måndag 5 januari 2009

En försvunnen midja...

Någon som hittat min midja??? Den är spårlöst borta... Tips mottages tacksamt!

Dotterns fiol påminner mej lite om hur jag såg ut förut, då jag hade en midja! Fniss... vet inte var jag lagt den någonstans, men den försvann för några år sedan...

Tycker det är läckert med instrument i inredningen.. Har ju sett på många bloggar att man har allt från pianon, trummor och trumpeter osv... och en fiol är ju väldigt vacker att se på också!
Kan man dessutom spela på instrumenten så är det ju ännu bättre... Jag ska inte ge mej på att spela på den här, för det låter förskräckligt när man inte kan!

Har ändrat om lite på väggen i Dotterns rum... Förut hade jag ju ett dokument på väggen, men det har jag tagit bort, och istället åkte den här tavlan upp, och sen klämde jag dit ett par väggljusstakar på sidorna. Känner ni igen tavlan? Den, var min allra första header som jag hade!

I helgen hade vi lite gäster, och jag skulle ju fota dukningen när det var ljust, men det hann jag inte med... Så det fick bli precis innan de kom...

Hade sett hos Kicki, hur fint hon dukat med notblad som underlägg, och den idén norpade jag direkt... Tyckte det var så fint! Och ett roligt samtalsämne blev det också, när de såg att jag dukat efter noter!... Och Oj!! så Trevligt vi hade! Tack allihopa för en jättehärlig kväll!

Sen har jag hunnit med ett litet loppisbesök också! De hade halva priset på en del saker, så då blev det den här söta havregrynsburken som fick följa med hem! För 17 kr är det ju helt ok, och man kan ju ha den till man tröttnar på den, och sedan ge bort den igen... Om man vill!

Den lilla vita porslinsbrickan köpte jag i en antikaffär, för hela 25kr!

Här är ytterligare ett litet fynd! Också köpt i en antikaffär... Det är en tavla med en skön harpspelande dam... Hon spelar varje kväll för mig när jag ska sova... Så då vet ni var hon hänger någonstans!

Ja nu har vi kommit fram till trettondagsafton! Det är inte klokt vad fort det går... Snart är alla helger över, och vi kommer tillbaka till "normala" gängor igen... Så nu är det bara att vänta på nästa ledighet, Påsken! Och däremellan kommer fasta... sjunger man ju, och det borde jag göra, med tanke på min försvunna midja, men inte ikväll i alla fall!!!
Ska nog ta fram resten av chokladasken och njuta av de sista bitarna...
Gör det ni också!
Kram
Marie

35 kommentarer:

Skatan sa...

Ja du, jag letar själv förtvivlat efter min egen...Råkade hitta ett fem år gammalt album. Innan barnen. Uj-uj säger jag bara...då hade jag också en käklinje som hette duga ;-)

Kram!

heavenandearth sa...

Haha!
Ja den där midjan... den försvann när jag blev med barn... sen dess har jag inte sett den! Men iår ska jag se om jag kan hitta nåt liknande...kanske under våren...*ler*

Din vita porslinsbricka e alldeles för söööt!!!
Skulle du råka på en liknande kanske du kan höra av dig? Jag har aldrig sett några liknande på loppisar eller antikaffärer här.

Kram! Iréne

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Ja, inte är det då jag som har tagit den, no no...!

Fin dukning!

Kramar
Flisan.

Mitt hvite hus sa...

He he, herlig innlegg. jeg har også mistet min. Luer på om det er en felles som går rundt å tar de.
Fele i innredninegn er superfinT=)

Klem Kerstin

H elle K sa...

Hei, midje, hva er det?? Blir vel gjerne litt for mye av alt i julen...
Vakre bilder som alltid. Ha en fin trettendedags kveld. Kristin

Viola sa...

Smakade det bra med hemlagad pizza, det kan jag tro!!!!Blev riktigt suktad. Nu har vi redan satt igång, allt är upp coh ned i stora rummet, imorgon blir det den stora grundardagen! Vilka fynd du har gjort då, tavlan precis i VIOLAS smak som du säkert redan vet, och himla fint att duka med "notpapper", ha en skön helg, kram

Viola sa...

Smakade det bra med hemlagad pizza, det kan jag tro!!!!Blev riktigt suktad. Nu har vi redan satt igång, allt är upp coh ned i stora rummet, imorgon blir det den stora grundardagen! Vilka fynd du har gjort då, tavlan precis i VIOLAS smak som du säkert redan vet, och himla fint att duka med "notpapper", ha en skön helg, kram

Viola sa...

Jag kör med repriser idag, det är väl OK?

♥ Pia... sa...

Hahaha..ja du..då är min på vift oxå:)såg din dukning..det var läckert..den hade jag missat..hoppas man kommer ihåg den till en annan gång......tror inte jag tar några mer praliner..:)..trevlig lillhelg..PPIA

Min Verden sa...

Hvis du finner midjen - se litt til, kanskje min er der også *fnis*. Vakkert er det hos deg. Fiolinen - ja :) Hanne

Liten Bod sa...

Midja, vad är det??? :) Har precis slaktat pepparkakshuset med dottern... Jättefin dukning blev det! Och dina fynd var också fina. Nu blev jag jättesugen på att handla lite :) Kram, Tina

Gårdsromantik sa...

Vet du vad - jag tror det är någon illasinnad varelse som går runt och knycker våra midjor - för jag har också blivit av med min!

Kram Maud

Nygammalt sa...

Tyvärr har jag inte hittt din midja men utav någon konstig anledning så verkar jag ha fått tillbaka min (TROTS att det nyss varit ju) men det beror nog på att jag har varit sjuk nu ;)

Så fint du har dukat, är så roligt när man inspirera varandra.
Gillar din bild med fiolen också.

Kram.

Mjuka sa...

Så fint du dukat med notbladen!
kraaam Malin

Millas hem sa...

Fin fiol!

Jag lovar att jag säger till om jag hittar din om du lovar att hojta om du hittar min!:)

Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

här är en som letar med...efter midjan, sitter en volang där som verkar ha kommit för att stanna! tycker med det är vackert med instrument, vi har ju ett piano mitt i vardagsrummet och det är både vackert att dekorera på och så plinkar vi lite alla när vi går förbi...

underbart med tulpaner, måste nog ta och unna mig det!

ha det såååååå gott, varmkrma lotten

Änglahem sa...

Vem letar inte efter midjan?! *buhuuu*....den fanns ju där nyss....inbillar jag mig!*tihi*.

Fioler tycker jag är väldigt vackra instrument! Spelade EN termin på musikskolan istan när jag var mindre...var nog inte riktigt min grej*fniss*....men jag skulle jättegärna ha en här hemma som dekoration!

Porslinsbrickan är jättesöt! och för 25 kr är det ju rena fyndet!

Ha en bra fortsättning på 2009 vännen! och lycka till med letandet efter midjan!...hittar jag någon så tar jag den själv!*garv*

Kramaaaaar, Ulrika

Les Cotrions sa...

Ciao Marie! How lovely treasures you found at the antik!!! The table is fantastic! When can I come to dinner to you???
I'm sure this year will be fantastic for you!
Hugs
Vale

Tonje sa...

For noen vakre bilder...og for noen vakre funn du har gjordt=)

RANA sa...

Hej du.

Jag vet vad du menar. Jag önskar verkligen att alla - inklusive du och jag - kunde vara nöjda med sitt utseende och inte stirra sig så blind på några extra kilon. "Hull är kvinnligt!" har jag ibland utropat. Jag önskar bara jag kunde mena det helhjärtat också. ;-) Nog om det.

Jättefin dukning. Idén med notblad var kul; den kanske jag lånar.

Jag har nåt åt dig hos mig.

Kram, Rana

LillaFlisan sa...

Ja, här har midjan varit borta sen jag fick dottern och nu efter denna jul är den mer väck än aldrig förr!!

Vilka fynd du gjort!!

Gillar verkligen harpdamtavlan!(!)
Underbar!

Stor kram

Flisan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!!

hiihi..letar efter min oxå...igen...hihihi..lätt att gå ner men det svåra är att stanna där...*LER*

Underbara bilder!

God fortsättning önskar jag dig!

Kramizz Nilla

Lallis - liv och leverne sa...

Sååå fint:)
Och nä..jag har en själv som är borta; midja;)
*skrattar*
Vet inte vart den tog vägen, men den försvann under jul och nyår liksom.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej!
Vad flitig du har varit, igen. Och stickat vackra saker till dig själv!
Och dukningen var jättetjusig. Jag är urdålig på att duka, men ska försöka hämta inpiration från er andra som är så duktiga på det!
Ha det bra!
Hulda

C De-sign sa...

Njut du av chokladen.... midjan klarar man sig utan!! Vilka otroliga fynd du gjort.... så söt den lilla brickan var! Nu börjar vardagen igen, men vi går ju mot ljusare tider! Önskar dig en riktigt bra start på det nya året! Kram fr C

Annie - Annalunda sa...

Kära Marie!

Midja???? Vad är det för något??? ;) Vilka fynd du har gjort...(som så ofta!) Tavlan är alldeles fantastiskt ljuvlig!

Kramar Annie

annashusidingtuna sa...

Vad smart att duka med notpapper!
Det ska jag komma ihåg till nästa gång vi har gäster.
Kram Anna

Lotta sa...

Hej
Midjan har jag inte sett till, men skyndar mig att äta upp allt julgodis. Kanske finns midjan längst ner i en chokladkartong undangömd...Tänkte bli lite hälsosammare efter jul och dricka mer vatten och äta mer frukt och grönt och mycket mindre godis.
Vilka fynd du gör. Brickan var både billig och fin och det är roligt med billigt.
Kanonhäftig dukning. Hoppas kunna apa efter den, men har lite notfobi. Är uppväxt med att man är rädd om både noter och instrument, så jag får väl köpa några noter just för dukningsändamål :)
Kram Lotta

Vintage sa...

Vad kul det var att läsa om alla försvunna midjor.Behöver jag säga att min också är borta(Fniss) Kram Susanne

hemtrevnad marie sa...

Haha, jadu midjan din har jag inte sett...ej heller min egen på måånga år!!
Nä, en är alldeles för mycket gôttegris för det...låter bra att ha nåt kvar i chokladasken....våra är slut sen före nyår..hm,
Sååå vackert du dukat!!
Var får du tag på såå stora notblad...har du kopierat??
Gillade dina loppisfynd också...så gulligt...brukar också ge bort när man tröttnat lite ..eller OM man tröttnar...en burk , sockerskål eller bringare blir så fin gåbortspresent med nyplockade blommor ..eller en hyacint i juletid!
Ha en fin vecka!!
kramis

Mia sa...

Hej Marie!
Min är också borta, men jag sätter stort hopp i finanskrisen. Du vet, i sämre tider har det varit "inne" med lite mer hull. Det skulle ju visa att man hade det väl ställt. Så det blir nog snart en trend - hoppas jag i alla fall.
God fortsättning på det nya året och många kramar / Mia

Hjärtat Mitt sa...

Finns det ett ställe dit alla midjor rymmer tillsammans?
Det verkar nästan så :)
Fram för ett midjefritt liv, hahahaha....och kläder som passar till det.
Fint att duka med notblad. Det ska jag komma ihåg.
Härligt att redan vara igång att fynda!

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Du kan trösta dig med att du är inte ensam om att ha förlorat midjan. Min är också spårlöst borta. Begriper inte riktigt var och när den försvann, men borta är den.
Kram Mia

linnea-maria sa...

Instrument är vackra. Vi har både cello och fiol hemma med de ligger säkert nedpackade i sina fodral. Midjan är faktiskt smalare på mig än före jul, för jag åt inte så mycket och så passade jag på att motionera nu när jag var ledig och hade tid. Vad fint det är i dotterns rum. kram /linnea-maria

angelhairs.blogspot.com sa...

De är inte lätta att hitta!!
Lika bra att sluta leta hi hi

Titta gärna in och tyck till på min blogg Angelhair

Kram Jeanette Ström

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails