tisdag 31 mars 2009

Ditt och Datt!

Näe... inga köksbilder ännu... men det kommer! Det är ju en del kvar att göra, så jag väntar lite till...

Under tiden tänkte jag visa en liten fin lampett, som kommer från Pias Botaniska! Hon har ju både blommor, och gamla och nya prylar... Pias Botaniska är ju en härlig liten affär, som ni bara måste besöka om ni kommer hit! Har ju pratat om den förut, ni kan läsa om den, här ...

Hur som helst så tyckte jag den lilla lampetten var så fin, och nu hänger den bredvid garderoben i hallen på övervåningen... bredvid dopklänningen... Tyckte den blev så fin där...

Lite Gustaviansk stil över den tycker jag. Jag skulle naturligtvis ha tänt ljusen, men det kom jag int på när jag fotade...
Sen måste jag ju bara visa några bilder på våra kamelior! De blommar så in i vassen just nu!
Synd bara att vi inte har ett uterum att ha dem i. Som det är nu, så står de under källartrappen, och man får åla sig ut där för att njuta av dom...

Vi (läs maken) förvarar så mycket växter som det bara går här ute... för att sedan plocka fram dom till vår/sommar.

Det är så otroligt mycket blommor just nu, och jag räknade till ett fyrtiotal knoppar och blommor!

Jag berättade ju i mitt förra inlägg att jag var på loppis förra veckan... och fyndade en del.
Den här tavlan fyndade jag också! Den är väldigt stor, så den fick hänga i trapphuset...

Moderskärlek, står det under bilden, och under det börjar en dikt... men jag kan bara läsa första raden, för sedan är resten borta... Är det någon som vet hur dikten lyder? Skulle gärna vilja veta...
Jag har mer fynd att visa, men jag har inte hunnit packa upp dem ännu, eftersom jag håller på och plockar in och fixar så mycket i köket...
Men nu börjar vi hitta våra prylar igen, och en hel del har rensats bort, och det känns så underbart skönt att få bort en del "skräp".
En del målning håller jag också på med, så jag far som en skållad råtta från det ena till det andra, och vet snart inte vad jag håller på med... Ska bli skönt med lite ledigt i Påsk...
Ja just det ja! Det är ju snart Påsk... och inget påskris har jag fixat heller... Puh!
Det är bäst jag sätter fart igen!
Kram

35 kommentarer:

Skatan sa...

Goddagens!

Ett härligt inlägg fyllt av vackra ting och prunkande blomster!

Jag vill också ut och göra fynd...


Ha en fin dag,

Anna

Les Cotrions sa...

Hello my friend! So charming corner of your home!! Beautiful cupboard!!! Your Camelias are stunning! I've one in the garden..it's more than 150 years old..it's a big tree!
Have a woderful evening!
Warm hugs
Vale

Nygammalt sa...

Så fint lampetten passade där tillsammans med den ljuvliga dopklänningen.

Vilka underbara blommor ni har, förstår att de vill ut snart.

Din tallrikshylla blev ju jättefin i den vita färgen och så vackert du har dekorerat den.

Kram.

Anonym sa...

Hejsan!

Jag har en likadan tavla själv, med dikt:

Min älskling, hur härligt vi roat oss båda! Vår lycka är riklig och stor. Två såtare vänner ej världen kan skåda än dig, liten pys, och din mor. Min egen klenod, det bästa jag äger. Så kom då och kyss mig, min skatt! Se, nu är du trött, men till drömmarnas läger Din moder dig följer - godnatt!

Kul att kunna hjälpa till, jag brukar läsa din blogg, du har så otroligt många fina saker.

Kram Anneli

Elzie sa...

Håller med. Den lampetten var jättesöt. Och vilka otroligt vackra kamelior. Synd att gömma dom på ett sånt ställe bara, ha, ha.
Tavlan är så fin. Gillar den bilden.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Stenlycka sa...

Så vackra bilder från ditt hem, lampetten var jätte fin, förstår att du är glad över den.
Så unbart vackra kamelior.
Ha en bra fortsättning på dagen.
Kram Stenlycka

Anna-Lena sa...

Vilken vacker tavla du har hittat. Jag har ingen lycka i min taveljakt men skam den som ger sig. Ha en skön kväll// annalena

Älfgärdet sa...

Att ni lyckas med era kamelior! De fingrarna måste vara väldigt gröna :). I mina trakter är det inte många som klarar av dem. Kanske, kanske skulle jag kunna tänkas att testa i mitt kommande växthus, vore ljuvligt!

Hannis sa...

Lampetten var jättefin, men skåpet!!
Jag ramlar av stolen!!
Så fint!!!

Kan inte dikten men du kanske kan hitta den om du googlar.

Det där med blommor är ju inte min starkaste sida men jag stirrar envist på mina pelargoner och väntar på ett livstecken=))

Kram Hannis

Jessica sa...

jätte fina bilder du har i ditt inlägg idag gillar verkligen garderoben ha det bra kram jessica

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Den lampetten var jättesöt!!
Så otroligt fina blommor du har.
Kram Irene

Uttan sa...

Vilka underbara blommor!!!!
Fin lampett,skåpet och tavlan ja allt är fint såååå fint.
Kram!

Willewira sa...

Hej vännen!

Känner med dig... även här värker det lite överallt... Skyller på väderskiftena. ;)

Vilka underbara kamelior!! Så vackra! Förstår att det är lite irriterande att behöva krypa under trappen för att njuta av dem.
(Inte underligt du har ont!)

Nu vet jag ju att du har ont av andar orsaker, men lite skämt brukar lätta upp. Själv kallar jag mig för Stina vig när jag är som mest stel och ledbruten... :)

Tavlan är jättesöt - klart du fastnade för den. Tyvärr har jag ingen aning om vad det är för dikt.

Nu är jag riktigt nyfiken på hur köket blev och vad du mer hittat på loppis! Skynda med nästa inlägg - tack! ;)

Må så gott!
Kramar
Willewira

Anonym sa...

Himmel o plättar att du har Kamelior. De är ju helt underbara men jag vågar inte köpa för jag tror att de ska vara så svårskötta....

Men de är helt ljuvliga!

Söt lampett med blev jättefin där bredvid dopklänningen.

Jag kommer ihåg hur det var förra året när jag trodde att köket snaaart var klart och skrev på bloggen att nu får ni snart lite köksbilder....tar alltid mycket längre tid än vad man tror

Kram LEna

Villa nöystu sa...

Hej Marie, vilka underbara blommor du visar. Hos dig kan jag tänka att det inte är så länge kvar nu tills de kan flytta ut. Hos mig dröjer det åtminstone två månader till. Suck!
Vilken vacker garderob du visar. Och tallrikshyllan du ställt iordning var ju hur fin som helst. Dina gäster kan ju inte annat än må gott i det fina gästrummet.
Så jag är nyfiken på att se ditt kök.
Må gott!
Stor KRAM från Petra

My Lovely Things sa...

men vilken fin tavla!!Denär så otroligt vacker..Er kamelia är u fantastisk vilken blomning..^h vad fint!!

ha det så gott..
krma anna

annashusidingtuna sa...

Jösses så mycket blommor ni har och sååå fina!!!!
Kram Anna

Floras Kulle sa...

Så tjusigt det var med skåpet, lampetten och dopklänningen... Det passade så bra där i hörnet.
Vad kul att läsa dikten som hör till tavlan, här hos oss hänger den i barnens sovrum. Den är så söt!

KRAM:
Annette

Ida sa...

Vilken underar tavla. hade bra

Lallis - liv och leverne sa...

Jag bara njuter. SÅ mycket vackert! Kram Lallis

Skomakartummen sa...

Vilken fin tavla... gillar detta med moderskärlek. kram sari

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka kamelior!!
Och himmel vilken söt tavla!!
ha en fin kväll Marie!
kramis

Lantligt i stan sa...

Underbara blommor! Gillar det fina skåpet, men även den vackra tavlan!
Kram Anki

Ann-Catrin sa...

Godkväll Marie!!
Äntligen är jag tillbaka i bloggvärlden och kan njuta av din härliga sida.. så mycket fina blommor ochh underbara fynd!!


Alltid lika mysigt att kika in till dig
kram
A-C

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Vilka härliga grejer du fyndat...lampetten...och tavlan, vilket underbar! Såg att du fått hela dikten av en anonym. Så snällt. den kopierade jag av :)


Kram Viveka

Snuttan sa...

Sååå underbart fin du visar

Kram
Åsa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron vännen!

tusen tack för krya på dej hälsningarna....känner mig lite bättre idag.. :-)

satt ute i solväggen igår 22 grader var det där...lovely.satt under en filt med mitt virkgarn...hihihi...

så mycke fint du fyndat...igen...underbar tavla.Har sett den förrut fast då i litet format.

Kramizz Nilla

LenaS sa...

Åh så mycket underbara saker!! tack för insperationen!
kramis/Lena

LOPPISLIV sa...

Vackert skåp! Och lilla klänningen som hänger vid sidan ser så himla söt ut. Tavlan i hallen var underbar. Jag har inte heller hämtat in något påskris ännu, skönt att höra att jag inte är ensam :-) Kram Paula

LillaFlisan sa...

Ja, det var sannerligen fynd du gjorde!!!

Lampetten var verkligen i min smak och tavlan också!

Ljuvliga!!

Stor kram

Flisan

Wickans värld sa...

Härliga blommande blommor maken har! =)
Jag älskar er sal. Tror jag ska kolla om liknande möbler till vår... Är lite less vår skinnmöbel.
Men jag vet egentligen inte hur jag vill ha det där inne för tillfället.

Bitte sa...

Vilka underbara kamelior! Det är så sällan man ser dem häruppe. Jag vet inte ens när jag såg en kamelia sist :-).

Lampetten var så söt och tavlan helt underbar! :-)

Kram
Beatrice

Hjärtat Mitt sa...

Lampetten är verkligen en skönhet.
Måste komma ihåg att besöka den butiken nästa gång jag är i stan.
Och som era kamelior blommar! Wow!
Det är en vacker blomma, synd bara att man inte kan njuta av den i ett vanligt rum.
Tavlan var fin oxå. Hoppas att du får hjälp med dikten.

Ha en bra dag!
Kram Mari i Marieholm

NinaH sa...

Uhm, vad fint du gör! Lampetten ljuvlig! Och garderoben... och tallrikshyllan med innehåll som du visar i förra inlägget! Boken med text i frakturstil passar så bra in!

Unknown sa...

Tavlan som heter Moderkärlek hittade jag på min vind, den har legat där över 30 år. Så fick jag syn på den hos en pensionär. Nu ska jag sätta upp den på väggen 😊

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails