fredag 9 januari 2009

Mellandagsrea hos Vilgots!

Ja, jag skulle ju inte dit egentligen...men hur det kom sig, så var jag helt plötsligt där i alla fall... Och det visade sig att det var Rea!!!
Det blev ett väldans rotande i rea-korgarna efter nya fynd... Jag hade ju precis varit och lämnat bort sex kassar med prylar till loppisen... Så då kunde jag ju fylla på med lite nytt igen!

Det flesta grejer kostade bara en tjuga per styck, och sen fanns det ett helt bord med saker som hade halva priset...

Så det blev det här... Sockerskål och kanna, och någon liten trämojäng... och så den fina karotten som jag nu planterat lite vårblommor i... Ska visa hur det ser ut lite senare...

Men det här behöver jag hjälp med! Vad kan detta vara tror ni? Det är ett fodral i siden, och sen är det vadderat också. Knytband och öglor i varje hörn... Kan det vara till för att skydda något som man är rädd om? Är det någon som vet, så tala gärna om det... Jag tyckte motivet var så fint, så jag kunde inte motstå den...

Sen köpte jag den här lilla pallen på auktion i mellandagarna... Och den har jag hållit på att pyssla med nu de senaste kvällarna... För blå vill jag inte ha den!!!

Nu har den blivit vitmålad, och så här blev den...

Eller så här...
I somras gjorde jag ett puff-skydd som skulle vara på en gammal puff, som vi hade på landet... Nu blev aldrig puff-skyddet färdigt, och då kom jag på att jag kunde prova med att lägga det på pallen, och då blev det så här...
Vilket blev bäst tycker ni... ???
Idag är det strålande solsken och plusgrader, det ser verkligen ut som vår!!! Hoppas att vädret blir lika fint i helgen, för då ska jag ta och "pallra" mej ut!
Tack för alla härliga kommentarer jag får, det är sååå roligt! Håller på att kika runt till er allihopa, men det tar lite tid att ta ifatt allt jag missade under min paus... Hoppas ni har överseende med det.
Kram
Marie

31 kommentarer:

Nettan sa...

Men vilka fynd du gjort =0) & den där pallen vart så söt...tänka va lite färg kan göra !!

Ha en skön Helg...
Kram Nettan

Skatan sa...

HEj Marie!

Kul fynd...gillar pallen särskilt :)

Önskar en fin helg.

Kram!

Snuttan sa...

Vad fin pallen blev med vit färg. Ha en trevlig helg

Mitt hvite hus sa...

Så fine ting du har fått på salgetO=)

Den lille pallen ble kjempefin etter den ble maltO=)

Og med den lille puten var den helt nydleig.

Klem Kerstin

Viola sa...

Hörru kära vän, jag tror att det kan vara ett albumskydd kanske eller...så du har varit hos VILGOTS ser jag, själv har jag varit på Drömgården och handlat 8 st vita storlsdynor med volang, vita så klaaaaart, så jagar jag vita lampskärmar med monogram men det lyckas jag inte hitta, ska gå in på nätet och kolla, vet inte vad jag satt igång, för nu för ju det här med sig total förvandling i stora rummet, det enda som nu inte blit vitt är nog pianot, fniss....mannen bara tittar på mig just nu med den där konstiga blicketn, förstår inte det, han verkar inte gilla att målningprojektet sväller ut lite....kan man lugnt säga, luktar just nu färg i hela våningen, ha en skön helg, kan vi inte höras på söndag, vi måste ju hitte på nåt snart, kramis och ha en skön helg

Annie - Annalunda sa...

Vilka fynd du har gjort vännen! Pallen jättefin både med och utan puff... lilla fodralet sååå fint (men vad det är avsett för vet jag inte).
Ditt vita bord är preciiiis ett sådant som jag letar efter!!!

Ha en härlig skön helg - kram Annie

Liten Bod sa...

Så kul med loppis! Jag har varit inne krasslig hur länge som helst nu, och livsandarna börjar sakta återvända. Med dem kommer pyssel- och loppissuget... :) Nu har jag ju påbörjade projekt så det räcker, men det har öppnats en ny inomhusloppis i ett gammalt nerlagt postkontor här ute. Förmodligen är det väl mest skräp, men jag måste nog dit och kolla imorgon. Jag har ingen aning om vad fodralet kan vara till. Pallen var finast utan "mössa" tycker jag! Kram, Tina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh vilka fynd.. Pallen e ju såå söt och lilla bordet bakom där...
kram Linda

Änglahem sa...

Hej Marie,

Vilken söt liten pall! jag tycker att du kan ha det vilket som...broderiet på höst/vinter och "puffen" på vår/sommar....tjaa...bara en liten tanke.

Vilgots! Tror du jag är sugen på att komma dit någon gång?! Du borde få kommission där...så mycket reklam som dom får av dig*fniss*.

Fodralet....bokfodral....underklädsväska....beror ju på hur den ser ut invändigt....tänkte bibelskydd...? Söt som den är den iaf!

Ha en skön helg!
Kramar, Ulrika

Bitte sa...

Wow, vilka fynd! :-)

Jag tycker pallen blev jättesöt med puffskyddet :-).

Kram
Beatrice

Marie sa...

Så du har varit på Vilgots igen, hihi. Verkar ju vara rena rama guldgruvan det stället!! Så mycket fint du fyndat, pallen är ljuvligt söt!

Imorgon ska jag lämna in ett antal påsar till grannkommunens loppis efter att ha rensat här hemma. Hoppas på att göra några nya fynd också, hihi.

Ha en trevlig helg Marie!
Kram Marie

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilka söta så fynd du gjorde! Pallen blev verkligen söt, allra sötast med broderiet tyckte jag!

Ha en skön helg!
Kram Annemari

Viola sa...

Vad åt du och drack ikväll, min längsta kommentar från någon, fniss...hörru du, så klart jag ska till landet och vet du va....vi rättare sagt mannaen, han kommer bli jättgla han vet inte om detta ännu, ska spraya guldmadonnan, guldspegeln och en gammal ekdör som jag har till tavla, tror du jag blir po´ppis i morgon, på landet alltså och sedan ta hem grejerna igen, jag kan ju inte pga av den starka doften brukar jag förklara och be med snälla ögon och då är det klart, just nu håller jag på och plockar bort stakar och stjärnor, vet inte vad jag går på just nu, men det kanske är det nyttiga kosten som gör en pigg, men ikväll har jag syndat vid matbordet så det så, puss

Willewira sa...

Åh, nu har Vilgot vare framme och frestat dig igen!! ;)

Och vilka fynd!! Pallen är urgullig och lika fina i båda versionerna.
Det lilla fodralet är jättesött!
Förr hade man ju skydd till det mesta. Kan det inte vara till näsdukar eller dylikt. Kvinnor hade ju inte alltid fickor på sina klänningar...
Eller kanske något att stoppa nattlinnet i? (ser inte riktigt hur stort det är i verkligheten...)

Hur som helst förstår jag att du är nöjd med din dag!!

Klart vi ska ses snart framöver. Nya vänner ska man vara rädd om. De växer inte på träd...

Sköt om dig vännen och ha en härlig helg!
Kram Willewira

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Härliga tider!!! Här har det fyndats!!!Pallen blev ju sååå himla fin!!! Verkligen! Bordet i bakgrunden är ju också hur elegant som helst!!! Kan det fina fodralet vara en te-huva? Sån man sätter på tekannan för att hålla vattnet varmt?//Linda

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

For noen vakre funn du har gjort! Den pallen ble jo sååå vakker,jeg likte begge delene jeg!
Ha en fin helg! KLem Tonje

Elzie sa...

Jag tycker det ser ut som en "påse" man la sina nattkläder i, men säker är jag inte. Den var väldigt vacker i alla fall. Och den lilla pallen var så otroligt fin. Vitmålad alltså, ha, ha.
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Pirre sa...

Hej Marie!
Jag tror nog på att fodralet är till bibeln eller psalmboken som man måste vara rädd om, trämojängen är bra att ha när man stoppar strumpor såg på när min mormor pysslade med sånt!Trevlig helg,
Pirjo/måleriboden

Hannis sa...

Du och Vilgot är som ler och långhalm *fnissar*

Pallen tyckte jag var fin utan puffskydd.
Tyckte färgerna är jättefina!

Den lilla påsen kan möjligen vara en liten påse för nattlinnet.
Min mormor har något liknande efter hennes faster.
Söt var den i alla fall!

Kram Hannis

Viola sa...

Idag är man inte poppis, T har fått huvudvärk av allt måande och sprayande, färgen luktar något för j......man kan ju inte vädra ordenligt mitt i vintern, annars är det nu lugnt när madonnan och det övriga är klaaaart! Njuta av lugnet och så hem imorgon till order och måning, är man galen eller...ibland undrar jag, på måndag ska jag på seans, det dära jag berättade om på bloggträffen, får se vad som händer denna gång, ha en skön kväll, här vankas det biff med salld och potatis och lök i ugnen med turkisk yoghurt och vitlök, låter välan inte helt fel, vad i jösse namn skriver vi alltid om mat , fniss, kramis

Zizzi sa...

Vilka fina fynd!
Jag tyckte om när det fina broderiet på pallen!
Kram cissi

Tulipa sa...

Fina fynd!!
Ja...vad kan det vara ...en avlång tehuva...nja kanske inte...

Kram

eva sa...

åhhh viken fin blogg..vilka fina fynd...pallen är ju så söt..behåll den med rosentyget tycker jag kram kram/eva

Solsjö - Under en vind sa...

Bra att rensa lite för att sedan hitta nya saker att tycka om!

Hoppas att du haft en skön helg! Här har vi haft det skönt, under gårdagen hann vi med en tur till helsingör/Helsingborg, alltid mysigt!

ha det gott, kramar!

Hagbacken sa...

Å så fint det blev då du lade en duk på pallen...det gillade jag!

Kom in och tävla hos mig om du vill!

Kram Linda

Noll54/Eva-Karin sa...

Men har du varit på Vilgots hihihi!!
Pallen var jätte söt med och utan skyddet!

Ha det gott och kram!
E-K/noll54

greglis sa...

wow, super :)

Skomakartummen sa...

Vilka fynd du har gjort. Pallen var såååå söt. Gillar båda bilderna på den... tja inte omålad då :0) Kram sari

PS kan inte det vara en väska?? om den har öglor och är vadderad???

Stina sa...

Oj, vad tjusigt.
Den där saken är kanske en bokpärm, som ska skydda.;-) Kramis

linnea-maria sa...

Herregud vilka brakfynd. Ja du har skrivit om Vilgots tidigare och det verkar vara en väldigt trevlig butik. Jag skulle gissa om det finns två fickor inuti så kanske det är ett bokskydd? Eller näsduksfodral? Pallen blev mycket snyggare vit. Men på tal om vitt, det är inte vitt här längre, plusgrader och slask. Jag längtar efter mer snö, det är för tidigt med vår. Kram /linnea-maria

Lilla Eken sa...

Jag har flera ärvda fodral i bomullstyg med monogram på som är till sovkläderna. Ca 30x40 stora. Min mormor hade små fodrade ca 10x15 som var till näsdukar. Och jag vet att min mamma har nån i något syntetmaterial som är ca 15x20 cm med olika fack i. Den köpte hon precis efter kriget för att förvara nylonstrumpor i. (Eller om det var sidenstrumpor då fortfarande..).
Fint var det iallafall! :-)
Du får väl hitta på något eget älskligt användningsområde!
/eken

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails