fredag 20 juli 2012

Semesterns finaste dag

Idag har det nog varit den finaste dagen på min semester. Och då är vi hemma i stan...Hah!

Här har man varit ute på landet i en hel vecka... och för all del haft lite solglimtar då och då, men så här fint som det var idag, har det inte varit. Men jag ska inte vara bitter, näedå...men visst är det väl typiskt!


Vi har i alla fall haft det skönt ute på landet, och maken har jobbat som sjutton med att lägga golv på verandan. Kanonfint blev det.
Det är ett trägolv som är målat i vitt... Ja, det ser ni ju förstås...

Nu hann vi inte ta någon före-bild innan, men jag har ju bilder från landet förut, så om man vill så kan man kika bland etiketterna, och klicka på "landet"...

Hur som helst så blev det så himla fint, och härligt att gå på. Och det är ju skönt när det blir gjort, för vi har kryssat bland möblerna i de övriga rummen... Man måste ju flytta undan dem, och ställa ut dem kan man ju inte göra i detta väder som varit, med regnskurar både nu och då.

Och medan maken krupit på alla fyra inne på verandan, har jag fixat i ordning den här...


Köpte den på loppis för ett tag sedan. Tyckte att modellen var söt, och egentligen var det inget större fel på tyget heller. Men det var lite solblekt på sina ställen, och sen stämde det inte med färgerna. Så jag tog och klädde om den istället.
Och då blev den så här...


Det var riktigt roligt att fixa till den :) Att den sedan var grå invändigt, och hade grå ben, var ju bara ett plus, eftersom jag valde det grå tyget. Påminner lite om bolstertyg, men med lite annorlunda "blommor"

Nu är den kvar ute på landet,och den passar ju bra därute också. Vet faktiskt inte var jag ska ha den någonstans... Men det brukar lösa sig vartefter...

Jag är ju lite tokig sådär, och håller på med grejer som jag inte vet var jag ska göra av...men jag får väl sälja den i annat fall, om någon vill ha den

I morgon bär det av ut till Violan och den stooora loppisen. Håll nu alla tummar för att vi får åtminstone uppehållsväder. Det blir ju så mycket trevligare då :)
Välkomna dit mellan kl 10.00 -16.00

Kram
Marie

19 kommentarer:

G:a Affären sa...

Puffen blev verkligen fin i det nya tyget. Javisst påminner det om det gamla mönstret till madrasstyg.
Hoppas det blir sol för alla er som besöker Violan i morgon!
Ha det gott!
Cia

Cajsas Faster sa...

Himla snyggt tyg! Jag tycker den passar utmärkt där på landet:)

Vi ses, Kram

bakom berget sa...

Va du e duktig! Puffen blev ju jättesnygg.
Nu är det dags att sova.
Helena ramlar in här i natt nån gång. Avfärd härifrån före sex i morgon bitti.
Nu Zzzzzzzz zzzzzzzz....
God natt!

Snögården sa...

Så fint du har ,mycket fin puff!
Ses i morgon.
Kram

Betongglädje sa...

Puffen vart kanonfin!
Synes i morrn!
KRAMIS

sagolikflora sa...

Hej! Va fint golvet blev och puffen blev ju kanon! Kul o förändra till nåt helt annat i gammeldags stil som ändå ser modern o gammaldags ut på samma gång, fräscht ;-) kram Caroline

Vitspets sa...

Så fint det blev ...
Jättefin puff !
Kram Karina

Cattis sa...

Vilket lyft för den gamla sypuffen!

Min mamma har en så´n från 50-talet, man kanske skulle höra efter om hon vill bli av med den...

Kram Cattis

Rosa i huset i vitt sa...

jättesnyggt ..både puffen och golvet
vi syns snart
Kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då är du hos Viola nu och säljer för glatta livet gissar jag, och jag hoppas ni har samma sol som här. Ja det har ni ju, men att den lyser lika fint...fniss.
Golvet i stugan blev jättefint, så ljus vacker veranda.
Kramar
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Så fin den blev, tyget var så vackert! Vad fint ni har det i stugan på landet! Hoppas nu ni får en fin dag hos Violan! Kram Iréne

LOPPISLIV sa...

Hoppas det gick bra idag på er loppis, hade jag bott närmare hade jag kommit bums :-)) Ohhh så fint med vitt golv, det vill jag ha i vårt sovrum nu, men den veckan vi skulle lägga det blev maken sjuk, så typiskt, nu är det projektet lagt på is fram till hösten istället :-)) Puffen blev jättefin, fint tyg du klädde den med. Ha nu en fin helg Marie!!
Kram Paula

Anonym sa...

Puffen blev jättefin. Tyget helt underbart. Du kan du.

Kram

Faster S

Anna sa...

Så fint det blev!!
Lampan över bordet liknar en vi har hemma som jag fick i arv efter farfar.
Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Så fint ni har det i stugan och härligt med nytt golv! Vilken fin puff, tyget är så vackert och passar in överallt!
Kram Eva

Hajan sa...

Riktigt mysigt har Ni det,golvet verkar ju jättefint.
Så synd att Du haft otur med vädret.
Snart Augusti var tar tiden vägen
man bara undrar.
Kran från mig.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men åh, den blev ju kanonfin!

Kram Annica

lisashus sa...

Ja, visst är det väl typiskt när man då råkar vara i stan! Det har ju verklgen varit varmt och skönt, men så soligt vet jag inte - de har talat om sol, men jag tycker mest vi har haft moln, MEN varmt som sagt!

Så vacker er veranda är och så fint golvet blev!
Åh, den sypuffen blev ju superläcker! Vilken jättesnyggt tyg du har hittat!
Ha det fortsatt skönt och nu hoppas vi på lite mera sommar!
Kram
Lisa

Elzie sa...

Vilket underbart ljuvligt rum ni har där. Så härligt! Och puffen blev hur fin som helst med det tyget. För att inte tala om det nya golvet.
Hoppas ni hade en toppendag hos Viola och ha nu en fin tisdag.
Kram Elzie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails