söndag 22 januari 2012

Ingen Bal för Askungen...

Det blev ingen bal på slottet för mig i helgen... Alltså; Jag kom inte iväg till Formex-mässan :(
Mådde inte alls bra på fredagkvällen och natten, så jag orkade inte att åka iväg och gå där i flera timmar. Sånt händer ibland, och det är väl bara att acceptera...

Det var inget allvarligt med mig, men jag har vissa besvär som jag inte vill hålla på och beklaga mig om här på bloggen. Men ibland funkar det inte, helt enkelt...

Så därför blir det inga bilder från Formex, inte från mig i alla fall, men det finns ju många andra som varit där, så vi som inte kom iväg får väl kika på de bilderna.

Jag får visa lite annat istället. Tyckte att det var så ljust och fint idag, men när man ska fota så räcker ändå inte ljuset till. Kanske borde införskaffa mig en ny kamera... Får väl börja spara till en...

Hittade så fina manschett-knappar häromsistens... Visst är de väl söta? Tänk att fota och sedan lägga in bild på damen ifråga, och sen pryda skjortan med dem... Häftigt tycker jag :)

Den ena är hel, men den andra är lite trasig, så man kan tyvärr inte använda dem båda två. Och först tänkte jag använda dom i mitt pyssel, men nu så tror jag att jag låter bli. För de är så fina som de är...
Tyckte att de passade ihop med min ask som det står Mariage, på... och sen ett vackert visitkort... Kan det månne vara en bror till Alexander?

Sen hittade jag den här härliga boken. Och eftersom jag är lokalpatriot :) så var jag ju tvungen att köpa den... ;) Den är tryckt 1916, men inuti så är det bilder över väldigt gamla dokument om Norrköping. Och det står skrivet en hel del historia över stan. Jag har inte läst det ännu, men det ska bli...

Titta på det här gamla dokumentet. Lite svårt att läsa kanske, men det ska nog gå. Fint är det i alla fall... Så jag ska nog lägga fram den någonstans, med sidan uppslagen, så att jag kan titta på den emellanåt.
Helgerna går i ett rasande tempo... hinner inte alls med vad jag tänkt mig. Och nu så är det arbetsvecka igen. Ja, ja... det är bara att gilla läget.



Hoppas ni får en bra vecka!



Kram


Marie

22 kommentarer:

Elzie sa...

Vad tråkigt att du inte kom iväg, men ibland råder man inte själv. Vilka manschettknappar! Han var tydligen mycket kär den mannen, haha.
Roligt att ha böcker om sin hemstad tycker jag. Vårt samhälle är så litet så det finns bara en liten, tunn sak om ställena här. Men den är svår att få tag i den rackar´n.
Ja, nu får vi jobba igen och nästa helg är det jobb för mig, men några dagars ledig innan. Vi får hoppas det går bra och att vi slipper mer snö!!
Kram Elzie

LOPPISLIV sa...

Hoppas du mår bättre nu Marie, trist att du inte kom iväg men ibland blir det inte som man tänkt sig. Så fina saker du visar.

Ha nu en fin söndagskväll!
Kramis Paula

Roses & Angels sa...

Hej Marie! Nu ska jag ta och svara lite. Har tänkt att jag ska ta detta i min "nya"takt o inte stressa =). Å Kunde inte du heller åka på mässan? hade också velat åka men det blev inte så i år. Hoppas på nästa gång. Hoppas din helg varit bra. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lessamt att du missade mässan, där fanns nog väldigt mycket fint. Men hälsan går före, ibland måste man vila. Jättefina manschettknappar, dom ska du vara rädd om.
Kramar
AnnaMaria

Livet och vardagen sa...

Synd att du missade mässan men hälsan är viktigare. Hoppas du mår bra nu ialla fall! Kram

Candylei sa...

I hope you are feeling better soon!

Vardag och flärd sa...

Gamla dokument är så otroligt vackra, tänk när de satt och präntade för hand!
Kram Eva

Betongglädje sa...

Trist att du inte inte kom i väg! Hoppas att du mår bättre nu!
Här har bara urladdade batterier laddats....
Idag inhämtades lite frisk luft i några timmar så nu är jag laddad för en ny vecka!
Hoppas din vecka bli bra!
Stor krya på dej kram!

idémakeriet sa...

Vi kanske bodde köpa en kamera tillsammans, funderar själv också efter en ny. Kanske det finns fler här på bloggen , skulle vara kul att komma hos en affär och snacka om en bloggrabatt, köpa 5 betala för 3 typ.
Synd att du inte mådde bra så att du kom iväg men du får njuta av bilderna som de andra visar.
Härligt flaskan du gjorde i ditt förra inlägg.
ha en skön vecka.
Kram Gerda

linnea-maria sa...

Vad tråkigt för dig att det inte blev som du har tänkt dig. Knapparna är jättefina och ibland är det synd att använda såna saker. Jag har en mängd med småpyssel som jag tar fram och tittar på då och då, eller lägger fram som dekoration. Jag håller med dig om helgerna, de är alldeles för korta, man hinner inte njuta. Kram /Therese

Ett Vitare Hem sa...

Så trist att du inte kom iväg men som du skriver det blir inte alltid som man tänkt sig. Du de manchettknapparna var ju helt underbara!
Ha en riktigt fin måndag!
Kram/Lena

Tre Tanter sa...

Ibland blir det inte som man tänkt sig, vad synd att du inte kom iväg. Underbara saker du hittat, sådana manschettknappar har jag aldrig sett :) underbara, ha en fin vecka i det vintriga vädret, kram från oss 3

Rut och Signe sa...

Så kan det bli ibland, tråkigt för dig. Formex kräver ju att man orkar ta in alla intryck så jag förstår att du inte åkte iväg om du inte kände dig bra. Helt slut och med en hel del ordrar somnade jag sött på söndagen, fniss... Idag ska jag summera helgen och börja planera inför vårens produkter som ska exponers ut i butiken vart efter. Ha en skön vecka.
Kram Marie

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre rara Marie! Tråkigt du inte kom iväg:(( Vi får njuta av de andras bilder från mässan.

Vilka vackra manschettknappar och kul att du hittade den gamla boken från 1916. Det årtalet är nostalgi för mig min far föddes det året.

Vackert med gamla dokument!

Ha en fin start på veckan!

Själv ska jag ut i det vackra vädret.

En stor bukett med solskenskramar
Renate

Chokladvillan 1910 sa...

Jättefina bilder & saker ! ;)
Kram Anki

lisashus sa...

Jag saknade dej på mässan, men känner man sej inte bra bör man nog undvika en sån mässa!!! DEt är verkligen ansträngande, men kul förstås! Violan hittade massor av läckerheter och hennes butik kommer säkert att få ett riktigt lyft!

Vilka underbara manchettknappar du har hittat och vilken vacker skrift - tänk så vackert de skrev förr!

Hoppas att du kryat på dej och att vi ses snart!
Kramar
Lisa

Country Hill sa...

Tråkigt att höra att du inte var pigg och kunde åka upp till Formex du gillar ju mässor. Får väl komma på Rum och Trädgård i mars istället.
Så vackra manschettknappar så dekorativa.
Ha det bra!
Kram Lena

Frøken Anker sa...

Jeg håber, du har det bedre i dag.
Smukke og specielle manchetknapper.

Hav en dejlig ny uge

Viola sa...

Vad synd att du inte kom iväg...var en superhärlig mässa..fanns massor jag ville köpa in och som du ser fick jag ju en ny favorit :) du skulle varit med....vi hade det toppen 4 dagar i rad...blev som en minisemester...tror du man kan ta drulleförsäkring på den där vilde Malte...billig är han inte..

KRAM

Butik Östergården sa...

Det var inte bra att du mådde dåligt! Hoppas det är bra nu! Ja du gick inte miste om så jätte mycket, det var lite samma som förra gången inte mycket nyheter tycker jag. Lite lamt många leverantörer tyckte att det var väldigt lite folk.
Vi fick köpt det vi skulle och hittade lite nya leverantörer, det är alltid skojigt. Jag stötte faktiskt inte på någon som jag kände på mässan. Vi var ändå där i fyra dagar, eller så var jag upptagen att titta på alla montrar.

Den här våren kommer vi att göra resor utomlands och hitta gamla varor också, kul med lite mix i butiken.

Så mycket vackert du fyller ditt hem med, fattar inte hur du hinner med att pyssla så.

Önskar dig en fin vecka!

Kramen Helen

katha´s kortmakeri sa...

Hoppas du mår bättre nu och du man får inte foto på mässan så var inte ledsen.
Varma kramar till dig.
Katha

Mina Gouldsamadiner sa...

Ujujuj sicka fina grejer.Manschettknapparna är jättevackra och tänk att hitta gamla dokument om sin stad,sånt gillar jag.
Har hittat några gamla vykort från min egen stad,tycker det är kul med gammal historia.
Fina stilleben har du gjort oxå...
Trevlig helg och kram.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails