måndag 10 februari 2014

Äggröra

Äggproduktionen är för tillfället hög, hemma hos oss. Det ligger ägg både till höger och vänster, och tvättstugan är som vanligt utsatt för all denna äggproduktion.
Så tvättat har vi inte gjort på en månad :)) Jag går omkring, omsvept med en filt, för jag har inga rena kläder att ta på mig...

Nä, det var väl ingen som trodde på det. Men det som är sanning är att jag har ingenstans att vika tvätten, för det finns inga lediga ytor, att hållas på. Så nu har äggen tillfälligt flyttat ut i hallen, medan jag irrar omkring inne i tvättstugan och letar efter än det ena än det andra. För jag som är ganska noggrann av mig i vanliga fall, är precis tvärtom när jag skapar.

Det är fullständigt kaos, och ni som har följt mig har ju sett någon bild någon gång, på hur det ser ut. Man kan ju undra hur det kan bli några ägg över huvud taget, när det ser ut som det gör. Men som sagt... mycket tid går åt till att leta rätt på saker, som jag slängt omkring mig.

Ja det är rent ut sagt en riktig äggröra :))



I ett försök till att skapa reda, så hittade jag den här burken, och placerade Rosenäggen i. Det blev dekorativt också, men det var inte tanken från början...



Nu har jag rullat ihop Band och spetsar, och de ligger fint i en skål. Men jag lovar att det bara är tillfälligt. Om ett par dagar kommer det att vara lika rörigt igen.

Det här ägget har i alla fall blivit till där inne :)


Jag har gjort väldigt många olika sorters ägg, men tyvärr inte hunnit fota dem. Det ska man ju också göra...
Hittade helt plötsligt en ask också, som fick genomgå en förändring... Och den kan jag nu ha mina armband i. Det finns några sådana också, som ska förvaras någonstans.

Däremellan har jag hunnit med ett besök ute hos Violan. Och därifrån åker man sällan tomhänt. Den här raringen fick följa med därifrån... :))


Och klicka hem grejer från Kathrine på Fågel Blå, är inte heller svårt... Det här fina parasollet visade hon på IG, så då hann jag med den här gången :). Tycker det är jättefint, och det passar så bra på min hängare ihop med det andra parasollet. Nu har jag några stycken sådana, så nu är jag en samlare på det området också. Hihi...

Ja, det var väl allt för den här gången. Nästa gång blir det mer ägg. Både för barn och vuxna... Jag bara tillverkar fler och fler... Kan inte sluta.

Behöver nog hjälp för att ta mig ur det här tillståndet :))

Kram
Marie

12 kommentarer:

lisashus sa...

Du är verkligen suverän med dina ägg! De kommer säkert att gå åt på vårmarknaden sen!

En riktig läbbig typ du hittade hos Violan! :)Det kan ju vara bra med lite kontraster mot allt annat vackert som du har! Läckert!

Ljuvligt parasoll!

Kram
Lisa

bakom berget sa...

Jaså, den årliga ägglossningen är igång igen. Fina blir de då allt dina skapelser. Hoppas jag kan ta mig ner till marknaden i vår. Det skulle va kul att få se di där äggen på rikt, som ungarna säger.
Ta det lugnt nu Marie så du inte blir äggsjuk. Det är nog ingen rolig åkomma.
Kram på Dig kära vän.

Åsa.

Evelina sa...

Tvättstugan är där jag håller till med mitt pyssel också.. Så där är det för det mesta kaos! :)

Vardag och flärd sa...

Har svårt att tro att det är röra och kaos hos dig men säger du det så ....
Väntar på att se fler av dina ägg - eller kanske jag bestämt mig redan.
Ha det fint med produktionen!
Kramar Eva

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra ägg helt förtjusande,
kommer att gå åt som smör i solsken,
Och så glad jag blev att du nämde mej tusen tack, där hänger parasollet fint!
Önskar dej en fin dag!
Kramar Kathrine

Titti sa...

Men åh så fina saker du visar . Parasollet var helt ljuvligt. Ha en fortsatt fin dag. Kram Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina parasoll bägge två, allt du har hängt upp där var fint! Raringen från Viola var lite udda kan man säga, jag är lite rädd för såna där fast jag aldrig sett någon levande. Jätteroligt och se dina ägg.
Kramar
AnnaMaria
Ps, inte jag som köpte dockorna....

Vit Hortensia sa...

Hahaha....känner igen mig i den där skapandeprocessen :)
Sist sydde jag kuddar av gamla fina tygservetter, linnetyger, virkade dukar och spetsar. Medan jag skapade den ena kudden kom jag på en idé till nästa kudde, plockade ihop material till den för att inte glömma bort vad jag tänkte och så plötsligt hade jag knappt plats för symaskinen för alla tyghögar :)

Men roligt är det och plocka undan hinner du säkert när äggperioden är över. Ska bli kul att se alla dina skapelser när du har tid att fota!

Kram
Birgitta

Tidevarf sa...

Så mycket fint du visar som du gjort! Och fina parasoll som du har.

Vill önskar dig en vacker Alla hjärtans dag.
Kram
Anneli

Fröken Tindra sa...

Ännu fler fina ägg! Vad ihärdig du är. Kul! Här händer ingenting...
Vilka fina parasoll du har! De är ju så vackra.
Kram!

MirandaMaräng sa...

Woow. . . vilka fina ägg!! "Princessägget" var ju jätte vackert!
Du är verkligen en kreativ person!
Ha en fin helg!
Kram
MirandaMaräng

Hanna sa...

så otroligt vackra äggen med blommor på är.
Ha en fin eftermiddag och kväll.
Kram
hanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails