torsdag 3 oktober 2013

Mässbesök

Jag har varit på mässa igen!  Är ni förvånade???

Jag är ju en flitig mässbesökare och tycker det är roligt att se så mycket på en gång. Annars kanske man går till en loppis eller en antikaffär eller liknande, men då är det bara den...

Här får man sitt lystmäte tillfredsställt ordentligt :)

Sen har jag ju vissa favoriter som ni vet, som har följt mig genom åren. Den här första bilden är från Johannas Antika, och det är en av mina favoriter.

Visst är den söt den lilla barnbyrån... Och så mycket annat i samma färger, som matchar. Ja det gör väldigt mycket för den som går och tittar på mässan, att det är snyggt uppställt, och färgmatchat.


Man kan ju inte köpa allt man ser. Men ibland önskar jag att jag hade en stor Herrgård att inreda och handla till. Den skulle vara tom, och man fick inreda precis efter eget tycke och smak. Det vore toppen!
Men nu har jag ju varken en herrgård... eller pengar till att köpa en sådan... och inte ens pengar till att inreda ett så stort hus. :(
Ja, man kan ju få drömma i alla fall... :))


Några små saker fick i alla fall följa med hem. Även om det är väldigt fullt hemma...

Men jag försöker ju sälja lite på loppis själv, så att jag ska få plats med mina nyinköp. Men det är fullt i alla fall, i skåpen. Ja, det blir att plocka bort ännu mer...



Härligt och roligt är det i alla fall med dessa mässor. Och det är en upplevelse man får när man går dit, och väldigt mycket inspiration.

Kram

Marie

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för titten. Såna mässor kan man gå på ofta, bara och titta och drömma är roligt. Och gör man sen fynd är det extra roligt.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

mycket fint.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram
Hanna

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från mässan,mycket fina saker
Ler!
Krmar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Den mässan hade varit roligt att besöka, ser på bilderna att det var många intressanta saker som jag kan tänka mig att ha.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Alicia sa...

Todo precioso.
Besos

MirandaMaräng sa...

Ja vad vore livet utan drömmar! Jag drömmer också om ett sekelskifteshus på landet och någon gång ska väl drömmen bli sann hoppas jag!!
Fina bilder!
Kram
MirandaMaräng

Rosa i huset i vitt sa...

Tack för du visar dina fina bilder därifrån
ha en bra helg
kram Rosa

LOPPISLIV sa...

Vad härligt att gå runt och strosa i lugn och ro, få inspiration och handla lite också :-)) Härligt!!
Så fint på första bilden med allt det röda!! Jag börjar fundera på julen redan...hiihi
Ha en fin helg goa Marie!
Kram Paula

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails