i mikrofonen som hon aldrig har gjort annat...
Dessutom var det hon som höll i alla trådar... så ni må tro att jag är stolt och glad!

Så nu var vi tillbaka i vardagen igen, och jag tog några bilder den lilla stunden vi var hemma.
Gjorde ju en liten omstyling på byrån i hallen...så det tänkte jag visa!

Den lilla skålen köpte jag för ett tag sedan, och den var svartmålad redan när jag köpte den. Det är ju en sån där gammal nickelskål ni vet... Klädborsten kan ju vara bra att ha... och lite säkerhetsnålar i asken...
Det lilla brevinkastet tycker jag är så fint, så det får ligga framme som prydnad... Kan ju inte använda det på dörren dessvärre...

Och så var det min hatt-pinne som jag ställde fram också...

Det är ju dags att ta fram Vår-hatten! Nu är den väl inte så "vårig" men den är fin ändå! Den har jag köpt hos Vilgots, men det var ganska längesedan nu...

Kör vidare med det svart-vita... De här tavlorna som jag har i trappen tror jag inte jag visat tidigare!

Motiven känner ni säkert igen... Det är ju Dag och Natt!

De här tavlorna är väldigt stora, men de passar bra där i trappen, för det är så högt till taket...

Så mycket mer har jag inte hunnit göra i helgen... Men nu stundar snart vår köksrenovering!
Oj vad det ska bli roligt och spännande! Köket ska hämtas i helgen, och nu får vi hålla tummarna för att allt finns hemma, på det stora Varuhuset.
Jag lovar att visa bilder så småningom, men det dröjer nog ett tag...
Ha nu en härlig början på veckan!
Kram
Marie

38 kommentarer:

Jessica sa...

det verkar som ni har haft en händelserik helg vad roligt, själv har jag bara jobbat men då kan jag ju pyssla lite på vardagen iställe kram jessica

Önskedrömmar i hvitt sa...

Vad roligt ni verkar ha haft det! Får mig att längta tillbaka till studenttiden! Tack för tipset om Pias Botaniska. Jag tog med mig svägerkan på en shoppingdag i Norrköping och passade på att besöka butiken, vilken pärla. HElt underbar!! Handlade lite saker som jag kommer visa på bloggen snart! Kram Maria

Anonym sa...

Så fint du har det :)

Elzie sa...

Duktig dotter ni har. Stå och prata så är ingen höjdare.
Och fint har du pysslat till det på byrån också.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Skatan sa...

Ja jag förstår verkligen att du är stolt! Det skulle jag också vara :)

SÅ läckre vårhatt...klart den skall fram - och på!

Kram och godkväll.

/Anna

Randi sa...

Vårhatten ... du skämtar - här är blött, kallt och regnigt, men har man en så fin vårhatt som du har börjar man kanske lite tidigare...*ler*.
Du har verkligen stylat din hall så läckert.
Kram Randi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja den lilla vårhatten önskar jag att jag fick ta fram snart;) Inte för att jag har nån men jag är sååå trött på vintermössan!

Kram Annica

Wickans värld sa...

En trevlig helg, hör jag!

Vilka fina saker du har shoppat!

annashusidingtuna sa...

Så fint du har gjort i hallen!
Brevinkastet var ju superfint!
Kram Anna

Loppis Lycka sa...

Så fint! Svart o vitt är verkligen läckert i hop. Tavlorna i trappan är jättefina!
Kram Josefine

Les Cotrions sa...

Gorgeous treasures you have! I like the old hat...very elegant! And the paintings...so lovely!
Have a great week!
Hugs
Vale

Snuttan sa...

Ohh så fint det är.
Måste titta vidare på din sida nu

Kram
Åsa

Anonym sa...

Det är så himla snyggt med svart och vitt i inredningen. Vilken läcker gardin. Ja allting är jättesnyggt.
Kram Mia

Vita hjärtan sa...

Hej!

Förstår att du är stolt över din duktiga dotter! Så mycket fint du visar, hatten var underbar!!!!!

Kram Annemari

Marie sa...

Härliga bilder Marie, du har alltid så många vackra saker att visa! Spännande med köksrenoveringen, ska bli jättekul att få se bilder framöver!

Låter som ni har haft en rolig helg och självklart ska du vara stolt över din dotter!!!!!!!

Kramar Marie

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilka härliga bilder du visar...tavlorna var hur häftiga som helst.
Kul med fest också...
Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Liselotte

heavenandearth sa...

Hej Marie!

Jag förstår att du är rejält stolt över dotra di! Viken härlig känsla att sitta där o känna, att det är mitt barn som står där uppe på scenen! *ler* (vet hur de känns..)

Åhh, vad jag gillar din hatt!! Vilken kulig idé att dekorera så med en hattpinne! Ascoolt!!

Vilket jobb ni har framför er! Men ååhh, så spännande att få bygga om!
Ser fram emot att få följa med!

Stora Kramen!
Iréne

Sallys hus sa...

Hallå Marie!

Det var fasligt länge sedan jag skrev till dig.....tiden räcker vist aldrig till!

Jag kan tro att du var stolt....jag har just varit på musikallunch. Min systerdotter går musikallinjen och de var 8 st som underhöll under en smaskig lunch.
Jag är ju hur stolt som helst över henne så jag kan förstå att man som mamma är ännu stoltare....:)
Grattis till det...;)

Så mycket fint du visar...allt från hatten till den gamla rakborsten, tvålkoppen o de underbara vårblommorna....

Ha en underbar dag!
KRaaaaam Katarina

Anonym sa...

Tusen tack för din fina kommentar :)

Viola sa...

En stolt moder förstår jag och det ska du ju va så klart...så hrä har det gått över till sobert svart´, verkligen fint, vilken skillnad i hallen och jag ser fram emot att få se dig i denna fina hatt i vår..hoppas dagen varit bra, himla depparväder igen..men så här är det ju varje år denna tid och man glömmer såååå lätt, kram

Bitte sa...

Åh, vad jag hade missat mycket hos dig! Men nu har jag läst ikapp mig... :-). Vad roligt det låter med studentspex (?), sådana brukar vara väl värda ett besök. Tyvärr var det LÄNGESEN jag såg något liknande här i stan.

Vad många vackra bilder du visar, jag sitter här och suckar och gapar om vartannat :-). Jag blev också riktigt imponerad av kuddarna du gjort! Wow! :-) För att inte tala om de ljuvliga äggen...

Tack så mycket för din fina kommentar hos dig, den gjorde mig jätteglad och varm i hjärtat! Jag önskar dig en fin vecka! :-)

Många kramar
Beatrice

Lantligt i stan sa...

Vårhatt önskar jag att man kan börja använda snart! Tyvärr föll det ännu mer snö under gårdagen.
Vackra bilder du visar, gillar tavlorna och hatten är läcker!
Kul att du gillade mina loppisfynd och den lilla lådan.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Anki

Pirre sa...

Hej Marie!
Du borde verkligen testa spikmatta, bra mot värk, stress, blodtrycket och mycket mera!
Fint i hallen! Själv har jag beskurit helt galet vildvuxna äppelträd i två dar och är totalt utsjasad...ligger i sängen och har 24 tim tryckmätare på armen, får se vad domen blir imorgon, sen ska jag klura ut lite frågor till min tävling, kram Pirjo!

Pirre sa...

Hej Marie!
Du borde verkligen testa spikmatta, bra mot värk, stress, blodtrycket och mycket mera!
Fint i hallen! Själv har jag beskurit helt galet vildvuxna äppelträd i två dar och är totalt utsjasad...ligger i sängen och har 24 tim tryckmätare på armen, får se vad domen blir imorgon, sen ska jag klura ut lite frågor till min tävling, kram Pirjo!

Lilla huset på prärien sa...

Så roligt ni har haft det! Det är så kul när man kommer ut på sådana saker för det är så himla sällan... för mig i alla fall :)

Stor kram Jenny

Anonym sa...

Vilken fin styling i hallen.

Den där hatten var ju helt underbar. Roligt med student men intensivt är det....

Kram Lena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

oj så mycke roligt ni haft.

såå mycke vackert i er hall att jag blir alldeles tossig....

Kramizz Nilla

NinaH sa...

Härligt med duktiga dottern! Hjärtat växer förstås av stolthet när "barnen" gör så bra ifrån sig!
Så mycket fint du visar! Den där Vilgot skulle jag oockså vilja ha nära!;-)

Willewira sa...

Såklart du är en stolt mor, Marie!!
Det ska du vara. Det är inte lätt att prata inför så många människor.

Min son började sin bana som konfrensier (stavas det så?) på fritids och har fortsatt sedan dess. Jag hoppas att frimodigheten inte försvinner.
Dottern gillar också att uppträda och det är jag glad för... det underlättar i framtida livet.

Svart och vitt är så läckert!! Gillar din hall riktigt mycket och särskilt hattpinnen med din vårhatt. Du har väl på dig den nästa gång vi ses?? ;)

Brevinkastet var en rolig och snygg detalj. Tänk vad mycket kul man kan göra om man har sinne för detaljer, och det har du!

Är allt bra annars med dig??
Här har det varit snurrigt ett tag. Vet inte om det är mycket på gång eller om det är jag som är trött och att allt blir snurrigt mycket därför... återstår att se om jag kan snurra färdigt och fokusera mig lite mer.

Önskar dig en härlig torsdag, vännen!
Kramar
Willewira

Villa nöystu sa...

Marie, vilka fina saker du visar. Särskilt skålen fastnade jag för idag.
Och otroligt duktig dotter har du, att prata obehindrat inför så många människor, ja, det är verkligen beundransvärt. Och du ska vara riktigt, riktigt stolt- för vem var det nu igen som uppfostrade henne.... :-)

Tack snälla du för ditt besök hos mig och att du ansträngde dig sååå och till och med mailade när min "kommentar-grej" strulade.
Var rädd om dig,
stor KRAM från Petra

Anonym sa...

åh vad skönt med en dån helg och helt underbara saker!
/LenaS

Tulipa sa...

hej kära du!
Har du fått på dig vårhatten?!

Förstår att du är stolt över din dotter!
Inte alla klarar av att göra det hon gjorde!

Dina tavlor gillade jag..och så ska ni ha nyt kök...vad kul...det skulle jag också vlja...men jag får ju greja i butiken i alla fall!

ha det bra!
Kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej Mari, pj vad det hönder grejer här. Din hall är underbar ungefär som att komma in i en gammal film, tjusigt. Ditt brevinkast var ju helt oemotståndligt, suck.
Kramar till dig/Ingela.

Anonym sa...

Hej!
Vilken härlig fest du har varit på!
Du använder väl din fina hatt?! Jag gillar hattar! Och din svarta är riktigt läcker!
Och du har många fina saker på din byrå! Silverborsten är en av de! Du kan det här med att styla till det! Verkligen!
Missa inte min utlottning!
Hulda

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vad roligt ni verkar ha haft det!
Kanon på fint på byrån.
Kram Irene

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vad roligt ni verkar ha haft det!
Kanon på fint på byrån.
Kram Irene

VILLA MOA sa...

Jätte fint, helt i min stil

Trevlig helg!

Kram
Nettan

Änglahem sa...

Hej Marie,

Så fint du fixat till det där på byrån! Hatten har du väl haft på dig nu i vårsolen?*tihi* men väldigt fin är den! Vilgots....snart drömmer jag nog om denna lilla pärla!

Åååhhh...körksrenovering! vad spännande! Ser framemot att få se bilder så småningom...kommer ju att bli alldeles fantastiskt! precis som ALLT du vidrör!

Duktig dotter ni har! Sånt där har jag aldrig varit bra på, att prata framför en stor skara, inte framför en liten heller när jag tänker efter...Som jag tjatar här i Bloglandia kan det kanske vara svårt att tro*tjötar, tjötar*, även för dom som känner mig...tror jag....men prata så inför en massa människor....knäna börjar skaka bara vid tanken!*tihi*.

Håller ni på för fullt med köket nu?..kan jag tro.

Ha en härlig och köksfylld helg!*fniss*...idag hittar jag tydligtvis på en massa nya ord*
Kramar, Ulrika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails