onsdag 19 februari 2014

Äggkavalkad

Då blir det en ägg-kavalkad från mig den här gången. Det får nog bli stopp på nya motiv nu, ska ju tillverka flera utav varje sort också.

Kommer att ha en del ägg till försäljning i butik också. Ska bli himla kul :) att se hur det går...

Jag gör mycket olika motiv, dels för att jag tycker det är så roligt, och det är den största orsaken till alla olika ägg. Sen vill jag försöka göra så det ska passa till olika personer, gamla som unga, och jag hoppas alltid att någon ska hitta sin favorit...

Är ni beredda nu, för här kommer de:


Ägg med kycklingar, klassiskt påskmotiv tycker jag, och söta små kycklingar.


Svart-vita ägg, både grafiska mönster och blommönster, och tjusiga damer


Det här kan man väl kalla för köksägg... lite köksrutor.


Vintage-ägg, kan jag väl kalla det här för... eller nåt?


Ett påskägg till lite mindre pojkar, med den goa Emil

Det är väldans svårt att fota äggen, för de vill inte alls som jag vill. De rullar åt alla håll och kanter... Här har jag ställt dem i en underdel till ett stående ägg, bara för att de inte ville som jag ville... :)


Ytterligare ett ägg till små pojkar. Det är inte helt lätt att hitta motiv till pojkar, det finns mycket mer att välja på till små flickor.


Här är ett typiskt flick-ägg. Och fler flickägg finns det, men det har ni ju sett i de förra inläggen. Både riktigt rosa, och prinsess-ägg.


Ett sånt här kan man väl ge till vem som helst egentligen... Blommor är ju alltid vackert.

 Det här sista blir till lite större pojkar, lite tuffare... Har gjort ett med en döskalle på också, men det är inte riktigt klart ännu.

Är det så att någon vill beställa ägg, så går det alldeles utmärkt. Men passa på ganska snart. Ibland kan äggen ta slut hos leverantören, och det är inte så kul.

Vill ni veta priser eller göra en beställning, så maila mig på atelje_blommelund@hotmail.com

Förra året gjorde jag också ägg, och de finns ju kvar här på bloggen att kika på, så är det något ni vill komplettera med, sen förra året kan det också gå bra, bara att fråga.

Och som sagt, så finns det mer ägg i tidigare inlägg.

Kram

Marie

14 kommentarer:

Monika sa...

Hej på dej!

WOW! Så många fina ägg du gjort! Verkligen en skön blandning i många olika stilar. Dom försvinner nog snabbare än blixten skulle jag tro :o)

Ha det gott!
kram
Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfina, jag mailar nu....
Kramar/AM

amorporlovintage sa...

preciosos los huevos , bonito trabajo http://amorporlovintag.blogspot.com.es

Mor Inger`s hus sa...

For noen flotte egg :)
Kjenner jeg må begynne å tenke på påske.

:) Inger

Evelina sa...

Vilka ägg! Bra jobbat!

Fågel Blå sa...

Hello!
Oj oj så mycket fina ägg, så vackra, så inspirerande.
Önskar dej en fin dag
Kramar Kathrine

hesan sa...

så fina ägg, de svart/vita blev min favorit.
Helena.

Tidevarf sa...

Oj, du är verkligen superduktig. Bara såååååå fina påskägg och kul med olika varianter.

Ha en underbar dag.
Kram
Anneli

susanne sa...

Så fina ägg du har gjort! Och så många olika! Jag gillar särskilt barnäggen (Emil och Tingeling) i detta inlägg för de tror jag skulle bli populärast hos oss just i år! /Susanne

Rosa i huset i vitt sa...

Så fantastiska ägg du gjort ...och de kommer säkert att bli sålda snabbt
ha en fin helg
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Vännen, nu har jag bestämt mig, jag mailar!
Kramar Eva

Hanna sa...

så många fina och olika ägg
Ha en fortsatt fin helg
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Dina ägg är fantastiska. Kommer att ta slut på nolltid.
Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Sofia sa...

Härligt härligt!!!! =)
Ha en fin helg...
Kramis Sofia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails