onsdag 27 april 2011

Hjälp! Jag hinner inte med...

Hej på er allihop! Nu var det längesedan jag gjorde ett inlägg...

Det var ju meningen att jag skulle göra ett under påsken. Men det var så fint väder att jag valde att vara ute och fixa och dona istället.... Det är ju mycket man ska hinna med nu. Det växer ju så fort i den här värmen, så det gäller att vara snabb i svängarna.

Sen ska man ju ha lite socialt umgänge också... och så landet också förstås... Där vi inte varit på hela vintern. Och där finns det massor att göra också.

Sen jag hinner inte med mig själv heller. Borde ju motionera lite... nu har jag ju min dans,men det behövs mer än så... och så gå till frissan :), även där växer det så det knakar...Det är väl våren och värmen som gör sitt till, där också...

Och sen allt annat strul... som jag är rejält trött på nu...

Meen... Det var ju meningen att den här tuppen skulle bli klar till påsken, men det blev han inte förrän annandagen. Men han får vara framme länge nu ändå, för han är så härlig..


Hittade det här tyget på antik och kuriosamässan som jag besökte tidigare i våras. Tyckte det var så kul att det var just från Tuppens här i Norrköping. Nu finns ju inte fabriken kvar... det är många år sedan, så därför är det lite extra speciellt med det här tyget.


Jag sydde alltså en paradhandduk av tyget, och så här blev resultatet.

Sen var jag ju på den därloppisen ni vet, där jag köpte plåtasken, som jag visade i förra inlägget. Där hittade jag även den här burken. Visst är den söt? Med de små ekorrarna på...



Såå skönt att det redan är onsdag, och halva veckan har gått... för då är det snart helg igen :))

Och jag längtar väldigt till helgen, och vi får hoppas att det fina vädret håller sig även över första maj...

Ha det så bra allihopa och var rädda om er!


Kram


Marie

15 kommentarer:

Anneli Wahlstedt sa...

Länge sen jag hälsade på här..

Jättefint med paradhandduken !

Man måste ju leva och umgås också, ta vara på livet och vännerna.


Ha en fin vår, hälsning och kram från Anneli

Roses & Angels sa...

Så mycket fint igen och vad snyggt det blev med tuppen! =). Man måste inte blogga varje dag, så känner jag också nu. Det gör nog många. Nu är det den tiden på året då alla pysslar med trädgårdarna, umgås med vänner och en massa annat skoj. Skriver som föregående, lev och umgås och ta vara på livet och allt annat runt omkring. Bloggen finns alltid kvar. KRAM

Patricia sa...

Nej tiden räcker inte alltid till, och inte lusten heller för den delen .. huvudsaken du gör det som känns bäst för dig, sen kvittar det ju om det drar ut lite på tiden mellan inläggen .. =)

Det blev ju en jättefin paradhanduk .. =)

Kram Patricia

Elzie sa...

Vilken fin paradhandduk. Jättehärligt tyg. Visst blir man nostalgisk när man blir äldre, hihi!
Här hinns inte med nåt heller. Det är sjukgymnast och annat som ska besökas så fort jag är ledig och i morron är det mammografi. Nog så viktigt efter min jobbarkompis öde.
Hoppas du får en skön helg. Själv jobbar jag hela helgen så jag vet vad jag ska göra, men på söndag kväll är det 1-årskalas.
Kram Elzie

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Det blev skit snyggt med det tyget som paradhandduk! Det kan du absolut ha längre än påsk!

Kram Susanne

Bitte sa...

Det är svårt att hinna med allt man vill och borde, jag hinner inte heller med allt just nu känns det som :-). När det är så här fint väder som det varit i påsk vill man passa på att vara ute också!

Vad fin paradhandduken blev, roligt att kunna återanvända gammalt tyg på det sättet! Jag tycker gott att tuppen kan få hänga upp lääänge till... :-).

Hoppas allt är bra med dig!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Guuud så skönt att höra att det är någon annan som inte hinner med än bara jag!!!!!

Ibland springer livet fort men du vet bloggarna finns ju alltid kvar :)

Njut våren

Kram Lena

Lisas torp sa...

Men oj, så fint med text och allt!
Ja du, det var kvalitet det! Båda mina föräldrar jobbade på Tuppens i sin ungdom och jag har mängder av lakan därifrån som jag fått ärva - vilken kvalitet du! Det är skillnad mot de lakan man köper idag!
Vilken bra idé att göra paradhandduk av tyget!

Här lever jag ett hektiskt liv med packning, packning, packning...!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

linnea-maria sa...

Jag förstår dig. Jag hinner inte heller blogga, jag är ute i trädgården och anlägger nya rabatter och land. Fördelen med att arbeta i trädgården är ju att man får motionen gratis (och sabla ont). Vilken underbar paradhanduk du har sytt! Jag läste i min hönsbok igår att en tupp i varumärket signalerar hög kvalitet :). Johan har tänkt att tillverka såna lampor och sälja så om du är intresserad så kan du säga till. Ha en fin fortsättning på veckan. /Therese

Nyanser av vitt sa...

Underbart tyg och extra kul med lokal anknytning. Ja nu ses vi ju snart igen. Hoppas det är någorlunda positiva saker du ska berätta vännen.
Ha nu en mysig helg
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hopp
Redan fredag, den här veckan bara försvann. Det var en jättefin tupp på din paradhandduk, den kan du ha uppe året runt. Det finns ju tuppar året runt... Burken gillar jag jättemycket, faller alltid för såna med djur på. Hoppas nu du får en solig lugn fin helg
Varm kram
AnnaMaria

Snögården sa...

Ska bli mycket revligt att träffas.
Hinner inte mycket här heller, men jag har mycket nya idér i alla fall.Tur det. Tyget var super fint ,roligt med vår stads namn på Nostalgi på hög nivå.
Kram Anni

Viola sa...

Fint blev det..ha nu en skön helg och så hörs vi i veckan igen, ha de...puss

Betongglädje sa...

Tassar in här hos dej och passar på att önska dej en skön valborg!
Superfin paradhannduk som du gjort!!
Kram

Roses & Angels sa...

Tack Marie! Önskar dig en fin Valborg KRAM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails