fredag 13 mars 2009

Gammal Skåpsmat !!!

Nu när vi håller på och byter kök, och tömt skåp och lådor, så hittar man ju både det ena och det andra...
Mycket som man glömt bort, och en del med passerat bäst-före-datum. Så i brist på nytagna bilder tänkte jag bjuda er på lite gammal skåpsmat... Har ju inte kunnat ta några bilder alls den här veckan...

Så jag tänkte köra med ett Ros-tema... Det kan behövas i detta dystra väder!
Det här är en del av min samling med ros-porslin...


Den här vackra uppsättningen visades på Ledreborgsutställningen förra våren...

Mina ljusstakar i fattigmanssilver, och med målade rosor på...

Den här tavlan har vi på våran lilla toalett...


Den här tavlan tror jag inte jag visat förut... Rosor i ett krus!


Ett litet hjärta som jag sytt av ett vackert ros-tyg!


Kudden sydde jag i samma tyg...


Rosen som jag köpte på Ledreborgsutställningen... Den heter Radio Times... Hoppas den har klarat vintern!

Rosor, liljekonvaljer och hundkex... vilken underbar doft!




Med stor kärlek och värme i hjärtat......vill tacka er för alla era gulliga utmärkelser och kommentarer. Jag är så glad för dem - ni anar inte!! Eller så är det just det ni gör... ;)Flera av våra kära bloggare har tagit upp problematiken med utmärkelser. Inte för att de är tråkiga att få - tvärtom!! De är uppmuntrande och man känner sig verkligen uppskattad, det gör man. Men med utmärkelserna följer även ett dåligt samvete över att inte komma ihåg dem eller från vem man fått dem. Så därför hoppas jag inte att ni tar illa upp om jag följer med den nya strömmen, på bla Flisans och Annies och Willewiras initiativ, och undanber mig utmärkelser.

Texten har jag kopierat från Willewiras blogg, med hennes godkännande. Tyckte hon uttryckte sig så bra!

Så nu var den här veckan till ända, och det är fredag kväll... Men den här helgen blir nog lite annorlunda än de flesta andra, eftersom vi bor och lever på en byggarbetsplats just nu! Jag känner mig nästan lite hemlös... Men det är ju övergående och förhoppningsvis ska det bli lite varmare väder, och då kan jag ju vara utomhus i stället!

Återkommer efter helgen, och då kanske jag har lite nytagna bilder att visa (men inte på köket ännu)... Ska ta ett varv hemma och se vad som eventuellt går att fota...

Till dess! Ha en Trevlig Helg! Och Tack för alla goa kommentarer som ni lämnar!
Kram

26 kommentarer:

Les Cotrions sa...

Ohhh Marie wonderful photos of roses!!! Everything is stunning!!!
Have a great week end!
Warm hugs
Vale

Diverselådan! sa...

Härligt med alla rosor. Speciellt nu i gråvädersperioden.
Ha en bra helg!
Kram från Annette

annashusidingtuna sa...

Det var underbara rosor du bjöd på idag!Gillar de fattigmanssilverljusstakarna med rosor på så himla mycket!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Pysselpalatset sa...

Vilken härlig samling med rosenporslin.
Tillvaratadej och de dina /Jeanette

Anonym sa...

Så vackra bilder du visar på rosor, vad man längtar efter att björkarna ska få musöron så att man kan börja klippa sina rosor.
Jag vet hur jobbit det är när man håller med att sätta in nytt köket. Vi renoverade vårat kök på sommaren så jag lagade mycket av maten ute både på grillen och på en liten kokplatta.
Jag tycker det skall bli jätte spännande att få se ert nya kök.
Ha en bra helg!
Stenlycka

Anonym sa...

Vilka underbara rosor!!!!

Den söta tavlan skulle passa min svärmor. Hon säger alltid till barnen att tvätta händerna så kommer det lukta rosor och violer...

Härlig Helg till dig

Kram Lena

Viola sa...

Fullt upp förstår jag, Linda kommer på tisdag och så har jag skrivit till Carola och Anna, får se om dom hör av sig, ha en skön kväll, vi är i vattenhålet i lugnet och just nu har jag ett glas brevid mig med lite gott, skål och ha en skön helg med mannen och köket, fniss...

Hanna sa...

Så vackra rossaker du visar, helt underbara.

Annie - Annalunda sa...

Goa vännen vilken medicin du serverar!!! Så ljuuuuvligt! Allt!!! Din ovala rosentavla "is to die for" Tröttnar du så vet du vem du ska ringa! Sakerna du sytt...oemotståndliga. Känns bra att du tyckte att vårt initativ var bra...och Marie visst hänger du med till huvudstaden??? :)
Ha en rosligt skön helg!

Kram Annie

Viveka i Bläckhornet sa...

Så härligt med rosor. Påminner mig ännu mer om sommaren som jag verkligen LÄNGTAR till. Iår ska jag satsa lite mer i trädgården hade jag tänkt och då rosor...

Ha en fin helg

Kram Viveka

Uttan sa...

Oj,Ojvilken fin Blogg du har.Helt i min smak med det gamla porslinet och så fick jag se dina kuddar du sytt och nu såg jag hur jag kanske borde ha gjort istället.Jag kommer att skriva in dej på min blogg och jag kommer att besöka dej ofta.Trevlig helg.Kram!

Snuttan sa...

underbart fina saker du visar

Kram
Åsa

Jessica sa...

Å vad fina bilder det är underbar med roser ha en trevlig helg kram jessica

Lallis - liv och leverne sa...

Mmmm så otroligt vackra bilder:)
kram Lallis

Villa nöystu sa...

Så vackra rosor du visar! Det som du sytt är så fint och jag blev riktigt förälskad i den lilla tavlan som finns på din toalett. Jga kallar min sons näsa för nos, kanske för att jag var "kattmamma" först å så låter det ju så mycket gulligare!
Ha det gott, köksstök till trots!
kram Petra

{oc cottage} sa...

Ohhhhhhhhhhhhh that china!!!!!! Gorgeous!!!


m ^..^

Hjärtat Mitt sa...

Så ljuvligt med alla rosor. Man får verkligen ett sug efter dem när man ser dina bilder.

Och vilka fina arrangemang du har gjort i förra inlägget. Jag gillar alla dina klockor :)

I dag blir det trädgården, för det är toppenväder!!!!

Ha en trevlig helg.
Kram Mari i Marieholm

Vita små hjärtan sa...

Så fint o rosigt!!!! Man blir lite glad av färg så här års... Kram

Eva Linnea sa...

Hej! Du är ju nästan lika "rosig" som Viola. Fin tallrik med texten; Vårt dagliga .....
Lycka till med köket.
Kram Eva Linnea

Home No.1 sa...

Hej Marie vad vackra rosor åhh men får sommarlängtan!
Jag har också tagit till mig av Lilla Flisans ide om utmärkelser..titta gärna in hos mig och se vad jag har för mig det händer stora saker i mitt liv i alla fall för mig!
Kram Annica.

Anonym sa...

Åhh så vackra rosor, jag är också rosälskare, man bara längtar efter de som kommer i trädgården.
Ha en skön helg....kram Mia

Inspiration i vitt sa...

Det var som att komma in i sommarparadiset hos dig. Det är underbart med rosor och jag har tänkt köpa mig en klätterros till våren, kan bara inte bestämma mig för vilken.
Din lilla tavla var såå fin med de rara orden på.
Kramar till dig/Ingela.

Anonym sa...

Åh vilka härliga rosiga bilder......åh vad jag längtar efter våren nu....
kramis/LenaS

Anonym sa...

Hej!
Vad härligt att få ett nytt kök! Jag njuter av vårt nya kök fortfarande, fastän det inte är nytt längre, ett och ett halvt år.
Hoppas allt går bra nu!
Hulda

drömmen om vitt sa...

Åhhhhh rosor ja det är precis vad som behövs i detta skit väder......Jag själv har rosentema i badrummet så dit brukar jag kika in ofta i detta väder.....jätte fina saker du visar.
Ha det gott

Lantligt i stan sa...

Så vackert med alla rosor! Var på loppis i helgen jag med och hittade två söta gräddsnäckor med rosmotiv, ja även en hel del annat fick följa med hem.
Kram Anki

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails